- Detta ämne har 763 svar, 54,675 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2006 kl. 17:47 #192456SecretAgentManDeltagare4 september, 2006 kl. 18:54 #192954STIredDeltagare
Gott o skjuta eld.. :7
/r
———————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me4 september, 2006 kl. 19:08 #192817GrusdraparnDeltagareBlir d nån “luftlösning”?
/K – beställde en halvkilos solenoid idag http://www.transmotec.com//images/TaiShing/sm_p_sd_tub_3864L.jpg
4 september, 2006 kl. 19:29 #192457SecretAgentManDeltagareJag studerar manualen för glatta livet, och det verkar lite lurigt, spjället måste tydligen vara kalibrerat i nolläge…det lutar åt lite lagomt öppet och “rotational idle” – det som gör att JRM’s Motec-Imprezor låter som de gör… 😉
Per har säkert några goa’ ideer på ämnet kantänka.
Tufft med rediga grejer dräparn’ – skjutande eller dragande solenoid?
/J
4 september, 2006 kl. 19:48 #192818GrusdraparnDeltagareDragande, sen blir det nån vajerhistoria till den lediga platsen brevid gasvajern.
/K
4 september, 2006 kl. 19:50 #192458SecretAgentManDeltagareKlockrent! 🙂
/J
4 september, 2006 kl. 20:03 #192761KvarnisDeltagareJeep, du måste tyrvärr kalibreras i noll läge…
vajer ä ju billigt, har för mig att Carlos körde nån sån grej på sin Wally kokare lr hur ?
4 september, 2006 kl. 21:17 #192955STIredDeltagaredet lutar åt lite lagomt öppet och “rotational idle”
Där ser man, så du ska också köra på bara tre cylindrar 😉 😀 Är nog smidigaste lösningen kanske, kyler väl lite också mellan varven eller? Inte för att man är nån expert iofs….
Edit: En sak som jag fundera på själv efter att ha sett hur det gick för Manuel efter körning med mycket respons är att be JRM sen längre fram ställa in Motecen så att responsen avaktiveras automatiskt om man har för högt EGT. Vet inte om det går spekulerar lite bara, så har man lite mer än bara sitt omdöme förlita sig på 😉
/r
———————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me5 september, 2006 kl. 12:39 #192459SecretAgentManDeltagareNy tid bokad! :7
Raul – Autronicen går att ställa på lite olika sätt, tyvärr inte avgastemp, men väl kylvattentemp.
Fast å andra sidan hade jag inte tänkt att ha det att showa med, utan ge lite knuff i starten. 😛 😉 😀/J
5 september, 2006 kl. 12:40 #192460SecretAgentManDeltagareJupp, rotational idle är till för att kyla mellan varven, och hålla tomgången någorlunda sansad med ett lätt öppnat spjäll. 🙂
/J
5 september, 2006 kl. 13:10 #192956STIredDeltagareHe he, då kanske det inte blir nån fara med överhettning, har själv också i princip bara använd den för o komma iväg från stillastående 😉 – dvs mycket sällan, ok en o annan gång har man väll smällt bara för att det är kul med 😀 dock även det mycket sällan…
Får väl kolla upp hur det är på Motecen, finns det nån sån funktion så kan man lika gärna använda den 🙂
5 september, 2006 kl. 13:32 #192819GrusdraparnDeltagareGems har ett villkor för insugstemp vilket du kan ställa till önskad temp, då kopplas ALS-en ur och check-engine lampan tänds (default 65 grader). Gissa om man blev förvånad när detta hände första gången…
/K
5 september, 2006 kl. 13:37 #192461SecretAgentManDeltagareDen jävla lampan ja…med Autronic och lite kontakt av/på stup i ett med insugstempen så kunde man trott att det satt ett blinkersrelä på fanskapet. 😀
65 grader insugstemp, är inte det standard på det toppmonterade skräpet? 😉 😀
Kan tänka mig det fungerade sådär, med lite köande till start, och respons på… 😀
/J
8 september, 2006 kl. 10:47 #192462SecretAgentManDeltagareJa jäääädrar, SGM och Silverpilen är på Trollspeed igen. 😀
Per bakom spakarna och fullt skaft.Filmer/bilder kommer senare – det skjuter, smäller och låter. :7
1,65 bar i mitten, 1,35 på toppen – 276 kusar och runt 450 Nm på drivhjulen, och en jävlarns så go’ vridmomentkurva, i stort sett flack från straxt 3000 till 6000 rpm. :7 :7 :7
Precis vad man kan plocka ut ur en 16G på 98 oktan anar jag, Per vred på mer, och effekten dalade. 😀Det är fasen värt slantarna att bara få stå bredvid och kika på när någon som vet vad han pysslar med skruvar.
Jag tog ett beslut på vägen, etanol blir till våren, startproblem vid kyla, och att säsongen snart är slut gjorde att jag valde att låta Per koncentrera sig på 98 och socker-knapps-mappning. 🙂
Edit – En liten rättning är på sin plats, maxvrid på veven verkar vara runt 450 Nm i krokarna runt 4700 rpm om man räknar lite baklänges (med försiktiga antaganden på effektförluster i drivlinan) och kikar på pappret här. :+ 🙂
/J – surfar på Trollspeedaffärn’s racer-pc.
8 september, 2006 kl. 10:57 #192957STIredDeltagareLåter gött 🙂 Antar då att alsen är igång nu då?
Tro du de eventuellt kan tänka sig mappa en motecad STI längre fram eller 😉/r-brukar själv uppleva den där känslan av beundran när man ser folk som är duktiga på sin grej hålla på 🙂
———————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.