SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt problem med installation autometer.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Stanley
    Deltagare

Har installerat en autometer phantom i min GT:00. Bilen är orginal förutom ett 3″catback.
      Jag har svårt att få det tätt i skarven mellan nylonslangen som följer med och gummislangen jag skarvat med, trots att jag dragit hårt med slangklämma. Det pyser och jag tror jag lokaliserat pyset till skarven. Mätaren beter sig lite underligt, den visar på ett tokhögt värde (18 psi typ). Vacum ligger på ca 18 också. Borde inte mätaren visa mindre om det inte håller tätt?

Hur hårt drog ni andra fast slangen baktill på mätaren? Jag drog lite lätt med en skiftnycken bara, rädd att dra sönder något.
      Visst ska den lilla metallhylsan träs på slangen där den går in i mätaren på baksidan?
      Har jag för grov innerdiameter på skarvslangen månntro?

Tacksam för svar är Pavel.

Niklas
      Deltagare

Kan vara bra att säga vad det är för en mätare du försöker montera? Laddtryck eller?

Läcka borde väl innebära mindre utslag, ja.

Vacuum = ~18-20 PSI
        Boost = MAX 16 PSI (laddtrycksspärren 1.2BAR = 17.4PSI)

Stanley
        Deltagare

Ja, det är en laddtrycksmätare, glömde säga det.
          Jag har lyckats få det tätare nu och då visar den inte fullt så mycket.
          Däremot så är den nere en snabbis och vänder vid 17-18psi ungefär på höga växlar. När den sen stabiliserar sig så är det på 14psi.
          Har haft ett gungande beteende som jag trodde berodde på laddtrycksvaj och påtalade detta för verkstan när jag hade bilen inne för service. Nej sa de, det beror på LMM:en den är på väg att ge sig. Men nu när jag har tryckmätare så ser jag att nålen svajar väldigt mycket när fenomenet uppstår. Blir att montera dawesen som jag har liggande antar jag. Fuelcuten har aldrig slagit in.

Tack för svaret./P

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.