Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #806
    Sso
    Deltagare

      Fönsterhissen i förardörren funkar inte riktigt som den ska, främre delen av rutan åker int eupp så långt som den ska, så rutan blir att luta o jag får ett glapp melan bak-kanten på rutan o B-stolpen där det drar friskt. Gör ingen skillnad om jag har dörren öppen eller stängd när jag hissar upp rutan, det blir snett ändå. Lösningen hittills är att jag tar tag i rutan o manuellt drar den upp till ett läge som den borde ha, vilket ju inte är helt optimalt..
      Nån som har haft samma problem o har nån lösning att rekommendera?

      /Stefan

      #40553
      jraberg
      Deltagare
        #40554
        Lt Dan
        Deltagare

          Fönsterhissen i förardörren funkar inte riktigt som den ska, främre delen av rutan åker int eupp så långt som den ska, så rutan blir att luta o jag får ett glapp melan bak-kanten på rutan o B-stolpen där det drar friskt. Gör ingen skillnad om jag har dörren öppen eller stängd när jag hissar upp rutan, det blir snett ändå. Lösningen hittills är att jag tar tag i rutan o manuellt drar den upp till ett läge som den borde ha, vilket ju inte är helt optimalt..Nån som har haft samma problem o har nån lösning att rekommendera?/Stefan

          Jag skulle plocka bort dörrinsidan och kika. Infästningarna till elhiss/rutan är i klenaste laget. Kanske nån sådan som är uppslagen så hela paketet sitter lite snett!?

          Mvh Dan

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.