- Detta ämne har 763 svar, 54,675 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
21 juni, 2007 kl. 07:17 #192494SecretAgentManDeltagare
Silverpilen är tillbaka igen från SBP-status, och med lite lugn och ro kan man meka med lite finess – med nya huven tog det i lite mer än vanligt med ic-röret som går från ic:n till trottelhuset.
Men jag ville minnas att jag sett några som gjort något åt problemet, och kapat det röret mitt på, och på så sätt kunnat ändra vinkeln på det lite – sagt och gjort, vinkelkapen fick återigen jobba en smula (mitt nya favoritverktyg 😀 ).
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Silverpilsbilder/DSC_1158_copy.sized.jpg
Nu ligger röret precis som det skall, inget sticker upp (ni ser var det kommer upp bredvid batteriet.
En bild på vart det är kapat och skarvat med silikonslang kommer senare, lär göra en liten motortvätt först bara. 😉
Det börjar dra ihop sig för lite hempulmappning med så man får gasa lite, nu är egentligen bara 18G’n ditmekad och jag har tagit ned laddtrycket en smula och snabbkollat, men “better safe than pank” som man säger. :+
Och jag klurar på grenrör om det blir slantar över, skall den ned till Per för etanolmappning så skall alla förutsättningar finnas för maximalt resultat.
…något annat som lockar är att planka “foss” bromsservomod (ta bort det helt) så man kan få dit en solenoid som rycker upp spjället en smula när sockerknappen aktiveras, och få riktig skjuts på responssystemet. :7
/J
21 juni, 2007 kl. 07:17 #192525SecretAgentManDeltagareSilverpilen är tillbaka igen från SBP-status, och med lite lugn och ro kan man meka med lite finess – med nya huven tog det i lite mer än vanligt med ic-röret som går från ic:n till trottelhuset.
Men jag ville minnas att jag sett några som gjort något åt problemet, och kapat det röret mitt på, och på så sätt kunnat ändra vinkeln på det lite – sagt och gjort, vinkelkapen fick återigen jobba en smula (mitt nya favoritverktyg 😀 ).
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Silverpilsbilder/DSC_1158_copy.sized.jpg
Nu ligger röret precis som det skall, inget sticker upp (ni ser var det kommer upp bredvid batteriet.
En bild på vart det är kapat och skarvat med silikonslang kommer senare, lär göra en liten motortvätt först bara. 😉
Det börjar dra ihop sig för lite hempulmappning med så man får gasa lite, nu är egentligen bara 18G’n ditmekad och jag har tagit ned laddtrycket en smula och snabbkollat, men “better safe than pank” som man säger. :+
Och jag klurar på grenrör om det blir slantar över, skall den ned till Per för etanolmappning så skall alla förutsättningar finnas för maximalt resultat.
…något annat som lockar är att planka “foss” bromsservomod (ta bort det helt) så man kan få dit en solenoid som rycker upp spjället en smula när sockerknappen aktiveras, och få riktig skjuts på responssystemet. :7
/J
21 juni, 2007 kl. 07:35 #192908MatsDeltagareGôtt att se att det händer grejer även i detta projekt!
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg21 juni, 2007 kl. 07:35 #192915MatsDeltagareGôtt att se att det händer grejer även i detta projekt!
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg21 juni, 2007 kl. 07:36 #192821GrusdraparnDeltagareFasen va gött, då är den ju snart ute på gatan igen 🙂 Kom på att jag lovat dig bilder på min solenoidlösning, kommer dock inte ihåg om jag skickat några, garderar med att skicka några ikväll.
/K – Lunchdate när det är dags för mappning?
21 juni, 2007 kl. 07:36 #192828GrusdraparnDeltagareFasen va gött, då är den ju snart ute på gatan igen 🙂 Kom på att jag lovat dig bilder på min solenoidlösning, kommer dock inte ihåg om jag skickat några, garderar med att skicka några ikväll.
/K – Lunchdate när det är dags för mappning?
