- Detta ämne har 763 svar, 54,675 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
30 maj, 2006 kl. 08:25 #192739KvarnisDeltagare
De va ju bätttter de …får väl ta och söka fram min R180 då…
Der vet e f-n hur länge det skulle gå att åka utan olja i lådan med tanke på hur mycket som verkar sitta kavr på dreven 😀/Kvanis med smitt febran
30 maj, 2006 kl. 10:11 #192637PractosDeltagareJ, om du inte går på hela paketet utan köper special axlar istället så hakar jag på den beställningen.
30 maj, 2006 kl. 10:13 #192390SecretAgentManDeltagareDet blir hela kittet Henrik, mina skivor är bra slut bak… 😉 Det får räcka som anledning. 😀
/J
30 maj, 2006 kl. 10:30 #192638PractosDeltagare😀
Jaadu, det är nog mina oxo men jag har ju sett prislappen…30 maj, 2006 kl. 10:33 #192391SecretAgentManDeltagare900 UKP plus VAT (med suretrack R180) med allt, inte överdrivet blodigt faktiskt. 🙂
/J
30 maj, 2006 kl. 10:34 #192392SecretAgentManDeltagareDe va ju bätttter de …får väl ta och söka fram min R180 då…Der vet e f-n hur länge det skulle gå att åka utan olja i lådan med tanke på hur mycket som verkar sitta kavr på dreven 😀 /Kvanis med smitt febran
Det går alltid nästan en burk mer av redline än den vanliga lådoljan…nu förstår man varför. 😀
/J
6 juni, 2006 kl. 17:01 #192393SecretAgentManDeltagareHmmm…det blir nog lite ändrade planer, ABS, GC8 och R180 verkar inte en överdrivet simpel ekvation.
Rallispec i USA kommer ev. att få leverera en lamelldiff från Cusco till bakaxeln, och något torsen-liknande (quaife eller sti) fram kommer att stoppas i lådan nu när den ändå är isär, hade ju inga problem att få ett framhjul att gå loss i böjarna, så det blir nog bra med en diffbroms fram med. 🙂
/J
6 juni, 2006 kl. 20:41 #192812GrusdraparnDeltagareABS, va e d för nått?
/K – kör med ALS*
*Always Locking System
7 juni, 2006 kl. 14:24 #192394SecretAgentManDeltagareHaha 😀
Jovars, det låser freskt’ med säkringen ur, men jag gillar att ha ABS:en där om det skulle bli en nödsituation (litar inte på att man kan hålla sig kall när det barkar snett på riktigt).
Nu gäller det bara att få någon leverantör att accelerera..
/J
20 juni, 2006 kl. 15:30 #192395SecretAgentManDeltagareSåja, Grade-A levererar diverse skrot för montage av Kvarnis R180-diff inom kort!
En 2-litersmotor skall in till Engson för renovering (kanhända det blir lite smidda komponenter i den…får se :D) så man får lite snurr på maskin’ till semestern.
Tvåhalvan skall sättas i stativ och byggas något hårigt på, dieselfoder från Darton, stakar från Pauter och smidda kolvar från lämplig leverantör skall in i den.
Kammar blir ev. Helix 264 grader, skall förmodligen inte varva mycket mer än 7500…vilket gör vassare grejer onödiga.Solida lyftare skall sneglas på…och diverse skrot att hälla i topparna. 🙂
Turbo blir en GT30 lr 35, måste studera lite bromspapper först…
/J – sugen…riktigt sugen..
20 juni, 2006 kl. 16:31 #192606BlockenDeltagareskall förmodligen inte varva mycket mer än 7500…
Bara 7500? Fegis! :+ 😉
Förbaskat kul att du är på hugget nu igen Jerry! Gött att läsa! 🙂
Mvh Blockfan
20 juni, 2006 kl. 16:46 #192901MatsDeltagareHandla på ba! 😀
Gött o se att du skruvar lite på den egna bilen också.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg20 juni, 2006 kl. 17:44 #192680ManorDeltagareSåja, Grade-A levererar diverse skrot för montage av Kvarnis R180-diff inom kort!En 2-litersmotor skall in till Engson för renovering (kanhända det blir lite smidda komponenter i den…får se :D) så man får lite snurr på maskin’ till semestern.Tvåhalvan skall sättas i stativ och byggas något hårigt på, dieselfoder från Darton, stakar från Pauter och smidda kolvar från lämplig leverantör skall in i den.Kammar blir ev. Helix 264 grader, skall förmodligen inte varva mycket mer än 7500…vilket gör vassare grejer onödiga.Solida lyftare skall sneglas på…och diverse skrot att hälla i topparna. :)Turbo blir en GT30 lr 35, måste studera lite bromspapper först…/J – sugen…riktigt sugen..
Ska 2-litersmotorn ner i “lilla-blå”, eller är det fesken som ska få den äran tills 2.5:an är klar?
Kul att du är på gång igen Jerry :-).
mvh Mats N – som antar att Jerry behöver mycket $$$ trots sitt IT-yrke. Lite meck åt en annan IT-kille kanske
. 20 juni, 2006 kl. 18:53 #192396SecretAgentManDeltagareFesken’ får en 2-litersspis tills vidare, orkar inte med att ha den stillastående länge till. 😀
..och stor motor med räksallad och rostad lök är Dyr Skit ™ så det tar lite tid att smälla ihop den.Bara Demon Tweeks kunde leverera quaifediffen till framaxeln så man fick smälla ihop lådan lite raskt nu, är lite platsbrist i garaget… 😀
/J – med massor av i-landsproblem
20 juni, 2006 kl. 18:54 #192397SecretAgentManDeltagareskall förmodligen inte varva mycket mer än 7500…
Bara 7500? Fegis! :+ ;)Förbaskat kul att du är på hugget nu igen Jerry! Gött att läsa! 🙂
Det är ju ditt fel! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.