Visar 14 inlägg - 751 till 764 (av 764 totalt)
  • Författare
    abd
    Deltagare

Nice one Anders… ständigt myglandet om att du kör original! Laddar man på 1.6 så kör man fan inte original iaf. 300 trötta? Tjenna 😀

Original sa jag inte, men inget EcuTek och lite drygt 300 trötta (en bra bit från 400 iaf). 🙂

abd
      Deltagare

Visst är det mygel-anders i farten igen, var det inte 400 sisådär med 25G på VP senast? :+ 😀 ;)/J

Har aldrig kört på VP. 🙂

Edit: Dessutom uppgav jag 450 hk i bilsport, en ganska bra gissning om jag får säga det själv med de ca 1,6 bar jag körde på då.

SecretAgentMan
        Deltagare

Jäklar så dystert det var att köra in Silverpilen i garaget idag då.

Doglådan skall skruvas ur, och förmodligen kommer motorn att lyftas ur för att underlätta installationen av 6-petat.

Det blir lite annat småplock samtidigt, motorvärmare skall dit och det blir byte av hubbar och spindlar fram (lagret som var risigt förra sommaren har inte blivit bättre alls).

Jag har utvecklat en riktig hatkärlek till doglådan, så det är lite trist att plocka ur den, men samtidigt skall det bli skönt att kunna bruksåka lite utan att behöva begära ledigt dagen efter långresan..

/J

Kvarnis
          Deltagare

Jag har utvecklat en riktig hatkärlek till doglådan, så det är lite trist att plocka ur den, men samtidigt skall det bli skönt att kunna bruksåka lite utan att behöva begära ledigt dagen efter långresan../J

Jag lovar vårda doggen hårt 😉 :* Hoppas du får glädje av glidar6vxllådan ;-)…. skååål ellelelelelelelererlrlrlrellrlerlelrlrlrl

/r-från kvarnis konto

SecretAgentMan
            Deltagare

…så var 6-petarn’ på plats i Silverpilen, det tog sin tid, med motivationsnivå någonstans på den negativa änden av skalan.

Ingen kontrollenhet införskaffad än, men det blir ‘la en neetronix – alt. en hederlig vanlig från gam’-sti:n.
              Avgassystemsbyte blir det med av bara farten, standard får tjänstgöra ett tag nu, bilen kommer levereras med 3″ rostfritt med racekatt.

/J – återgår till 450:n igen

SecretAgentMan
              Deltagare

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album80/IMG_7341_copy.sized.jpg

DCCD-kontrollern kom hem idag – och den gräsliga justerings-ratten de levererade med skall bytas mot subarus fabriks-apparatur.

Installation sker när lust infinner sig. 😀

/J

Adam K
                Deltagare

Ah, det vart Dccdpro-varianten, den automagiska antar jag? Ska bli intressant att höra vad du säger om den 🙂

SecretAgentMan
                  Deltagare

Njäää, det är den manuella varianten, tanken att mittdiffen ändras mitt i kurvan känns inte helt stabilt.

Jag prioriterar konsekvent beteende, och att jag vet hur den kommer reagera före automagiska super-duper-g-sensorer. 😀

/J

Adam K
                    Deltagare

Gammal klassiskt STi-stuk alltså 🙂
                      Ja pilen har väl vrid nog att kompensera för olika rullsträckor 😀

Njäää, det är den manuella varianten, tanken att mittdiffen ändras mitt i kurvan känns inte helt stabilt.Jag prioriterar konsekvent beteende, och att jag vet hur den kommer reagera före automagiska super-duper-g-sensorer. :D/J

Bodyshot
                      Deltagare

Jag saknar SAM här på forumet!!! han var min idol när jag hade min GT!

Det var förövrigt SAM som bytte turbo åt mig på min första bil, samt monterade min FMIC på min GT när jag var 18år 😉

.zip
                        Deltagare

Jag saknar SAM här på forumet!!! han var min idol när jag hade min GT!Det var förövrigt SAM som bytte turbo åt mig på min första bil, samt monterade min FMIC på min GT när jag var 18år 😉

Jerry har haft ett inger med i många GT’s här på forumet 😉
                          Kanske liiiite för mkt om man vill behålla hälsan.
                          Han kommer nog att inse att penisraketer är för mesar och går över till bil igen.

//.zip

SecretAgentMan
                          Deltagare

Jerry har haft ett inger med i många GT’s här på forumet 😉
                            Kanske liiiite för mkt om man vill behålla hälsan.
                            Han kommer nog att inse att penisraketer är för mesar och går över till bil igen.

//.zip

Hahaha…ja-nej, italienska supersporthojar är skiten grabbar! Ni vet inte vad ni missar! 😀
                            Skall man få samma rush i en bil lär det bli något monster av sällan skådat slag. 😉

Kvarnis
                            Deltagare

Jag tror RA’n kommer kunna fixa det, men det är f-n så mycket billigare&enklare med hoj 😀

Bodyshot
                              Deltagare

Mycket lättare att bli av med livet också…

Visar 14 inlägg - 751 till 764 (av 764 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.