Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 764 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Alla coilovers (Cusco, Tein, HKS, Proflex, Leda….alla rasslar och lever om trots prislappen) klonkar mer eller mindre på Imprezan…det är gamla nyheter Pannan. 🙂 Så länge funktionen är bra, och de håller tätt så kommer jag inte bry mig, Silverpilen är mera funktion än glassätarbil. 😉

/J – har inte bara byggt tvåhalva och dogboxar, i början var det bara väghållningspill…har 8000 mil med Leda. :*

Rallystacke
      Deltagare

japp, därifrån dom är köpta men dom har ju SOM DU SA gått i KK så där få man ju ingen hjälp…

SecretAgentMan
        Deltagare

Jag gick på attack och pratade direkt med importören i USA. 🙂http://www.d2racing.com/html/contact.html Trevliga som tusan, och extremt tillmötesgående./J

…missade du det här Stacke? Ring och prata med dem, de är riktigt bra att ha att göra med.

/J

abd
          Deltagare

Alla coilovers (Cusco, Tein, HKS, Proflex, Leda….alla rasslar och lever om trots prislappen) klonkar mer eller mindre på Imprezan…

Klonkar det även original??

SecretAgentMan
            Deltagare

Häpp. 🙂

Det bara är så, alla bilar (Imprezor) jag provat med coilovers har haft någon form av oljud för sig, standard låter inget på GT:n, vissa nyare STi har samma typ av klunkande ljud (det byts på garanti, men ljudet kommer fort tillbaka)…

Jag fick det förklarat för mig av Leda en gång när jag ifrågasatte varför mina fina ben lät skumt…och svaret blev typiskt engelskt “they all do that Sir” – och jag är benägen att hålla med.

/J

Strat
              Deltagare

Har aldrig hört ett klonk från mina KW 😛 😀

SecretAgentMan
                Deltagare

Det kommer…ge det lite tid bara. 😉 …och så länge bilen står stilla är det mesta tyst. 😛

/J

SecretAgentMan
                  Deltagare

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album80/rota.sized.jpg

Nya hjul (helt onödigt egentligen, men priset var fruktansvärt rätt) Rota Tarmac 2 i 17×7,5…Dunlop Direzza 02G i 215/45×17 beställda.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album80/d2.sized.jpg

Och coilovers, precis hemkomna från D2 – 10 kg fram, och 8 bak – med dämparna lite uppstyvade för att greja ännu mer om det skulle behövas.

/J

Mats
                    Deltagare

Fint blir det.
                      Och snabb leverans också märker jag. Hur vart kvalisorten?

Mats GBG
                      Regionsansvarig Göteborg

pannan
                      Deltagare

Vilka tog du Rotafälgarna ifrån? Ifrån Subydude eller Rarerims? Vad fick du betala inkl frakt? Håller själv på att kolla på att ta hem just Rota men vet inte om jag plockar ifrån antingen USA eller England.

Mvh
                        J

SecretAgentMan
                        Deltagare

Mats – Det blev över förväntan, det är Rotas egna hjul faktiskt. 🙂

Pannan – Ingendera, jag tog som sagt sista uppsättningen från Midlandwheels, de skulle sluta med Rota som märke (de kostade mig 280 pund med frakt och VAT…). 😀

Coiloverkittet gav sjukt bra känsla i magen när man öppnade kartongen och pillade lite, får hoppas det blir lika bra när det väl sitter där.

/J

Blocken
                          Deltagare

Nya hjul (helt onödigt egentligen, men priset var fruktansvärt rätt) Rota Tarmac 2 i 17×7,5…Dunlop Direzza 02G i 215/45×17 beställda.

Fin skit! Då har vi beställt samma grejer 🙂

/AB

Min STi

SecretAgentMan
                            Deltagare

Haha…men lite fetare gummi än 215/45 blev det väl?

Nu sitter benen på plats, avgaset åkte av och såldes medans bilen stod på pallbockar (ta ned ett komplett aga tar 20 minuter KN, men då pratade jag i mobil halva tiden).

Fet, låg, massor med camber och stenhård, bilen går inte att rubba (gungade lite på tröskeln, hände inte mycket) – men den är väl låg, det är väl mycket camber, blir nog till att justera och räkna på’t en smula.

Nytt aga beställt, Mark på Lateral fick leverera ett 3″ rostfritt (finns en långtgående plan med det, vilken innefattar sälja grenrör, byta turbo, en vriden dp…etc…).

Det berömda 190-något MPH systemet. 😀

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album80/K.jpg
                              Grovkröken…

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album80/H.jpg
                              Mellanpipan

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album80/A.jpg
                              Slutburken

Tydligen högljutt…han kastade med en plugg att få ned ljudet med i alla fall. 😮

Wiklundh
                              Deltagare

Fin skit. 🙂
                                Blir intressant att se hur du tycker D2 funkar på bana sedan.
                                Man har funderat lite løst på något liknande om man har kvar subban.
                                Blir det kørning 1 Maj Jerry?

simo
                                Deltagare

Ser kanon ut Jerry!
                                  Går du oxå på diet inför SS? Ja mena eftersom bilen inte rörde sig när du stod på tröskeln o hoppa 😉 😀

Det ska ta en 5-6 veckor att byta aga…om man ska göra det riktigt 😉

/U – ska nog ge mig ikast med bult nr4 ikväll

Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.