› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › problem med impreza gt nån som kan hjälpa?
- Detta ämne har 11 svar, 1,214 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 4 månader sedan av
maco_108.
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2007 kl. 14:39 #1407
maco_108
Deltagarehejsan har ett litet problem med min gt:(
det e så att soppan inte alltid vill komma fram jag har bytt soppa pumps relät,
eftersom att alla sa att det e det som e felet.!
det sitter ny soppa pump (ej orginal utan en större)
det sitter även ny luft masse mätare på så den bör det inte heller vara.!
det funkar jätte bra om jag sätter på soppa pumpen manuelt genom den knappen jag har koplat till pumpen.!
men detta e värkligen tråkigt å skulle villja få det att funka som det ska,
nån som har tips och råd?
tack på förhand.!
mvh marcus7 december, 2007 kl. 14:38 #44773maco_108
Deltagareär det värkligen ingen som kan hjälpa mig med detta?
7 december, 2007 kl. 15:11 #44770larsallan
DeltagareOm det funkar när du slår på den manuellt borde ju felet vara ganska enkelt. Bara att mäta. Problemet kan väl bli att komma åt att mäta och att följa kablarna.
Om du förklarar allt in i minsta detalj så kanske jag kan hjälpa dig. Hur har du kopplat brytarn? Snott 12V från första bästa ställe och kopplat till A1 på reläet eller? (kallas det så på likströms relän?) Eller har du kopplat förbi reläet helt?
7 december, 2007 kl. 15:46 #44774maco_108
Deltagarerelät sitter i som det skall den värkar få ström eftersom den blir vart.!
brytan är koplad till batteriet samt till pumpen derekt!
(till ena kabeln som går till soppa pumpen)
var ute idag för att se hur det var koplat eftersom det inte var jag som hadde koplat det tidigare.
å nu så lyser parkeringsljusen hela tiden samt att abs lyser!
så nu börjar jag fundera va fan detta kvar vara!
kanske värt att lämna in den men käns som att det kommer kosta ett par tusenlappar :S
så kan jag få hjälp här så blir jag jätte glad.!
(drog ut säkringen för att släka parkerings ljusen)mvh marcus
7 december, 2007 kl. 17:19 #44769Desen
DeltagareParkeringsljusproblemet beror nog på att du råkat rycka på brytaren som sitter uppe på rattstången.
Du är inte den första som lyckats med det 😉
/Andreas, Skåne, Kristianstad
”The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen
SS 2007 1.31.10 GT
7 december, 2007 kl. 17:20 #44768Palm
DeltagareLåter som ett jordfel eller så är det som på min morbrors skoda pickup, det rinner in vatten rakt i elcetralen så bilen gör som den vill 😀
7 december, 2007 kl. 17:59 #44775maco_108
DeltagareParkeringsljusproblemet beror nog på att du råkat rycka på brytaren som sitter uppe på rattstången. Du är inte den första som lyckats med det 😉 /Andreas, Skåne, Kristianstad”The speed was good, but the corner was too tight” – J. KankkunenSS 2007 1.31.10 GT
haha pinsamt om det skulle va detta.!
ska ut å kolla på en gång.!mvh marcus
7 december, 2007 kl. 18:00 #44776maco_108
Deltagarevatten tror jag inte då jag har kollat överalt i bilen å hittar inge vatten läcka.!
mvh marcus9 december, 2007 kl. 19:40 #44771larsallan
DeltagareHar du 12V in och ut från reläet? Om inte, har du 12V på A1? Jord på A2?
Brytarn ska vara frånslagen när du mäter.
10 december, 2007 kl. 09:22 #44777maco_108
Deltagaredet funkar när jag kör manuelt som sagt!
inte jag som koplat kablarna men det fungerar!
men eftersom attden blev stulen i lördas (bilen e dock åter i min ägo nu)
men den e rätt trasig nu så måste den in på värxtan å då får dom kolla på detta fel, men det tråkiga är att jag vet inte om jag kommer få ut nått av dessa skader på försäkringen då den tydligen e nyckelkörd :S
å det käns skumt eftersom att alla nycklar fins hemma i min bostad.!
mvh marcus11 december, 2007 kl. 08:44 #44772Vio
DeltagareKanske är ett kul tillfälle att nämna att bagage-nyckeln till min fd Corolla går att använda som startnyckel på min GT..
11 december, 2007 kl. 08:58 #44778maco_108
Deltagareokej skumt.!
men vi får se hur detta går då polisen värkar vara lite miss tänksamma angående stölde då den e nyckel körd.!
även fast jag inte va hemma, har en j**la massa vitnen men ja vi får se va som händer skulle ringa till dom idag.! :S
så tråkigt när sånt här händer att man inte få ha sinna grejjer i fred.!
mvh marcus -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.