Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 764 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

…och Ravspec har levererat en BLÅ insugsslang…som egentligen (precis som den röda jag fick) är till den nya STi-kokarn’, men jag har precis varit ute och ögonmåttat, och det kommer sitta som en smäck. 🙂

/J

Blocken
      Deltagare

Jädrarns va gött vettö me lite roll on! 😀

/Klick

Min STi

Manor
        Deltagare

Fansjävlar…lade flingor och klarlack idag….eller började…Det började fint med att klarlacksstänket från rollern letade sig under fötterna, och efter en stund så började man ta med små fläckar färg…happ..bara att byta pjuck…tills det började igen.Klarlacken tog naturligtvis slut med ett litet hörn kvar, och det skall på ett lager till ovanpå – billig skit, 1000:- för 5 liter.Urrrrrrrk – det blir halvskapligt, med ett jävla arbete och en fet slutnota…bah!Inga bilder här int’! :D/J – skall högst troligen sänka ett par GT senare..

Jag har ett uteförråd som byggdes 2001 med betonggrund. Det blir j-kligt dammigt där inne från golvet, så att måla golvet och att på så sätt ge betongen en hårdare slityta verkar vara en väldigt bra idé :). Farsan gjorde iordning sitt garagegolv på samma sätt som du Jerry, och det har hållit oerhört bra i nästan 30 år nu. Det är alltså väl investerade pengar.

mvh Mats N

Manor
          Deltagare

Ha känner igen det motor blocket :DBtw sök ök det upp en avc-r till mig idag Jerry…från Usa….har tydligen en över nu :D…fråga inte vem som betalt den bara 😉

…då kanske du vill ge den ena till mig…så att Jerry får något att montera igen 😛 😉 ;).

mvh Mats N

Manor
            Deltagare

Jerry, du är allt en riktig fipplare du ;).

Blir det Suuura eller Autotec imorgon?

mvh Mats N

Manor
              Deltagare

Om den Arvidssonska kaffepannan är påsatt ™ på torsdag kväll finns risk att Block tar med FMCS-Lange på studiebesök i samband med återlämning av klubbprylar till Herr Materialare :)/BlockenMin STi

Blåbärspaj kan tillverkas om ni vill ha! 🙂

…blåbärspajen var MUMS, till sista slicken :). Potatisgratängen och det grillade köttet var också kalasgott (och kebaben tidigare på dagen). Stort tack Madde och Jerry :).

mvh Mats N
                PS. Tack även till Max för skruvhjälp och grillning.

Manor
                Deltagare

http://media.ebaumsworld.com/sportka.wmv…dags för en sportka på uppfarten? }(/J

Mohahahahahaha, f-n va grymt ;).

mvh Mats N

Manor
                  Deltagare

Grattis Jerry. Jag håller tummarna för att allt ska gå bra, så ses vi på Mantorp.

mvh Mats N

Manor
                    Deltagare

Jerry, du söker ju efter fjäderben till din Silverpil inför superstage. Skulle du inte kunna handla Addes som finns under säljes..eller hyra dem för dagen (du gillar ju att mickla med fjäderben)!!?

mvh Mats N

Manor
                      Deltagare

….efter att fanimig ha kollat ALLT runt givare och tändpryttlar så tog jag och stoppade i originalspridarna idag, vred upp soppatrycket och fulmappade soppamappen lite kvickt…Nu jädrar har jag hittat strulet, bilen går kanon (om än rätt hårt åt spridarna, 91% vid 11,8:1 och 1,15 bar efter 6000 rpm)! :7Problemet nu är att jag dremlat spridarna för att passa standardkontakten på imprezan (det vanliga sättet att montera just dessa spridare), så garantibyte kan man feteglömma. :DMen…jag kikade på CDI-tänding med slutnota på 12’+ – så lite spridare var skit-samma s.a.s. :DDen här gången blir det kontakter som passar spridarna ditlödda. :+/J – fan så lättad på ren svenskaP.S. Ta i trä…

Var det något fel på de spridare som du köpte, eller varför fungerade inte dessa?

J-kligt kul att du verkar ha hittat problemet :-).

mvh Mats N

Manor
                        Deltagare

F-n Jerkan…du är allt en riktig “heavy mecker”. Jag fattar knappt vad hälften av prylarna är bra för… Hoppas att allt blir kalas denna gång, för jag vill få ut Silverfisken i trafiken igen :).

mvh Mats N

Manor
                          Deltagare

Det ser ju kalas ut Jerry. Jag hoppas få hänga med på en provtur en vacker dag…ok?

mvh Mats N

SecretAgentMan
                            Deltagare

Fansjävlar…lade flingor och klarlack idag….eller började…
                              Det började fint med att klarlacksstänket från rollern letade sig under fötterna, och efter en stund så började man ta med små fläckar färg…happ..bara att byta pjuck…tills det började igen.

Klarlacken tog naturligtvis slut med ett litet hörn kvar, och det skall på ett lager till ovanpå – billig skit, 1000:- för 5 liter.

Urrrrrrrk – det blir halvskapligt, med ett jävla arbete och en fet slutnota…bah!

Inga bilder här int’! 😀

/J – skall högst troligen sänka ett par GT senare..

SecretAgentMan
                              Deltagare

Sådärja, feltema fick bistå med ett stycke motorlyft och tillika stativ. 😀

/J – skall ha ut motorn imorgon, och prata badrum med badrumsaffarn.se på eftermiddagen. 😀

SecretAgentMan
                                Deltagare

Silverpilen drivs numera av ett Autronic PNP – mappningen har påbörjats, naturligtvis funkar inte min bredbandslambda 100% mot Autronicen, trots att rätt kurva programmerats in i lambdaboxen…

Så det har mappats lite manuellt till att börja med tills man löser det där lilla problemet.

/J

Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.