SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Problem med wrx 01-02

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    DarkPhoenix
    Deltagare

Jag köpte min wrx för strax ett år sen av en privat person och redan efter några veckor så börja bilen krångla.

Det som händer är att motorlampan tänder sig när man pressar bilen lite mer än vanlig gubbkörning.

Jag har vart inne på subaruverkstad vid ett flertal tillfällen för att på koll på vad som kan ha gått galet och vid samtliga tillfällen så har bilen registrerat missfires på 2 cylindrar.

Enligt mekanikerna så är det inget ”fel” att det kan bero på vad som hellst i princip och helt enkelt släckerlampan å säger att det är bättre du lägger pengarna på bensin men vem vill köra en bil där en varningslampa lyser som en julgran ? Vore det inget fel så skulle väll inte bilen indikera ett eller ?

Frågan är om det är någon annan som har haft något liknande fel och kan dela med sig lite av sin visdom.

Alla råd och tips uppskattas verkligen 🙂

/Andreé

.zip
      Deltagare

Vad har gjorts med bilen? Mappning? Avgassystem etc.

//.zip

DarkPhoenix
        Deltagare

Den är helt orginal. Killen som ägde den före mig hadde dock borrat sönder luftburken för att få bättre ljud upptäkte dom på verkstan så luftmasse mästaren hadde tagit lite stryk men den hadde dom gjort rent och dolat med men det avhjälpte inte problemet. De trodde det kunde bero på att den fick för mycket luft men det låter ganska långsökt.

arvikathomas
          Deltagare

Har exakt samma problem som dig 🙁 /Thomas

andreaswrx
            Deltagare

hade också samma fel som er på min gamla wrx 01 dom bytte en kamaxel givare i min sen har det aldrig krabbat sen dess!

DarkPhoenix
              Deltagare

Hur exact gjorde dom det ? Var det dyrt? Hur kom dom/du fram till att det var det problemet ?

Chewie
                Deltagare

Kommer felet när du pressar bilen på högsta växeln, typ femman i nittio och sen fullgas? I så fall så är det en varning att du inte ska vara så elak mot bilen. Står tom i manualen 🙂 🙂

DarkPhoenix
                  Deltagare

O.O skulle det kunna orsaka en missfire menar du ? För jo ja det är faktiskt när man pressar upp den på 5ans växel faktum är att det oftast är vid omkörningar som den börjar klaga… Är det elakt mot bilen å ge fullgas på 5an när man ligger i 90 på runt 2.5 tusen varv?

Chewie
                    Deltagare

Ska leta reda på texten men det står faktiskt i vanliga manualen för din bil om detta. Kolla om du har manualen annars tar jag reda på texten….

DarkPhoenix
                      Deltagare

Ska ses över!

mre
                        Deltagare

Andra dagen efter att ha ägt min impreza wrx 01 tändes motorlampan, felet va så mycket som hål i en slang!
                          Hålet var på en T-korsning där ena slangen gjick till turbotrycks slangen och den andra nån annanstans haha

smekkes
                          Deltagare

Köpte min WRX -01 för snart en månad sen.

Min lampas tändes idag. 🙁

Låg o körde normalt i 110km/h

Antar att man får köra in till verkstan imorrn? 🙁

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.