- Detta ämne har 763 svar, 54,675 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
20 juni, 2006 kl. 21:19 #192607BlockenDeltagare
Det är ju ditt fel! 😀
Jaaaa… du garvade mest hela resan 😉
Thai-Perr är fin skit 😀
…har för mig att du gillade mitt grenrör 😉
/Bläck
21 juni, 2006 kl. 05:41 #192653simoDeltagareFasen va gött Jerry…
Ska bli kul att se pilen igen 😉
/U
21 juni, 2006 kl. 14:50 #192706MaddisDeltagareSåja, Grade-A levererar diverse skrot för montage av Kvarnis R180-diff inom kort!En 2-litersmotor skall in till Engson för renovering (kanhända det blir lite smidda komponenter i den…får se :D) så man får lite snurr på maskin’ till semestern.Tvåhalvan skall sättas i stativ och byggas något hårigt på, dieselfoder från Darton, stakar från Pauter och smidda kolvar från lämplig leverantör skall in i den.Kammar blir ev. Helix 264 grader, skall förmodligen inte varva mycket mer än 7500…vilket gör vassare grejer onödiga.Solida lyftare skall sneglas på…och diverse skrot att hälla i topparna. :)Turbo blir en GT30 lr 35, måste studera lite bromspapper först…/J – sugen…riktigt sugen..
Ska 2-litersmotorn ner i “lilla-blå”, eller är det fesken som ska få den äran tills 2.5:an är klar?Kul att du är på gång igen Jerry :-).mvh Mats N – som antar att Jerry behöver mycket $$$ trots sitt IT-yrke. Lite meck åt en annan IT-kille kanske
.
Bromsa! Lilla blå ska det inte pillas nåt väldans med! x( 😉
Fröken ägare har handbromsen med här! 😀21 juni, 2006 kl. 15:17 #192870YonazDeltagareSvarten har luftat bilen på regionsträff medans Pilen är inlåst i garaget. Någon som vet om blommorna slagit ut i helvetet? 😉
Jag tror att SGM Racing skall få en helt ny kund i höst – Meka Taj-Pär och dricka kaffe är inte fel.
/ J – skickar den största röv-sparken till Ö-vik :+
21 juni, 2006 kl. 21:47 #192976Adam KDeltagareVet inte hur det är med blomstren därnere men Finland vann ju schlagerEM…
GOTTTTT att du sätter lite blåslampa i fisken igen Jerry!!!!
OT, 17tusen views o 300 replies, mesta tråden i forumet?
22 juni, 2006 kl. 05:29 #192902MatsDeltagareJag satsar en femma på att det är jävligt kallt i helvetet just nu. Med tanke på Finlands vinst alltså…
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg22 juni, 2006 kl. 07:16 #192740KvarnisDeltagareJ – skickar den största röv-sparken till Ö-vik :+
Skicka den vidare till UK Holm…. nån där håller på damma ihjäl alla motorer jag ägarer….. ;( x(
Tror f-n jag ska ta med den i mitt handbagage efter TOTB…
27 juni, 2006 kl. 13:31 #192398SecretAgentManDeltagareFanselände…veven såg inte frisk ut i 2-litersmaskinen, och det är tydligen icke rekommenderat att slipa om veven heller.
Kånkade dit det andra blocket jag hade stående, samma-lika med det.🙁
..och ev. kanske det blir kolvar med, då det var lite skadat i loppen, det kanske blir för stora toleranser helt enkelt.
Nästan så man fundrar’ på att antingen stoppa i tvåhalvan tillsvidare så man får åka lite i alla fall, eller riva den och bygga…men då är den här sommaren rökt.
Urk.
27 juni, 2006 kl. 14:23 #192681ManorDeltagareFanselände…veven såg inte frisk ut i 2-litersmaskinen, och det är tydligen icke rekommenderat att slipa om veven heller.Kånkade dit det andra blocket jag hade stående, samma-lika med det.:(..och ev. kanske det blir kolvar med, då det var lite skadat i loppen, det kanske blir för stora toleranser helt enkelt.Nästan så man fundrar’ på att antingen stoppa i tvåhalvan tillsvidare så man får åka lite i alla fall, eller riva den och bygga…men då är den här sommaren rökt.Urk.
I med tvåhalvan…den lär väl gå så det räcker detta året (även om den drar olja) ;). Därefter så kan du riva den i höst och fixa det som behövs för vinterns israce ;).
mvh Mats N
28 juni, 2006 kl. 12:42 #192925pannanDeltagareÄr den klar tills på Lördag 😉
28 juni, 2006 kl. 12:59 #192682ManorDeltagareÄr den klar tills på Lördag 😉
Hoppas hoppas hoppas…annars så blir det väl “lilla-Blå”.
mvh Mats N
28 juni, 2006 kl. 13:53 #192399SecretAgentManDeltagarePannan har helt klart inte skruvat själv, det hör jag det.. 😉
Nej, det finns inte en sportmössa, DHL har nu lyckats försnilla delar att montera en R180-diff med…
Jag har i alla fall bestämt mig att bita i det sura och hälla ned lite slantar i ett 2-litersbygge, är aldrig fel att ha en kurant 2-litersspis över senare.
Men det kommer att ta lite tid, och kosta lite mer pengar.
/J
28 juni, 2006 kl. 14:03 #192926pannanDeltagarePannan har helt klart inte skruvat själv, det hör jag det.. ;)Nej, det finns inte en sportmössa, DHL har nu lyckats försnilla delar att montera en R180-diff med…Jag har i alla fall bestämt mig att bita i det sura och hälla ned lite slantar i ett 2-litersbygge, är aldrig fel att ha en kurant 2-litersspis över senare.Men det kommer att ta lite tid, och kosta lite mer pengar./J
Jo då 🙂 fast mitt förra projekt sålde jag efter den stått på pallbockar i ett år 🙂
Fast när det kommer till avancerat meck lämnar jag gärna bort sakerna. Bilen måste ju få uppleva lite barmark nu Jerry 😉
28 juni, 2006 kl. 14:03 #193025NiklasDeltagarealdrig fel att ha en kurant 2-litersspis över senare.
Precis, så kan jag köpa den när jag vinner storvinst på Keno. 😛
Kämpa på farbror grå.
28 juni, 2006 kl. 14:17 #192927pannanDeltagareVar det inte någon här som sade att 2 liter inte gick att klämma ut effekt ur 😉 *visslar*
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.