SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Problem med Laddtryck´s mätaren/laddtrycket (?)

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2004
    Snart_subba
    Deltagare

    GT 00:a

    Förut så laddade den 1 Bar som mest.Men nu när det är kallt så har mätaren flippat, den går inte ens över 0 Bar som mest .. och när ja ligger o puttrar på 2500 varv ligger den på -1 Bar … ??
    Det måste va mätaren som fått spelet i kylan för bilen går lika
    bra som innan, utom att ja tycker att den laddar några 100 varv senare..
    (runt 3100) .. innan laddade den runt 2900).. Har en glycerinfylld laddtrycksmätare….

    Tacksam för svar o funderingar!

    MVH
    Micke

    ———————————–
    Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
    Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
    ———————————–

    #48523
    Snart_subba
    Deltagare

    >Skulle tro att vätskan har småfrysit lite i den hittade detta:
    >
    >”Kokpunkten för rent glycerin är 290° och fryspunkten strax under 0°.
    >Genom att variera proportionerna glycerin och vatten kan man
    >manipulera fryspukten, som är som lägst (-41°) vid 60 % glycerin. Mer
    >eller mindre glycerin höjer fryspunkten igen, så att att både 90 % och
    >10 % glycerin har samma fryspunkt, -1,6°. 20 % glycerin i vatten
    >fryser vid -6°. Det fryser inte till en fast massa utan blir en gröt
    >av klara kristaller.”
    >
    >citat härifrån: http://www.shenet.se/ravaror/glycerin.html
    >
    >
    >/Ola

    Hehe..ok, jag är ju ingen kemist men den kanske har frysit lite, vad vet ja.

    Ingen annan som har haft samma problem ?

    MVH
    Micke

    ———————————–
    Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
    Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
    ———————————–

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.