Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 764 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Helgen före den 4/9 kantänka, vad gör herrskapet mer än kör konbana i götet? 😀

/J

Grusdraparn
      Deltagare

Helgen före den 4/9 kantänka, vad gör herrskapet mer än kör konbana i götet? :D/J

Nej-nej-nej… Den helgen är jag ju i Söderhamn, fasen också. Å d e en såndär svinbokad helg sen länge också 🙁

/K

SecretAgentMan
        Deltagare

Lämna nyckeln under trappen så styr jag upp spritfest ändå. 😀 😉

Inte mycket att göra, KN lär ju bara ligga i hängmattan och suga på en snys…får våldgästa honom, men är det lunchdate på måndag då? 🙂

/J

Grusdraparn
          Deltagare

Lämna nyckeln under trappen så styr jag upp spritfest ändå. 😀 ;)Inte mycket att göra, KN lär ju bara ligga i hängmattan och suga på en snys…får våldgästa honom, men är det lunchdate på måndag då? :)/J

Självklart, date it is!

/K

SecretAgentMan
            Deltagare

Hum…det här med olika bränslen är lite intressant, och E85 blir huvudbränslet, men det vore inte fel att kunna köra 95/98 om det skulle behövas.
              Men Autronicen jag har kör bara en mapp i taget…och det är endast via en pc man kan byta mapparna.

En fast monterad pc i bilen med andra ord!

Nu är ju det snubblande nära saker man skyr som pesten vad gäller bilar som skall användas, men det finns riktigt smutta prylar nuförtiden, själva burken är inte stor alls (passar ledigt under passagerarstolen) – det enda kruxet är pekskärmen och vart man gör av den..

Det finns DIN-prylar (riva ur den vanliga cd:n) – och det är kanske mest aktuellt…

/J

STIred
              Deltagare

Hum…det här med olika bränslen är lite intressant, och E85 blir huvudbränslet, men det vore inte fel att kunna köra 95/98 om det skulle behövas.

mmmm E85…. fina grejer…..:)

En fast monterad pc i bilen med andra ord! Nu är ju det snubblande nära saker man skyr som pesten vad gäller bilar som skall användas

Skaffa en sån som sitter i taket med stor dvd skärm med som fälls ner, blir stentufft 😉 😀

Men Autronicen jag har kör bara en mapp i taget…och det är endast via en pc man kan byta mapparna.

Du får la skaffa Motec vetu 😉 😀

SecretAgentMan
                Deltagare

Hä! Autronic roCCar – och det skiljer alldeles för mycket slantar tyvärr. 🙂

Blir det en burk får den dubbla som speldosa istället för cd:n – och agera GPS när man är ute och virrar runt (börjar redan blir bortskämd med gps…).

/J

Ubbe
                  Deltagare

Hittar du en vettig skärm för vettiga pengar får du gärna tipsa. Är på jakt till något att ha i båten men hittar inget med skaplig upplösning & riktig RGB ingång som inte kostar skjortan. Bara en massa skräp med S-video som enda ingång…

Kvarnis
                    Deltagare

Hum…det här med olika bränslen är lite intressant, och E85 blir huvudbränslet, men det vore inte fel att kunna köra 95/98 om det skulle behövas.Men Autronicen jag har kör bara en mapp i taget…och det är endast via en pc man kan byta mapparna.En fast monterad pc i bilen med andra ord!Nu är ju det snubblande nära saker man skyr som pesten vad gäller bilar som skall användas, men det finns riktigt smutta prylar nuförtiden, själva burken är inte stor alls (passar ledigt under passagerarstolen) – det enda kruxet är pekskärmen och vart man gör av den..Det finns DIN-prylar (riva ur den vanliga cd:n) – och det är kanske mest aktuellt…/J

Helt klart intresant det där…lurade ett tag okm man kunnde låna en siemens alt ABB controller på jobbet…men vore lte over kill 😀
                      Men däremot så är det nån lösning jag oxå skulle var intreserad av då, jag ite kommer åka Metanol jämt utan en mapp för Vanlig sprit och en för träsprit 😀

SecretAgentMan
                      Deltagare

http://reviews.cnet.com/VoomPC_M10000_Car_PC_Barebone/4505-11485_7-31792078-2.html?tag=nav

Ser intressant ut, och landar på 300 dolares, disk och minne saknas (men som sann it-geek har man sådant skräpandes över hela kåken :D).

Skärmen är lurigare…

/J

Kvarnis
                        Deltagare

Mm såg helt klart intressant utt 🙂
                          Disk.. hmm funkar scsi 😉 :D, har nog ett gäng över på jobbet 😀

Men sånt går ju alltid att fixa fram om inte annat 🙂

Bra en vettig skärm som skulle behöva hittas mao 🙂

Practos
                          Deltagare

-släpp ölen och gå o räkna splines nu mannen 😀

SecretAgentMan
                            Deltagare

Sorry, har varit garagetjänst i 3 kvällar på raken…jag måste greja en avdragare, båda axlarna sitter som berget i spindeln – återkommer. 😀

/J – precis fått sig en kall, och är klar med en svart wr-kryss…lelle i sista sekunden. /slut

Yonaz
                              Deltagare

En sånadäringa PC/pekskärmshistoria satt i Philles kokare (mee gröuunt monst’a på sidan). Phille jobbar/driver fortfarande samma datorbutik.. Ring Phille! 🙂

BTW: Kul att Pilen rullar!

SecretAgentMan
                                Deltagare

Kanontips Yonaz! 🙂

Autronicen är tillbaka-transplanterad, 740-spridarna har skjuvats in – och jag har upptäckt att autronic-ingenjörerna har tänkt till…det finns ett värde som är beroende av spridarstorlek vs cylindervolym – jag räknade om det med 2 liter istället för 2,5…fick ett lägre värde, voila’ – från att ha gått riktigt rikt första starten till så gott som perfekt gång! :7

Nu är det ju garanterat zoner i mappen som måste jobbas med, men en snabb koll visar på helt acceptabla blandningsvärden i bruks-motorväg och på vaakumsidan.

Madde är lika glad över att Lilla Blå är i drift igen (den fick låna ut lmm och lambdasond) som jag är över att det snart får gasas igen! :7 😀 :9

/J – skall ta en sväng ikväll bara för att…

Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.