21 juni, 2007 kl. 07:39 #192495SecretAgentManDeltagareFasen va gött, då är den ju snart ute på gatan igen 🙂 Kom på att jag lovat dig bilder på min solenoidlösning, kommer dock inte ihåg om jag skickat några, garderar med att skicka några ikväll./K – Lunchdate när det är dags för mappning?
Kanot! 😀
KN nämnde att Trollhättan är kebabens huvudstad, wtf har vi pysslat med på kina varenda gång? 😉 😀
/J – mer sugen än nyss på bromsservomoddandet
21 juni, 2007 kl. 07:39 #192526SecretAgentManDeltagareFasen va gött, då är den ju snart ute på gatan igen 🙂 Kom på att jag lovat dig bilder på min solenoidlösning, kommer dock inte ihåg om jag skickat några, garderar med att skicka några ikväll./K – Lunchdate när det är dags för mappning?
Kanot! 😀
KN nämnde att Trollhättan är kebabens huvudstad, wtf har vi pysslat med på kina varenda gång? 😉 😀
/J – mer sugen än nyss på bromsservomoddandet
21 juni, 2007 kl. 07:41 #192660simoDeltagareTur att det bli etanol o grejer…tycker annars att det varit lite väl mycket bling-bling det senaste…coolfiber 😀
Är inte 18G lite liten 😉
/U
21 juni, 2007 kl. 07:41 #192664simoDeltagareTur att det bli etanol o grejer…tycker annars att det varit lite väl mycket bling-bling det senaste…coolfiber 😀
Är inte 18G lite liten 😉
/U
21 juni, 2007 kl. 09:00 #192496SecretAgentManDeltagareÄääääh, mindre vikt och mer varmluft ut, coolfajber is teh ####!.
Och lill-18G får man kompensera för med bra med ladd. 😀
/J
21 juni, 2007 kl. 09:00 #192527SecretAgentManDeltagareÄääääh, mindre vikt och mer varmluft ut, coolfajber is teh ####!.
Och lill-18G får man kompensera för med bra med ladd. 😀
/J
21 juni, 2007 kl. 10:55 #193010555_STIDeltagareÄääääh, mindre vikt och mer varmluft ut, coolfajber is teh ####!.Och lill-18G får man kompensera för med bra med ladd. :D/J
Såg rätt bra ut om du fråga mig :D.. Jag får slänga upp några bilder när jag har bilen hem från lackering.
“Better safe than pank” var en rätt bra Engelsk saying 😉 vi brukar användar den dagligen
21 juni, 2007 kl. 10:55 #193011555_STIDeltagareÄääääh, mindre vikt och mer varmluft ut, coolfajber is teh ####!.Och lill-18G får man kompensera för med bra med ladd. :D/J
Såg rätt bra ut om du fråga mig :D.. Jag får slänga upp några bilder när jag har bilen hem från lackering.
“Better safe than pank” var en rätt bra Engelsk saying 😉 vi brukar användar den dagligen
21 juni, 2007 kl. 19:57 #192822GrusdraparnDeltagareBilder skeckade!
Skrev inget om hur jag löste inkopplingen så jag tar det lite kort här. Gick på 12V-matningen från batteriet där den går in i säkringslådan, säkrade upp med en separat säkring och drog vidare en kabel in i kupén till “Sockerknappen”, i serie med denna satte jag ett relä och drog sedan tillbaka strömkabeln ut till solenoidens ena kabel. Solenoidens andra kabel jordade jag i insuget. Till relät kopplade jag sedan jord och den kabel från det stiftet i sprutet som aktiverar responsen. Resultatet vart att samtidigt som jag slår på sockerknappen skeckar solenoiden upp gasspjället, relät sluter kretsen som aktiverar responsen, sprutti-bang-bang i avgasningswoört och “Krysstretusen” som står runt hörnet och pinkar får genast problem att kontrollera strålen. 😀/K – har kokarabstinens
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.