Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2130
    lunkan
    Deltagare

      Försöker igen o se om nån kan tipsa mig om eventuella fel. När bilen laddar som den ska så ligger jag på 1.1 men ibland laddar den bara 0.7, kan inte se nåt mönster för när detta inträffar. Nån som varit med om liknande eller vet nån som kan kolla på´t. Det var JRM som upptäckte det när dom la in TEK3 o efter mappningen så märks det mycket tydligt, jag hade inte märkt nåt innan. OBS jag säger inte att JRM har gjort nåt fel. Jag vill gärna hitta felet.

      Kom på att JRM pojkarna sa nåt om att det visade halv last på laptopen under fullt gaspådrag när laddtrycket var på 0.7 Kanske nån givare till spjället som är glapp? Tacksam för tips.

      En som snart ska iväg o jobba jippi!!

      #49622
      SubaruRobban
      Deltagare

        Bara till o inhandla en Dawes, hade samma problem, Hör med Jerry
        han ordna fram en till mig, o nu har jag ej detta problem längre 🙂

        #49610
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Det låter lite oroväckande att JRM mappade bilen och inte gjorde något åt problemet!?!?

          Det låter lite sensorrelaterat, men frågan är vad…luftmassemätaren är klart misstänkt (var med och grejade en bil nyss med liknande fenomen, men den gick som ett lass **** hela tiden, men check engine lyste inte, och vi fick inga felkoder via Subarus “monitor”).

          Har du någon vänlig bekant med en Impreza, försök låna en lmm och prova med.

          /J

          Banträffsansvarig SSI
          Stolt ägare till Silverpilen

          #49629
          JRM_Racing_AB
          Deltagare

            Hej!

            Känner att jag måste förklara hur det ligger till:

            Som lunkan säger så har vi mappat om bilen, och efter detta så upplevs problemet som fanns där innan mycket tydligare. Helt uppenbart, då skillnaden blir större eftersom laddtrycket har höjts. Vi felsökte kostnadsfritt i tre timmar, mer hann vi inte då Lunkan var tvungen att åka hem. Inga felkoder registrerade, och vi provade att byta övriga komponenter som vi misstänkte kunde vara fel med fungerande dito. (Läs bl.a AFM…) Då tiden var knapp och vi stog utan resultat så rekommenderade vi Lunkan att gå igenom vad vi tippade kunde vara fel, och om inte detta avhjälpte problemet så bör bilen lämnas in, förlagsvis på en lokal verkstad då det är en bit för Lunkan att åka till oss. Tilläggas bör att problemet försvann när Lunkan gick igenom det som vi sa bör ses över, vi gjorde en diagnos för några veckor sedan. Problemet har dessvärre nyss uppkommit igen.

            Vi vill inte att någon här på forumet skall tro att vi lämnar ifrån oss en bil i dåligt skick, och framförallt att vi inte åtgärdar problem när vi upptäcker dom. I det här fallet så hade vi inte förutsättningarna på vår sida. Jag hoppas och tror att Lunkan känner att vi gjorde vad vi kunde trots förutsättningarna.

            mvh
            Rikard

            JRM RACING AB / PROSPEED STOCKHOLM
            http://WWW.JRM-RACING.SE

            #49632
            Niklas
            Deltagare

              SAM: När vi ändå nämner Dawes och Jerry i samma mening, fixar du sånna billigt eller skall jag ta en från England när jag ändå beställer DPen?

              Regionsansvarig: Göteborg

              #49621
              skytiskapilen
              Deltagare

                Köp ifrån J-W Racing! Jamie är en mycket trevlig kille(don´t get me wrong:)…) Jag fick hem min 4 dagar efter beställning, det är överljudsfart med engelska mått mätt.

                Lite trådstöld, sorry…

                /Andreas
                http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                – RE 010? You bet! –

                #49611
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Tag den samtidigt med downpipen Äljen. 🙂

                  Rikard – jag misstänkte att ni inte lämnat ut bilen utan att testa.
                  Så en ny lmm har testats, skumt värre, börjar luta åt något mekaniskt problem då, man kanske borde kolla wg-klockan, och slangarna runt denna först?

                  Bytte ni solenoid?

                  /J

                  Banträffsansvarig SSI
                  Stolt ägare till Silverpilen

                  #49623
                  lunkan
                  Deltagare

                    Solenoiden bytte vi inte fanns liksom inte tid. Vad gör den? Kan man kolla om den är felet på något sätt typ via Subaru verkstad eller själv!

                    JRM jag vet att ni gjorde vad ni kunde för tillfället och under omständigheterna. (jag är nöjd)

                    #49619
                    Practos
                    Deltagare

                      prova med att rengöra den först, den brukar spöka regelbundet när den har klibbat ihop.

                      Använd sökfunktionen för tips om hur.

                      #49624
                      lunkan
                      Deltagare

                        Hur o vad använder ni för att öppna den, bilbatteriet eller?

                        #49625
                        lunkan
                        Deltagare

                          WG-klockan är det den som sitter på turbon? Hur kollar man om den läcker i vissa lägen?

                          #49612
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Eftersom LMM:en är provad skulle jag testa wategaten rent mekaniskt med en dawes faktiskt. 🙂 Detta för att utesluta att den kärvar som ordis säger. 🙂

                            Om detta lirar är det bara solenoiden kvar egentligen.

                            /J

                            Banträffsansvarig SSI
                            Stolt ägare till Silverpilen

                            #49620
                            Allan
                            Deltagare

                              En novis lägger sig in i “snillen spekulerar”..

                              Kan det inte vara någon luftslang läcker? Den stora mellan turbo och IC är ju en klassiker..


                              I’m a cop and you will respect my authoritah!

                              #49613
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                Om du vill kan jag kika lite på bilen vid tillfälle? Jag kanske har en standard 2-portssolenoid liggandes någonstans….och en dawes har jag med som vi kan prova lite med. 🙂

                                /J

                                Banträffsansvarig SSI
                                Stolt ägare till Silverpilen

                                #49614
                                SecretAgentMan
                                Deltagare

                                  …standard slangar och ic finns med, likaså en lmm. 😀

                                  /J

                                  Banträffsansvarig SSI
                                  Stolt ägare till Silverpilen

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.