Visar 15 inlägg - 496 till 510 (av 764 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Responsen är aktiverad…och i och med att vi valde att inte sparka upp spjället med trotteln “stängd” så behövs det inte fipplas med rotational idle heller. 🙂
      0,3 bar sisådär efter 5000 rpm. :7

En tomgångssolenoid skall nog införskaffas att mata med luft till våren…tillsammans med ommappning av E85. 😀

Klart Per grejar Motec, han kan skit ™ den gubben.. 😮

/J

Niklas
      Deltagare

Jerry: Låter trevligt, då har du fått din bil inställd precis som min mer eller mindre. 😉

Får gratulera och det är verkligen skoj att du äntligen kan få köra din bil igen…lagom färdig precis till säsongen börjar. 😀

STIred
        Deltagare

Responsen är aktiverad…och i och med att vi valde att inte sparka upp spjället med trotteln “stängd” så behövs det inte fipplas med rotational idle heller. :)0,3 bar sisådär efter 5000 rpm.

Ok, så det gick göra så med, kanske ännu bättre 🙂 Då duttar du inte igång responsen med gasen eller? Utan sätts igång när du trycker ner gasen och nått ett visst varvtal?

0,3 är nog rättså lagom, bara dumt ta i för mycket…

/r

———————————————————–
          I can live with the despair, it’s the hope that kills me

rödSTI

Manor
          Deltagare

…och så ligger denna tråd på 500+ inlägg ;).

Grattis Jerry. HUr kändes bilen på hemvägen jämfört med när du åkte dit? Som jag har förstått det så gick den riktigt bra innan också.

Blocken
            Deltagare

Hääääääääääärligt att höra doktorn på telefon idag – som ett barn på julafton :7

Grattis!

/Bläck

…………………..
              Thai-Perr

SecretAgentMan
              Deltagare

Ja jädrar. 😀

Silverpilen är ruggigt rapp numera, inte riktigt som med tvåhalvan, men det hade jag inte väntat mig heller – men för att vara en “bruksmotor” så duger de’la. 😉 😀

Jag var nog inte helt ute och cyklade, för den känns precis som när jag åkte ned, med enda skillnaden att den laddar 1,6 bar nu i mitten, och drar oerhört mycket hårdare hela vägen – och jag som tyckte den var rätt rask på fegisladd. 😀 *asg*

Lite bilder från rullarna – det var inte mycket annat inne att fota på Trollspeedaffärn’ för tillfället, och Per höll sig mest inne i fesken’.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album418

…och en liten filmsnutt med sockerknappen aktiverad (Raul – det är en knapp för att slå på’t).

http://video.google.com/videoplay?docid=3568932378910613623

Dräparn’ – Jättetack för lunchdate, svintrevligt! 🙂

/J – lär ut och fota sockerknappen. :+

P.S. Jag är helt slut…men det var oerhört kul idag i Trollhättan.

SecretAgentMan
                Deltagare

..lite halvtrist nog så kördes “bänkningen” av effekten när det lunchades, så det blev ingen film på det. 🙂

/J

STIred
                  Deltagare

(Raul – det är en knapp för att slå

Jo förstod det 🙂 min går inte igång såfort jag slår på knappen utan måste slå på knappen och dutta till gasen en gång sen går alsen igång, var därför jag undra 🙂 den stängs däremot av såfort jag slår av med knappen, + att den stängs av om jag står på tomgång med als igång utan göra nåt i längre än ca 30s…

/r

———————————————————–

rödSTI

simo
                    Deltagare

Stenhårt doktorn! :7

/U

STIred
                      Deltagare

Grymt som fan :7 Vet jag vart vi ska grilla korv på nästa träff 😉 😀

/r

———————————————————–

rödSTI

Manor
                        Deltagare

Gud vad ni är barnsliga :P.

mvh Mats N – som också vill spruta eld 🙂

LegacyLarsa
                          Keymaster

Mumma! :7

/Lars

Blocken
                            Deltagare

…du lär ju hänga i en ny halvljuslampa imörrn iaf… 😉 :+

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album418/PICT4853_copy.thumb.jpg

/Black

…………………..
                              Thai-Perr

Mats
                              Deltagare

Grattis. Gött o se fesken skjuta eld. Ser framemot att se den in action nästa helg.

Ps. Har du betalt vokal-räkningen än? Ds.

Mats GBG
                                Regionsansvarig Göteborg

SecretAgentMan
                                Deltagare

Det är glapp i kontakten. 😀 Jag var framme och pillade med det när Per hade hundra blås styvt på hjulen och fingrade i bränslemappen. 😀

/J

Visar 15 inlägg - 496 till 510 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.