Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 92 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Kanske inte snyggaste hantverket när det gäller detaljerna(det där går alltid ordna), men rött kan bli riktigt rått med om man vill(klickbar bild):

Här är ett litet videoklipp på samma bil:
      http://www.youtube.com/watch?v=ay9gwpgQUck

/r

Kvarnis
      Deltagare

Tja rött och svart funkar det med 😀

STIred
        Deltagare

Tja rött och svart funkar det med 😀

He he tänkte du skulle gilla time attack stuket 😉

/r

Kvarnis
          Deltagare

He he tänkte du skulle gilla time attack stuket 😉

/r

😀

Det och sprit går jag ju igång på 😉 😀

Manor
            Deltagare

Jag håller nog med om att en snygg röd nyans skulle vara “smaskens”.

STIred
              Deltagare

😀

Det och sprit går jag ju igång på 😉 😀

Du är inte ensam 😀

Jag håller nog med om att en snygg röd nyans skulle vara “smaskens”.

Lutar nog åt nåt sånt tror jag :). Som sagt bara inte plånboken sviker på vägen. Nu är det dags gå ner skrapa lite underrede, och se till att det händer lite med bilen…ingen jättekul syssla men gratis iaf…;)

STIred
                Deltagare

Efter några timmars skrapande i garaget idag så känner jag att jag behöver lägga upp en till bild på den röda. Får räcka sen med motivationsbilder och jobba mer på egna bilen ístället :D. Klickbar bild som vanligt:

/r

STIred
                  Deltagare

Passade på investerade i en ny sump också. Blir ändå bara nytt alltihoppa på bilen så bara handla delarna i långsam takt. Sumpen har lite extra kapacitet jämfört med standard, bafflad, etc. Ingen nackdel på bana bafflad sump. Kommer köpa en oljekylare med så småningom. Får se vad det blir för nån, men lutar nog åt att jag snickrar ihop et kitt med en mocal eller en setrab kylare. Bilderna på sumpen klickbara i vanlig ordning.

Det enda jag inte gillar med sumpen är att den översta plattan hålls fast av fyra bultar och brickor. Känns inte så jättesmart ha skruvar inuti sumpen, ifall dessa skulle släppa. Sumpen kommer från Hyperflow i Australien. De brukar ha rätt bra kvalitet på grejerna så jag är lite förvånad att de inte tänkte på det där med skruvarna. Men men, blir nog till att modifiera den lite och hitta på ett annat sätt hålla fast den plattan på.

Tänkte bara säga till dem som skickar PM till mig, på grund av tidsbrist är jag inte inne på forumet så jätteofta, därför kan det dröja några dagar eller i värsta fall tom veckor iband innan jag svarar.

/r

TomK
                    Deltagare

Fin skit! Det där såg intressant ut.
                      Vet du om det funkar med equal rör?
                      Kollade på deras sida men tyckte inte att det framgick.

STIred
                      Deltagare

Fin skit! Det där såg intressant ut.
                        Vet du om det funkar med equal rör?

Den funkar inte med twinscroll så jag misstänker att det kan bli problem med equal. Men de har en variant som gör det, ser ut som man kapat av ena hörnet på den. Jag kommer köra med GT spec gen 2 grenrör(unequal), där är det lugnt.

/r

goffemannen
                        Deltagare

den där sumpen såg lite intressant ut. Ska skaffa nått liknande till min har ja tänkt. men har mer varit inne på att köpa en Cosworth baffle plate som man lägger mellan orginal sump motor.

Va kostade sumpen?

TomK
                          Deltagare

den där sumpen såg lite intressant ut. Ska skaffa nått liknande till min har ja tänkt. men har mer varit inne på att köpa en Cosworth baffle plate som man lägger mellan orginal sump motor.

Va kostade sumpen?

Tyckte mig se att dem låg nog runt ca 500 pund.

goffemannen
                            Deltagare

Tyckte mig se att dem låg nog runt ca 500 pund.

Okej. Frågan är om de är värt att lägga typ 2000-3000 mer för att köpa en hel sump istället. Visserligen bra med lite extra oljekapacitet. Hmm.

/ David J – Superior Media

Kvarnis
                              Deltagare

Kokarn.

Såg fint ut det där 🙂

Locktight på bultarna i sumpen så är det lungt 😀
                                Ser ut så där på de flesta baffalde sumpar.

Gilarski
                                Deltagare

nice!

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 92 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.