Visar 15 inlägg - 616 till 630 (av 764 totalt)
  • Författare
    Grusdraparn
    Deltagare

Bilder skeckade!
      Skrev inget om hur jag löste inkopplingen så jag tar det lite kort här. Gick på 12V-matningen från batteriet där den går in i säkringslådan, säkrade upp med en separat säkring och drog vidare en kabel in i kupén till “Sockerknappen”, i serie med denna satte jag ett relä och drog sedan tillbaka strömkabeln ut till solenoidens ena kabel. Solenoidens andra kabel jordade jag i insuget. Till relät kopplade jag sedan jord och den kabel från det stiftet i sprutet som aktiverar responsen. Resultatet vart att samtidigt som jag slår på sockerknappen skeckar solenoiden upp gasspjället, relät sluter kretsen som aktiverar responsen, sprutti-bang-bang i avgasningswoört och “Krysstretusen” som står runt hörnet och pinkar får genast problem att kontrollera strålen. 😀

/K – har kokarabstinens

SecretAgentMan
      Deltagare

En får tacka dräparn’! 🙂

Solenoidlösningen, om saker mot all förmodan kan vara svåra att få tag i, skulle det gå att låna över den kommande mappningen? 😀

Tåtar behöves icke. 😉 I mitt fall styr jag antilagfunktionen i autronicen genom att jorda ett stift, samma kontakt kan ju då ge jord till brytaren på relä’t – voila’, bobs-yer-uncle, etc. 😀

Glad midsommar!

/J

SecretAgentMan
        Deltagare

En får tacka dräparn’! 🙂

Solenoidlösningen, om saker mot all förmodan kan vara svåra att få tag i, skulle det gå att låna över den kommande mappningen? 😀

Tåtar behöves icke. 😉 I mitt fall styr jag antilagfunktionen i autronicen genom att jorda ett stift, samma kontakt kan ju då ge jord till brytaren på relä’t – voila’, bobs-yer-uncle, etc. 😀

Glad midsommar!

/J

Grusdraparn
          Deltagare

Självklart går det att lösa, nackdelen är att när du plockar dit andra pryttlar senare får du vara noga med att ställa in så att spjället öppnar lika mycket. Men det borde väl gå att fixa. 🙂

/Slaksson

Grusdraparn
            Deltagare

Självklart går det att lösa, nackdelen är att när du plockar dit andra pryttlar senare får du vara noga med att ställa in så att spjället öppnar lika mycket. Men det borde väl gå att fixa. 🙂

/Slaksson

SecretAgentMan
              Deltagare

Coolers! 🙂

Repsats till slav och huvudcylinder för kopplingseländet beställt – pedalen är mer mystisk än vanligt, och det verkar inte bli bättre. 😀

Bilder med hur-man-gör kommer senare. 🙂

Nytt batteri lär det bli med, det går åt ett lägre för att gå fritt från det nyflyttade ic-wört’ (och nej, jag orkar inte fippla med att flytta batteriet till bakluckan 😀 less is more, och knappt det orkar/hinner jag med :+ ).

/J

SecretAgentMan
                Deltagare

Coolers! 🙂

Repsats till slav och huvudcylinder för kopplingseländet beställt – pedalen är mer mystisk än vanligt, och det verkar inte bli bättre. 😀

Bilder med hur-man-gör kommer senare. 🙂

Nytt batteri lär det bli med, det går åt ett lägre för att gå fritt från det nyflyttade ic-wört’ (och nej, jag orkar inte fippla med att flytta batteriet till bakluckan 😀 less is more, och knappt det orkar/hinner jag med :+ ).

/J

SecretAgentMan
                  Deltagare

…har man inte fullt up så ser man till att lösa det. :+

Mappning inbokat på Pers nya Rototestrullar inom kort.

* GT Spec gen.2 grenrör beställt (4-1, unequal) – direktleverans från asien, hoppas det kommer i tid bara…

* Modifierade IC-rör inlämnade till alusvetsarn’ för lite småfix (jag tvivlar på att rör utan “krage” sitter kvar även om man drar åt tills det knakar).

* Socker-solenoid skall införskaffas, lämpligt wirelås och en gaswire lär jagas rätt på med, lite kablage och ett wedit’ welä’ lär sökas upp.

* Landrins har inte levererat nya tätningar till kopplingscylindrarna än…

Det, Power Meet, sotarn’ ringde och tjatade om inspektion efter köksbygget (vilket innebär lite isolering av ventilationsrör på vinden), målning av kåk och semestertripp till paj-ön….gör att man inte behöver bekymra sig över vad man skall göra med all ledig tid längre. :+ 😀

Dräparn’ – Är du lunchdam fredagen den 13:e (sicket jävla datum…) – skall se om man inte kan lura med Madde och ev. köra spritskiva med? 😀

/J – tar en tröstgrogg lr 2

SecretAgentMan
                    Deltagare

…har man inte fullt up så ser man till att lösa det. :+

Mappning inbokat på Pers nya Rototestrullar inom kort.

* GT Spec gen.2 grenrör beställt (4-1, unequal) – direktleverans från asien, hoppas det kommer i tid bara…

* Modifierade IC-rör inlämnade till alusvetsarn’ för lite småfix (jag tvivlar på att rör utan “krage” sitter kvar även om man drar åt tills det knakar).

* Socker-solenoid skall införskaffas, lämpligt wirelås och en gaswire lär jagas rätt på med, lite kablage och ett wedit’ welä’ lär sökas upp.

* Landrins har inte levererat nya tätningar till kopplingscylindrarna än…

Det, Power Meet, sotarn’ ringde och tjatade om inspektion efter köksbygget (vilket innebär lite isolering av ventilationsrör på vinden), målning av kåk och semestertripp till paj-ön….gör att man inte behöver bekymra sig över vad man skall göra med all ledig tid längre. :+ 😀

Dräparn’ – Är du lunchdam fredagen den 13:e (sicket jävla datum…) – skall se om man inte kan lura med Madde och ev. köra spritskiva med? 😀

Grusdraparn
                      Deltagare

Självklart! Kanske till och med ska överväga en spritlunch, det är ju trots allt sista dagen innan semestern :9

/K

Grusdraparn
                        Deltagare

Självklart! Kanske till och med ska överväga en spritlunch, det är ju trots allt sista dagen innan semestern :9

/K

SecretAgentMan
                          Deltagare

Sockersolenoid inhandlad från Transmotec – en får tacka för gött tips Slaksson! 🙂

Trollhättan 13-14 är spikat, har du en carport över att slagga i dräparn’? 😀 Utgång-mat-sprit lär bokas. 🙂

/J

SecretAgentMan
                            Deltagare

Sockersolenoid inhandlad från Transmotec – en får tacka för gött tips Slaksson! 🙂

Trollhättan 13-14 är spikat, har du en carport över att slagga i dräparn’? 😀 Utgång-mat-sprit lär bokas. 🙂

/J

Grusdraparn
                              Deltagare

Gött! Ni kan få sova i nya garaget, dom har förhoppningsvis fått på taket tills dess. 😉

/K

Grusdraparn
                                Deltagare

Gött! Ni kan få sova i nya garaget, dom har förhoppningsvis fått på taket tills dess. 😉

/K

Visar 15 inlägg - 616 till 630 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.