Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #853
    bageera
    Deltagare

      Hej!

      Tänkte höra om det finns någon i forumet som känner till Prodrives
      performance kit för STi’n(Se referenser nedan.), vilket skall ge ca 305 hkr.
      Skulle detta vara godkänt att montera även i Sverige? Några kända problem?
      Ungefärlig kostnad? Garantierna gäller tydligen, åtminstone i England. Hade detta varit fallet även i Sverige? Man blir ju sugen.

      http://www.japanesecarfans.com/news.cfm/NewsID/2040323.013/subaru/1.html
      http://www.prodrive.co.uk/uploads/03MY%20STi%20PPP.pdf

      Mvh
      Johan

      #40843
      Wiklundh
      Deltagare

        Det är inte godkänt på gatbilar i Sverige.
        Men vem skulle skulle se att du har ett sådant kitt på bilen? 😉
        Tror det ligger på 1995 pund nytt till STI:n.
        Garantierna gäller inte i Sverige med det monterat.
        Ett alternativ till PPP är att köpa 3″ system och bränslepump och få bilen mappad.

        #40840
        Strat
        Deltagare

          “To fully benefit from the
          extra torque levels
          available, fitment of 18

          #40844
          Wiklundh
          Deltagare

            De vill väll sälja fälgar oxå. 😀 😀 😀 😀

            #40841
            Strat
            Deltagare

              Det vill dom nog. Men om man skriver så där blir jag tveksam till att köpa nåt överhuvudtaget 😮 Ok, Prodrive, jo 😉

              #40846
              bageera
              Deltagare

                Det är inte godkänt på gatbilar i Sverige.Men vem skulle skulle se att du har ett sådant kitt på bilen? ;)Tror det ligger på 1995 pund nytt till STI:n.Garantierna gäller inte i Sverige med det monterat.Ett alternativ till PPP är att köpa 3″ system och bränslepump och få bilen mappad.

                Tack för svaren!
                Hehe, nä det är ju iofs sant =)
                Har du gjort dessa modifieringar på din egen bil eller känner någon som har gjort det? Vet du ungefär vad det ger, kostnader, hur körbarheten påverkades, Vem som kan fixa detta, osv?

                Min är helt orginal i nuläget, men jag är lite sugen på ett väl fungerande kit som ger runt 300 – 310 hkr. Jag kommer antagligen inte att kontinuerligt bygga vidare på bilen, så jag undrar mest om det finns någon, bra, välbeprövad, “lagom”, lösning med bibehållen tillförlitlighet för att uppnå en sådan effekt, till ett okej pris.

                #40842
                Strat
                Deltagare

                  http://www.jrm-racing.se har liknande paket. Lite halvfart där just nu, så det kan dröja med svar.

                  #40845
                  Wiklundh
                  Deltagare

                    Min bil är original.
                    Men det finns en hel del i klubben med trimmade STI:er.
                    Får man tag i ett begagnat PPP kan det vara värt det annars är det 3″ system och bränslepump samt Ecutek hos JRM som gäller i Sverige.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.