- Detta ämne har 763 svar, 54,675 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
28 januari, 2006 kl. 22:16 #192643MikiDeltagare
Grattis till ett fint resultat redan i dethär skedet Jerry. 🙂
Jag skrev idag själv in mig i 400+ klubben, hårfint men iallafall. Kärran bänkades till 402.5hk/496Nm, och då är det en 2 liters panna vi pratar om. Lite samma problem som Jerry faktist, turbon är “lite väl ivrig” på högre varv, men jag fick den slutligen att hålla 1.55bar, och det var med det trycket effekten mättes. Har äntligen också fått installerat en controller för DCCD:n, ni kan säkert tänka er hur det var med en bakhjulsdriven bil med denna effekt i mycket halt väglag…….. tacko och lov har jag nu igen AWD! 😀
29 januari, 2006 kl. 08:05 #192358SecretAgentManDeltagareGött!
Var du med och kikade när det bänkades? 😀
/J
29 januari, 2006 kl. 11:51 #192733KvarnisDeltagareSkulle tro att dina toppar hjälper till en hel del Miki 🙂
Vad körde du med för turbo 🙂 ?30 januari, 2006 kl. 17:20 #192644MikiDeltagareGött!Var du med och kikade när det bänkades? :D/J
Ööh, som om jag skulle låta någon pressa min bil utan att jag själv står bredvid och övervakar…. 😀 Vi samlade ihop några klubbmedlemmar för en “förhandskoll inför våren” och höll en dyno-dag i liten skala på detta ställe http://www.amworks.com
Skulle tro att dina toppar hjälper till en hel del Miki :)Vad körde du med för turbo 🙂 ?
Jag har en TD05/06-20G, dvs samma som Andy F säljer som AFP5-20. Denhär köpte jag dock av Harvey, men samma turbo iallafall. Ifall nån vill ha (en urusel) bild på kurvan så kan jag skicka per epost. jag vill nämligen hellst inte lägga upp den på nån server… 🙁
Jag går faktist och funderar allvarligt på att ta bilen till England i sommar och ha Andy eller Harvey att mappa den. Som den nu är mappad är nämligen kartan inte justerad med någon större omsorg, 1 grad på hela kartan osv. Själva justeringen är gjord genom att justera värdena från LMM:n. Ni som har PFC vet vad jag menar.
Hur gick det i tiderna när ni planerade att ta Andy över till Sverige, fick ni inte ihop tillräckligt med bilar eller var han inte intresserad?Oops, sorry att jag stjäl din projekttråd Jerry…
7 februari, 2006 kl. 15:09 #192366SecretAgentManDeltagareHum…nu har Silverpilen stått i garaget i ett par veckor, och det rycker i isåkar-fötterna…
Men snart är sommaren här, och det behövs mer investeringar (eller bränna pengar som det egentligen heter :D), i fjädring och bromsar som är slut lite överallt…
Urk…vad pysslar man med egentligen? :+
/J
7 februari, 2006 kl. 16:24 #192651simoDeltagareUrk…vad pysslar man med egentligen? :+/J
Om jag inte minns fel så var svaret på den frågan…bankrånare! 😛 😉
Sorry, kunde inte låta bli!
/U
7 februari, 2006 kl. 21:33 #192806OzzeDeltagareSAM: Vad fick du för tull / moms avgifter på din brendbandslambda som du beställde? Har själv beställt, men vore skojj att veta vart man kommer att hamna.
//Ozze
7 februari, 2006 kl. 21:34 #192367SecretAgentManDeltagareDet var en specialdeal mellan mig och Techedge (jag hade något han var på jakt efter) så jag betalade inget för den egentligen…
/J
7 februari, 2006 kl. 22:00 #192711jrabergDeltagareefter åkturen på isen för ngra veckor sedan så kan jag bara säga att det finns så det räcker och blir över under huven på den pilen 😮
VILL HA!!-JR
15 februari, 2006 kl. 07:58 #192368SecretAgentManDeltagare…idag blev det finbil till jobbet, och nu var det ett tag sedan man kört bilen igen, och jääääädrar. 😀
Jag klev iväg lite lagomt från ett rödljus, pressade inte alls, men det räckte för att man skulle sitta och garva för sig själv…och kurvor+halka+tvåhalva, det är Farlig Skit ™ det… 😮 Bakändan kliver friskt ut, laddtrycksmätaren behöver knappt peka på positiva siffror. 😀
Jag rekommenderar 2,5-liter ååå det grövsta.
/J
15 februari, 2006 kl. 15:42 #192735KvarnisDeltagareVa vad det jag sa 😀 (det skulle bli bra de där)
kul att gam motorn funkar förutom att den är så törstig…kan iofs vara det Norrlänska klimatet som ställt till de för’n 😉26 februari, 2006 kl. 07:33 #192369SecretAgentManDeltagareJag blir bara mer och mer nöjd med hur Silverpilen är att köra, det är en fröjd att åka på det breda mellanregistret! :7
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Silverpilsbilder/SSI_is_2006_14.jpg
GRID – En av klubbens vassare fotografer fångade pilen på bild igår när man hade som roligast! 😀/J
27 februari, 2006 kl. 17:12 #192559PerraDeltagareJag blir bara mer och mer nöjd med hur Silverpilen är att köra, det är en fröjd att åka på det breda mellanregistret! :7
Mycket vrid + turboknuff är DA S-H-I-T! 😀
/P
9 mars, 2006 kl. 21:00 #192278SecretAgentManDeltagareHumhum…det kliar duktigt i fingrarna….badrumspengar…kolvar…badrumspengar…kolvar.. 😀
Johan – Hä! Super(god)Zilla, aeger King Kong vet du! :7
För de som inte känner till Silverpilen så finns det en del saker i den redan, om det skulle vara så att listan ser underlig ut.
Bilen finns på medlemssidorna, det är bara att logga in med erat konto på http://www.impreza.nu (gör OzO lite gladare med samtidigt), prova nya sökfunktionen och leta efter “link” som motortrim så hittar ni bilen.
Får se om det blir ett nytt försök rakt fram när allt är klart och mappat, 12,7 är bästa “riktiga” ET som sattes för många ombyggnationer sedan, 12,3 visade en gtech pro comp förra sommaren.
Det vore kul att ha rekordet innan Kvarngren får ihop sitt kommande projekt, men det kanske finns fler hugade därute som tjyvhåller på ett monsterbygge? 🙂Tyvärr saknas det slantar helt och hållet för hjulupphängningen, kraftig miss i planeringen, men som farsan brukar säga, det ordnar sig med skridskor bara det blir is.
/J
9 mars, 2006 kl. 21:00 #192281SecretAgentManDeltagareDet är nog bäst så… 😀
Edit – rycker hennes kabel i switchen…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.