› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Problem med wrx 01-02
- Detta ämne har 11 svar, 1,436 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 10 månader sedan av
smekkes.
-
FörfattareInlägg
-
5 december, 2007 kl. 18:27 #1406
DarkPhoenix
DeltagareJag köpte min wrx för strax ett år sen av en privat person och redan efter några veckor så börja bilen krångla.
Det som händer är att motorlampan tänder sig när man pressar bilen lite mer än vanlig gubbkörning.
Jag har vart inne på subaruverkstad vid ett flertal tillfällen för att på koll på vad som kan ha gått galet och vid samtliga tillfällen så har bilen registrerat missfires på 2 cylindrar.
Enligt mekanikerna så är det inget ”fel” att det kan bero på vad som hellst i princip och helt enkelt släckerlampan å säger att det är bättre du lägger pengarna på bensin men vem vill köra en bil där en varningslampa lyser som en julgran ? Vore det inget fel så skulle väll inte bilen indikera ett eller ?
Frågan är om det är någon annan som har haft något liknande fel och kan dela med sig lite av sin visdom.
Alla råd och tips uppskattas verkligen 🙂
/Andreé
5 december, 2007 kl. 18:29 #44760.zip
DeltagareVad har gjorts med bilen? Mappning? Avgassystem etc.
//.zip
5 december, 2007 kl. 20:55 #44763DarkPhoenix
DeltagareDen är helt orginal. Killen som ägde den före mig hadde dock borrat sönder luftburken för att få bättre ljud upptäkte dom på verkstan så luftmasse mästaren hadde tagit lite stryk men den hadde dom gjort rent och dolat med men det avhjälpte inte problemet. De trodde det kunde bero på att den fick för mycket luft men det låter ganska långsökt.
6 december, 2007 kl. 08:35 #44761arvikathomas
DeltagareHar exakt samma problem som dig 🙁 /Thomas
6 december, 2007 kl. 09:20 #44757andreaswrx
Deltagarehade också samma fel som er på min gamla wrx 01 dom bytte en kamaxel givare i min sen har det aldrig krabbat sen dess!
6 december, 2007 kl. 20:14 #44764DarkPhoenix
DeltagareHur exact gjorde dom det ? Var det dyrt? Hur kom dom/du fram till att det var det problemet ?
6 december, 2007 kl. 21:30 #44758Chewie
DeltagareKommer felet när du pressar bilen på högsta växeln, typ femman i nittio och sen fullgas? I så fall så är det en varning att du inte ska vara så elak mot bilen. Står tom i manualen 🙂 🙂
7 december, 2007 kl. 07:37 #44765DarkPhoenix
DeltagareO.O skulle det kunna orsaka en missfire menar du ? För jo ja det är faktiskt när man pressar upp den på 5ans växel faktum är att det oftast är vid omkörningar som den börjar klaga… Är det elakt mot bilen å ge fullgas på 5an när man ligger i 90 på runt 2.5 tusen varv?
7 december, 2007 kl. 22:49 #44759Chewie
DeltagareSka leta reda på texten men det står faktiskt i vanliga manualen för din bil om detta. Kolla om du har manualen annars tar jag reda på texten….
9 december, 2007 kl. 14:03 #44766DarkPhoenix
DeltagareSka ses över!
2 januari, 2008 kl. 21:29 #44762mre
DeltagareAndra dagen efter att ha ägt min impreza wrx 01 tändes motorlampan, felet va så mycket som hål i en slang!
Hålet var på en T-korsning där ena slangen gjick till turbotrycks slangen och den andra nån annanstans haha24 april, 2008 kl. 20:26 #44767smekkes
DeltagareKöpte min WRX -01 för snart en månad sen.
Min lampas tändes idag. 🙁
Låg o körde normalt i 110km/h
Antar att man får köra in till verkstan imorrn? 🙁
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.