SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Problem med laddtrycket!!!!

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #49626
    lunkan
    Deltagare

    det vore jätte sjyst Jerry om du har lust att göra det! Kan ta det på nån söndags träff i Vås.

    #49627
    lunkan
    Deltagare

    Gjorde rent solenoiden för en vecka sen o sen dess har bilen gått hur bra som helst. Hoppas det var felet! Drar lite mer soppa nu när det är roligt o gasa igen 😉

    #49628
    lunkan
    Deltagare

    Har sålt bilen ikväll 🙁 Så efter några timmar ringer köparen o säger att den inte laddar som den ska, inte kul! Så då undrar jag hur ofta kommer problemet tillbaka (igenklibbad solenoid) gjorde rent den för ca 1,5månad sen, kan det vara skit i slangarna som sätter igen solenoiden så fort eller? Brukar ni göra rent slangarna i samband med solenoidrengöring? Om man har en “dawes”, behövs solenoiden då? Tacksam för snabba svar!

    /Micke

    Känns inge kul att sälja en bil som börjar strula!!!!!!!!

    #49615
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Byt slangarna runt solenoid och wastegateklockan (kostar nada, finns på OK – 4 mm innerdiameter).

    Solenoiden skulle behöva köras när den görs ren med….jag har för mig att man kunde koppla ihop ett par kontakter under instrumentbrädan (vid rattstången) och bilen ställs i ett testläge – med solenoiden klickandes.

    Se till att INTE missa kulan som sitter vid t-korset på slangen bara. 😉

    Hjälper inte detta har jag en fräsch 2-portare liggandes, och hjälper inte DET löser en Dawes problemet. 😉

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49630
    __Micke__
    Deltagare

    Och den “lycklige” köparen är jag. har nog aldrig kännt mig så lurad som när det hände första gången samma dag som jag köpte den! och sen hände det igen i onsdags!!!!!!!!!! igår gjorde jag rent solonoiden och blåste lite i slangarna som går från och till den. det är INTE kul att börja mecka första dan med ny bilen. fy fan va det tog emot.

    #49616
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Jaja, lugna dig lite, det är inget allvarligt – och något som drabbar många subaruägare. 🙂

    Det är därför detta forum finns till – våran samlade erfarenhet och kunskap är till stor nytta.

    Du är inte lurad då det är en fin bil, med vettiga moddar.

    Blev du av med problemet eller?

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49631
    __Micke__
    Deltagare

    Nej jag förstår att det inte är jätte allvarligt men det kändes inte kul första dagen när det strulade.

    Jag vet inte om problemet är veck, men jag har inte märkt något efter att jag spruta rent solonoiden.

    Vad ska man göra annars då?? vad är en Dawes tex. det låter ju som det skulle vara något för mig!! vad kostar en sådan!!

    #49617
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Du har PM.

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49618
    ExOrdis
    Deltagare

    Hmmm, en liten fundering här.
    Eftersom det tydligen skulle vara mappningsbart att få bort svajjet
    så förutsätter jag att det finns belägg för det, annars skulle jag
    föreslå att plocka in en 1,25-1,3 mm restriktor istf orginal på 1,15 mm.
    Är det inte laddtrycksvaj på fulllast som är problemet bör man väl
    se över WG så att den inte kärvar eller att WG-klockan inte läcker
    i vissa lägen. Om det är en krånglande Wastegate, hjälper det knappast med
    en Dawes eller vad säger doktorn?

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.