Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #44184
    STIred
    Deltagare

      Tror det där är lägesgivaren för TGVna. Den finns tydligen ett litet trick man får göra för att det ska hamna rätt. Har aldrig gjort detta själv iofs så kan inte garantera men såhär kan du testa göra iaf.

      Håll först sensorn framför hålet utan att stoppa in den så att hålen sitter i linje med bultarna och kontakten pekar at höger på den du markera på bilden. Vrid den sedan moturs90grader uttaget för kontakten ska hamna uppåt nu. Stoppa in den på plats och vrid sedan 90 grader medurs så att du får hålen o matcha bultarna igen och kontakten peka åt rätt håll(åt höger på den du markera).

      /r

      #44185
      STIred
      Deltagare

        Föresten om det var på den sidan ni grejade med tgv motorn som du markerade i skissen så är det nog på fel sida. Stod ju RH i felmeddelandet, jag har för mig att de räknar inifrån bilen sett dvs. höger sida-den sidan som turbon sitter på.

        /r

        #44195
        Chewie
        Deltagare

          Nä då! Det var på andra sidan jag kollade motorn, och vi har nog satt på den här sensorn rätt om det e som du sa, va lite lurigt som sagt iom att den var fjäderbelastad. När vi tog loss den lät det först som om vi tappade en skruv men när vi sen kollade så hörde vi att det var fjädern 🙂
          Just nu väntar jag bara på ett samtal från mekanikern om hur det gått med att byta throttle sensorn!
          Bara att hålla tummarna!

          #44186
          STIred
          Deltagare

            Låter bra hoppas det löser sig 🙂

            /r

            #44196
            Chewie
            Deltagare

              And the story goes………

              Mekanikern ringde, han har felsökt hela dagen och kommit fram till följande:

              Motorn eller något i högra spjällhuset kärvar, vad vet han inte.
              Bara motorn går inte att beställa utan man måste beställa ett helt komplett spjällhus all inkl. “Sitter du ner” fråga han? 6800 svenska kronor kostar det för ett sådant. Räkningen är för närvarande uppe i 15700 ungefär.
              Bilen har rullat 10700 nu så någon hjälp från försäkringsbolag går det inte att få heller!!!!

              Så min fråga är? Någon som sitter på ett spjällhus eller bara motorn till ett sådant för en -01. Vet ej om det går med äldre eller nyare.
              All hjälp e behövlig nu då budgeten e spräckt för länge sen!

              Var kan man handla begagnat?

              Tips o tricks, lägg upp det eller ring mig direkt!
              0705-440091

              HJÄLP!!!!!!

              /Tuggarn, som lagt ner godistankarna!!!!

              #44187
              STIred
              Deltagare

                And the story goes………Mekanikern ringde, han har felsökt hela dagen och kommit fram till följande:Motorn eller något i högra spjällhuset kärvar, vad vet han inte.Bara motorn går inte att beställa utan man måste beställa ett helt komplett spjällhus all inkl. “Sitter du ner” fråga han? 6800 svenska kronor kostar det för ett sådant. Räkningen är för närvarande uppe i 15700 ungefär.Bilen har rullat 10700 nu så någon hjälp från försäkringsbolag går det inte att få heller!!!!Så min fråga är? Någon som sitter på ett spjällhus eller bara motorn till ett sådant för en -01. Vet ej om det går med äldre eller nyare.All hjälp e behövlig nu då budgeten e spräckt för länge sen!Var kan man handla begagnat?Tips o tricks, lägg upp det eller ring mig direkt!0705-440091HJÄLP!!!!!!/Tuggarn, som lagt ner godistankarna!!!!

                Hade jag varit du hade jag plockat bort hela tgv-skiten pa bada sidorna gar ju porta ut det. Da behover du varken motor eller givare sa slipper du problem i framtiden 😉 Fragan ar vad det kostar gora det hemma. Gar ju kopa tgv deletes med. Crawford gor det at dig for 400dollar om du skickar dina till dem. Men kanske bast hitta nan hemma. Borde inte vara sa svart fixa det.

                http://www.crawfordperformance.com/images/products/tgv_delete_big_01.jpg

                Har ar lank till deras sida:
                http://www.crawfordperformance.com/products/db_part_info.cgi?id=116

                #44172
                Kvarnis
                Deltagare

                  APS har tumbler delets med för ca $400 och då får man helt nya.

