Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 764 totalt)
  • Författare
    Blocken
    Deltagare

Det är ju ditt fel! 😀

Jaaaa… du garvade mest hela resan 😉

Thai-Perr är fin skit 😀

…har för mig att du gillade mitt grenrör 😉

/Bläck

simo
      Deltagare

Fasen va gött Jerry…

Ska bli kul att se pilen igen 😉

/U

Maddis
        Deltagare

Såja, Grade-A levererar diverse skrot för montage av Kvarnis R180-diff inom kort!En 2-litersmotor skall in till Engson för renovering (kanhända det blir lite smidda komponenter i den…får se :D) så man får lite snurr på maskin’ till semestern.Tvåhalvan skall sättas i stativ och byggas något hårigt på, dieselfoder från Darton, stakar från Pauter och smidda kolvar från lämplig leverantör skall in i den.Kammar blir ev. Helix 264 grader, skall förmodligen inte varva mycket mer än 7500…vilket gör vassare grejer onödiga.Solida lyftare skall sneglas på…och diverse skrot att hälla i topparna. :)Turbo blir en GT30 lr 35, måste studera lite bromspapper först…/J – sugen…riktigt sugen..

Ska 2-litersmotorn ner i “lilla-blå”, eller är det fesken som ska få den äran tills 2.5:an är klar?Kul att du är på gång igen Jerry :-).mvh Mats N – som antar att Jerry behöver mycket $$$ trots sitt IT-yrke. Lite meck åt en annan IT-kille kanske .

Bromsa! Lilla blå ska det inte pillas nåt väldans med! x( 😉
          Fröken ägare har handbromsen med här! 😀

Yonaz
          Deltagare

Svarten har luftat bilen på regionsträff medans Pilen är inlåst i garaget. Någon som vet om blommorna slagit ut i helvetet? 😉

Jag tror att SGM Racing skall få en helt ny kund i höst – Meka Taj-Pär och dricka kaffe är inte fel.

/ J – skickar den största röv-sparken till Ö-vik :+

Adam K
            Deltagare

Vet inte hur det är med blomstren därnere men Finland vann ju schlagerEM…

GOTTTTT att du sätter lite blåslampa i fisken igen Jerry!!!!

OT, 17tusen views o 300 replies, mesta tråden i forumet?

Mats
              Deltagare

Jag satsar en femma på att det är jävligt kallt i helvetet just nu. Med tanke på Finlands vinst alltså…

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

Kvarnis
                Deltagare

J – skickar den största röv-sparken till Ö-vik :+

Skicka den vidare till UK Holm…. nån där håller på damma ihjäl alla motorer jag ägarer….. ;( x(

Tror f-n jag ska ta med den i mitt handbagage efter TOTB…

SecretAgentMan
                  Deltagare

Fanselände…veven såg inte frisk ut i 2-litersmaskinen, och det är tydligen icke rekommenderat att slipa om veven heller.
                    Kånkade dit det andra blocket jag hade stående, samma-lika med det.

🙁

..och ev. kanske det blir kolvar med, då det var lite skadat i loppen, det kanske blir för stora toleranser helt enkelt.

Nästan så man fundrar’ på att antingen stoppa i tvåhalvan tillsvidare så man får åka lite i alla fall, eller riva den och bygga…men då är den här sommaren rökt.

Urk.

Manor
                    Deltagare

Fanselände…veven såg inte frisk ut i 2-litersmaskinen, och det är tydligen icke rekommenderat att slipa om veven heller.Kånkade dit det andra blocket jag hade stående, samma-lika med det.:(..och ev. kanske det blir kolvar med, då det var lite skadat i loppen, det kanske blir för stora toleranser helt enkelt.Nästan så man fundrar’ på att antingen stoppa i tvåhalvan tillsvidare så man får åka lite i alla fall, eller riva den och bygga…men då är den här sommaren rökt.Urk.

I med tvåhalvan…den lär väl gå så det räcker detta året (även om den drar olja) ;). Därefter så kan du riva den i höst och fixa det som behövs för vinterns israce ;).

mvh Mats N

pannan
                      Deltagare

Är den klar tills på Lördag 😉

Manor
                        Deltagare

Är den klar tills på Lördag 😉

Hoppas hoppas hoppas…annars så blir det väl “lilla-Blå”.

mvh Mats N

SecretAgentMan
                          Deltagare

Pannan har helt klart inte skruvat själv, det hör jag det.. 😉

Nej, det finns inte en sportmössa, DHL har nu lyckats försnilla delar att montera en R180-diff med…

Jag har i alla fall bestämt mig att bita i det sura och hälla ned lite slantar i ett 2-litersbygge, är aldrig fel att ha en kurant 2-litersspis över senare.

Men det kommer att ta lite tid, och kosta lite mer pengar.

/J

pannan
                            Deltagare

Pannan har helt klart inte skruvat själv, det hör jag det.. ;)Nej, det finns inte en sportmössa, DHL har nu lyckats försnilla delar att montera en R180-diff med…Jag har i alla fall bestämt mig att bita i det sura och hälla ned lite slantar i ett 2-litersbygge, är aldrig fel att ha en kurant 2-litersspis över senare.Men det kommer att ta lite tid, och kosta lite mer pengar./J

Jo då 🙂 fast mitt förra projekt sålde jag efter den stått på pallbockar i ett år 🙂

Fast när det kommer till avancerat meck lämnar jag gärna bort sakerna. Bilen måste ju få uppleva lite barmark nu Jerry 😉

Niklas
                              Deltagare

aldrig fel att ha en kurant 2-litersspis över senare.

Precis, så kan jag köpa den när jag vinner storvinst på Keno. 😛

Kämpa på farbror grå.

pannan
                                Deltagare

Var det inte någon här som sade att 2 liter inte gick att klämma ut effekt ur 😉 *visslar*

Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.