- Detta ämne har 763 svar, 54,675 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2005 kl. 06:19 #192334SecretAgentManDeltagare
….efter att fanimig ha kollat ALLT runt givare och tändpryttlar så tog jag och stoppade i originalspridarna idag, vred upp soppatrycket och fulmappade soppamappen lite kvickt…
Nu jädrar har jag hittat strulet, bilen går kanon (om än rätt hårt åt spridarna, 91% vid 11,8:1 och 1,15 bar efter 6000 rpm)! :7
Problemet nu är att jag dremlat spridarna för att passa standardkontakten på imprezan (det vanliga sättet att montera just dessa spridare), så garantibyte kan man feteglömma. 😀
Men…jag kikade på CDI-tänding med slutnota på 12’+ – så lite spridare var skit-samma s.a.s. 😀
Den här gången blir det kontakter som passar spridarna ditlödda. :+
/J – fan så lättad på ren svenska
P.S. Ta i trä…
19 december, 2005 kl. 06:19 #192342SecretAgentManDeltagare…och en bunt elaka slangklämmor från den trevlige handlaren på Hydroscand blev det till allehanda silikonkopplingar…a’ 450 riksdaler innan allt var klart – cha-chinggggg! 😀
/J
19 december, 2005 kl. 06:19 #192344SecretAgentManDeltagareDå Madde susade iväg till häst-affärn’ blev det lite rensa-hjärnan-meck i garaget, filtret är på plats, och det är lite allmänt justerat här och var.
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album331/overblick.sized.jpg]
Ic och filter på plats.
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album331/KN_installerat.sized.jpg]
Som sagt, bra jäkla precis, men det passar klockrent, går fritt överallt.. (när hände det sist? :o)
Nu skall bara UPS leverera en låda med lite pryttlar, bland annat den nya slangen till turbon (det är gam’slangen på bilden) – så man får lyfta av insuget, byta spridarrör och dra lite ny soppaslang.
Men uschiamej så det ser ut på en del ställen, remskivorna på servopump etc. ser bra eländiga ut, och det finns en miljard rostiga bultar som behöver bytas.
/J
19 december, 2005 kl. 06:19 #192598BlockenDeltagareSh1t pommes frites så frääääääääääänt!
Mappa imorgon, och åka med till Mantorp mao? 🙂
/Blod
19 december, 2005 kl. 06:19 #192722KvarnisDeltagareHa känner igen det motor blocket 😀
Btw sök ök det upp en avc-r till mig idag Jerry…från Usa….
har tydligen en över nu :D…fråga inte vem som betalt den bara 😉19 december, 2005 kl. 06:19 #192994AK_ImprezaDeltagarehaha imprezzed…klockrent :7
19 december, 2005 kl. 21:49 #192880SubaruPhilleDeltagareMycket intressant tråd detta 😉
Hoppas allt går vägen för dig Jerry!
själv sitter man med nissan strul upp över huvudet… men vad säger man… får skylla sig själv!
Men jerry lite tomt med updateringar!
händer det någe?
Mvh
Phille20 december, 2005 kl. 07:40 #192365SecretAgentManDeltagareSurt att det krånglar Phille. 🙁 …meeen, det blir bra det där när det blir klart. 🙂
Själv har jag lite småpyssel kvar (insuget skall bort, ev. målas, nya fuelrails och dra lite soppaslang, nya tätningar till spridarna, ny insugsslang och catchtank till vevhusventilationen skall monteras) men inte riktigt haft rätt inspiration än.
/J
20 december, 2005 kl. 16:26 #192973Ante_JDeltagareSGM, när du sedan har dragit vevhusventilationen skulle inte du möjligtvis kunna fotodokumentera exakt hur du har gjort, gärna då med en lista på vilka grejer du har använt? Om det nu inte skiljer sig väldigt mycket mellan tvåhalvorna och vanliga två-liters spisen?
Det är säkert fler än jag som är intresserad av hur det skall göras och har läst sig yr på diverse trådar utan att riktigt fått ihop det 🙂
ps. hoppas silverpilen hjälper till att sätta EVO-pojkarna på plats när det beger sig 😉
20 december, 2005 kl. 16:28 #192922pannanDeltagareSäger som Claes Malmberg hade sagt -Fet som Fetta! 😀
Kommer bli kanon det där Jerry
//J
20 december, 2005 kl. 17:38 #192881SubaruPhilleDeltagareMja lager problem bara sedan är det full fart igen!
(mycket klurigt att ingen värkar bygga på 350 i europa)
går inte ens att få tag på packnings sats och inga lager, ramlager vevlager och sånt.. 🙁Inspirationen kommer nog skall du se, 😉
lite sladdande på surasjöarna så är det tillbaka!/mvh
PhilipSurt att det krånglar Phille. 🙁 …meeen, det blir bra det där när det blir klart. :)Själv har jag lite småpyssel kvar (insuget skall bort, ev. målas, nya fuelrails och dra lite soppaslang, nya tätningar till spridarna, ny insugsslang och catchtank till vevhusventilationen skall monteras) men inte riktigt haft rätt inspiration än./J
2 januari, 2006 kl. 09:04 #192641MikiDeltagareJerry, var det Samco slangens kollapsande som förorsakade problemet du trodde var relaterat till spridarna?
Frågar därför att jag precis håller på att installera samma 740 spridare på min MY98. Jag hade tidigare problemet med Samco slangen, dvs att den kollapsade vid ung 6000 varv, och bestämde mig nu för att bli av med den. Skaffade en Perrin istället, är betyyyydligt grövre och ryms hoppeligen precis förbi servopumpemns behållare. Ryms den inte lägger jag dit pump och behållare från en ny STi.
3 januari, 2006 kl. 08:04 #192346SecretAgentManDeltagareJag har faktiskt inte skruvat än, men nu börjar det kännas som det skulle vara kul att öppna huven igen (typiskt när kvicksilvret pekar på -19 :+ …man kanske får halka förbi Autotec och skruva lite istället).
Insuget skall av (ev. lackering av det får bli senare), bort med bränslerails och slangar, allt skall dras nytt och den nya insugsslangen skall dit – ett par timmars jobb mao? 😀
Jag har fortfarande en karatebra röd, fin och ny samco insugsslang över till wrx&sti, men den passar senare GTs med lite pill (fick som sagt rätt del, men fel färg), om ni är sugna, pm:a.
/J
3 januari, 2006 kl. 08:29 #192642MikiDeltagareFundera kanske ändå två-tre gånger till innan du lägger färg på insuget, jag vet ingen härtills som fått färgen att hållas där längre än ett par år på sin höjd, speciellt om man nångång vill spola över motorn ens med vattenslang. Insuget på min motor är målat med en färg som sades hålla för det mesta, plus att insuget behandlades ordentligt innan färgen lades på. Ser ut som fan och hans farmor idag…
Hade loss insuget nu i samband med spridar/bränslerails/insugsslang/turbo osv osv modifikationer, men valde att försöka få av så mycket som möjligt av färgen istället för att måla det på nytt.Det är meningen att bilen skall startas idag efter ganska omfattande modifikationer, få se om jag stöter på liknande problem med spridarna…… 🙁
8 januari, 2006 kl. 14:32 #192347SecretAgentManDeltagareSåja, en riktigt tung meck-fredag…och OzO har isåka-fjäderben på bpoc* – och Silverpilen har fått ny insugsslang, nya fuelrails och en jääädrans massa slang omdraget och/eller bortplockat. 😀
Nu skenar laddtrycket på högre varv. 😀 …och det verkar ha löst mina problem**.
/J
*Blue Pile of Crap
** Ta i trä…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.