                  #44197
                  Chewie
                  Deltagare

                    E det tufft att byta själv? Känns tufft att lägga ut så mycket pengar på något från USA som man kanske inte kan byta om det nu inte är det!

                    Kollar lite på bildelsbasen och det finns några bilar? Om man handlar beg.

                    #44198
                    Chewie
                    Deltagare

                      Vet ej om delarna finns kvar men hitta den här bilen,

                      http://www.bildelsbasen.se/index.php?index=default&link=item&searchmode=1&vc[]=196107100&vc1=196&vc2=107&pc[=104104100&pc1=104&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=8107254&PHPSESSID=d34cb35cc80d3dcec23611e909034bb4

                      Ett bra offer kanske?

                      #44173
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        E det tufft att byta själv? Känns tufft att lägga ut så mycket pengar på något från USA som man kanske inte kan byta om det nu inte är det!Kollar lite på bildelsbasen och det finns några bilar? Om man handlar beg.

                        Hm kan jag inte svara på iofs om DU kan, men det är inte så avancerat, men för en oerfaren sätt av en dag i garaget så är det klart.

                        #44188
                        STIred
                        Deltagare

                          E det tufft att byta själv? Känns tufft att lägga ut så mycket pengar på något från USA som man kanske inte kan byta om det nu inte är det!Kollar lite på bildelsbasen och det finns några bilar? Om man handlar beg.

                          Jag har aldrig gjort det men borde inte vara sa avancerat, av men insuget, av med tgv skiten satta dit tgv deletes.
                          Aldrig gjort det som sagt sa who am I to judge 😉 😀 Finns sakert nan i klubben som kan bista med lite rad om de skulle behovas 🙂

                          /r

                          #44177
                          Mats
                          Deltagare

                            Det känns väl som det bästa alternativet är att köpa “tumble deletes” nånstans ifrån o så byter vi det hemma i ditt garage.
                            Surt o slänga ut en massa pengar men du måste ju få ordning på bilen. Jag kan bistå med min begränsade kunskap och min telefonbok… 😀

                            Kvarnis får se till o telefon på den helgen det skall skruvas… 😉

                            Hämta hem bilen så skruvar vi det i ditt garage när delarna kommit hem. Bara det blir innan den 16:e augusti så skall jag nog kunna hjälpa till.

                            Mats GBG
                            Type R ’99

                            #44199
                            Chewie
                            Deltagare

                              Var uppe på verkstaden nyss! Härlig semester man har, uppe i ottan x( x(

                              Bad dom sätta ihop bilen då det inte var gjort så jag kan hämta den.
                              Pratade med mekanikern om problemet han hittat då. Fick även subarus artikelnummer på spjällhuset: 14011AA535

                              Beskrivning av det “dyra felet”.

                              Spjället fungerar hyffsat men hänger sig när man kör, gasar.
                              När det ska gå tillbaka så hänger sig “tgv”motorn, knacka till på motorn och det går tillbaka till normal läge. Nu kan man släcka koden igen. Gasa och det är tillbaka!

                              JAG BLIR SÅ TRÖTT!!!!!

                              Kollat runt på Leta.se och bildelsbasen. Fick även hjälp av killarna på två skrotar att leta. DET FINNS INGEN BEG. I HELA SVERIGE.
                              Finns en komplett motor i Skepplanda men spjällhuset vill dom inte skruva av. Förstår dom.
                              Så om det är någon som vill ha en motor till en WRX -01 så vet jag var det finns 😉 😉

                              Så, vart i världen ringer jag? Går det att få ett “orginal” spjällhus som inte e för en moddad motor någonstans.

                              Hur är det i England? Något bra tips på var man kan hitta beg. delar.
                              ELLER NYTT NÅGONSTANS!!

                              🙁 🙁

                              #44209
                              Desen
                              Deltagare

                                Har du testat att ringa till Tommy Nilsson i Vinslöv? Det händer ju att han har de mest konstiga delar på lager ibland, har jag märkt. Eller har en god idé om var man kan hitta.

                                Värt en chansning iaf?

                                /Andreas, Skåne, Kristianstad

                                http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                                300 st posters av Block 1250kr
                                1st porrfilm 199kr
                                2st öl 28kr
                                Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

                                #44178
                                andreaswrx
                                Deltagare

                                  testa här det är engelska skrota!
                                  http://www.japperformanceparts.co.uk/
                                  http://www.gradea-subaru.co.uk/

                                  Andreas

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.