› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Problem med laddtrycket!!!!
- Detta ämne har 23 svar, 1,486 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 10 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2003 kl. 19:33 #2130
lunkan
DeltagareFörsöker igen o se om nån kan tipsa mig om eventuella fel. När bilen laddar som den ska så ligger jag på 1.1 men ibland laddar den bara 0.7, kan inte se nåt mönster för när detta inträffar. Nån som varit med om liknande eller vet nån som kan kolla på´t. Det var JRM som upptäckte det när dom la in TEK3 o efter mappningen så märks det mycket tydligt, jag hade inte märkt nåt innan. OBS jag säger inte att JRM har gjort nåt fel. Jag vill gärna hitta felet.
Kom på att JRM pojkarna sa nåt om att det visade halv last på laptopen under fullt gaspådrag när laddtrycket var på 0.7 Kanske nån givare till spjället som är glapp? Tacksam för tips.
En som snart ska iväg o jobba jippi!!
17 april, 2003 kl. 01:42 #49622SubaruRobban
DeltagareBara till o inhandla en Dawes, hade samma problem, Hör med Jerry
han ordna fram en till mig, o nu har jag ej detta problem längre 🙂17 april, 2003 kl. 04:33 #49610SecretAgentMan
DeltagareDet låter lite oroväckande att JRM mappade bilen och inte gjorde något åt problemet!?!?
Det låter lite sensorrelaterat, men frågan är vad…luftmassemätaren är klart misstänkt (var med och grejade en bil nyss med liknande fenomen, men den gick som ett lass **** hela tiden, men check engine lyste inte, och vi fick inga felkoder via Subarus ”monitor”).
Har du någon vänlig bekant med en Impreza, försök låna en lmm och prova med.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen17 april, 2003 kl. 07:28 #49629JRM_Racing_AB
DeltagareHej!
Känner att jag måste förklara hur det ligger till:
Som lunkan säger så har vi mappat om bilen, och efter detta så upplevs problemet som fanns där innan mycket tydligare. Helt uppenbart, då skillnaden blir större eftersom laddtrycket har höjts. Vi felsökte kostnadsfritt i tre timmar, mer hann vi inte då Lunkan var tvungen att åka hem. Inga felkoder registrerade, och vi provade att byta övriga komponenter som vi misstänkte kunde vara fel med fungerande dito. (Läs bl.a AFM…) Då tiden var knapp och vi stog utan resultat så rekommenderade vi Lunkan att gå igenom vad vi tippade kunde vara fel, och om inte detta avhjälpte problemet så bör bilen lämnas in, förlagsvis på en lokal verkstad då det är en bit för Lunkan att åka till oss. Tilläggas bör att problemet försvann när Lunkan gick igenom det som vi sa bör ses över, vi gjorde en diagnos för några veckor sedan. Problemet har dessvärre nyss uppkommit igen.
Vi vill inte att någon här på forumet skall tro att vi lämnar ifrån oss en bil i dåligt skick, och framförallt att vi inte åtgärdar problem när vi upptäcker dom. I det här fallet så hade vi inte förutsättningarna på vår sida. Jag hoppas och tror att Lunkan känner att vi gjorde vad vi kunde trots förutsättningarna.
mvh
RikardJRM RACING AB / PROSPEED STOCKHOLM
http://WWW.JRM-RACING.SE17 april, 2003 kl. 07:38 #49632Niklas
DeltagareSAM: När vi ändå nämner Dawes och Jerry i samma mening, fixar du sånna billigt eller skall jag ta en från England när jag ändå beställer DPen?
Regionsansvarig: Göteborg
17 april, 2003 kl. 07:59 #49621skytiskapilen
DeltagareKöp ifrån J-W Racing! Jamie är en mycket trevlig kille(don´t get me wrong:)…) Jag fick hem min 4 dagar efter beställning, det är överljudsfart med engelska mått mätt.
Lite trådstöld, sorry…
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– RE 010? You bet! –17 april, 2003 kl. 08:00 #49611SecretAgentMan
DeltagareTag den samtidigt med downpipen Äljen. 🙂
Rikard – jag misstänkte att ni inte lämnat ut bilen utan att testa.
Så en ny lmm har testats, skumt värre, börjar luta åt något mekaniskt problem då, man kanske borde kolla wg-klockan, och slangarna runt denna först?Bytte ni solenoid?
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen17 april, 2003 kl. 10:52 #49623lunkan
DeltagareSolenoiden bytte vi inte fanns liksom inte tid. Vad gör den? Kan man kolla om den är felet på något sätt typ via Subaru verkstad eller själv!
JRM jag vet att ni gjorde vad ni kunde för tillfället och under omständigheterna. (jag är nöjd)
17 april, 2003 kl. 11:28 #49619Practos
Deltagareprova med att rengöra den först, den brukar spöka regelbundet när den har klibbat ihop.
Använd sökfunktionen för tips om hur.
17 april, 2003 kl. 16:50 #49624lunkan
DeltagareHur o vad använder ni för att öppna den, bilbatteriet eller?
17 april, 2003 kl. 19:24 #49625lunkan
DeltagareWG-klockan är det den som sitter på turbon? Hur kollar man om den läcker i vissa lägen?
18 april, 2003 kl. 04:19 #49612SecretAgentMan
DeltagareEftersom LMM:en är provad skulle jag testa wategaten rent mekaniskt med en dawes faktiskt. 🙂 Detta för att utesluta att den kärvar som ordis säger. 🙂
Om detta lirar är det bara solenoiden kvar egentligen.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen18 april, 2003 kl. 05:45 #49620Allan
DeltagareEn novis lägger sig in i ”snillen spekulerar”..
Kan det inte vara någon luftslang läcker? Den stora mellan turbo och IC är ju en klassiker..
—
I’m a cop and you will respect my authoritah!18 april, 2003 kl. 14:11 #49613SecretAgentMan
DeltagareOm du vill kan jag kika lite på bilen vid tillfälle? Jag kanske har en standard 2-portssolenoid liggandes någonstans….och en dawes har jag med som vi kan prova lite med. 🙂
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen18 april, 2003 kl. 14:11 #49614SecretAgentMan
Deltagare…standard slangar och ic finns med, likaså en lmm. 😀
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.