Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 764 totalt)
  • Författare
    gotte51
    Deltagare

Det är som jag sade till en subaru kompis: Där finns en kille på klubben, jerry heter han, han verkar kunna bilen i molykyler!

Imprezzed!!:-)

SecretAgentMan
      Deltagare

Sourhammer så’klart! 😀

/J

SecretAgentMan
        Deltagare

Självklart! 🙂 Du är alltid välkommen – DVD!

/J – har haft Imprezainvasion idag igen 😀

Blocken
          Deltagare

Om den Arvidssonska kaffepannan är påsatt ™ på torsdag kväll finns risk att Block tar med FMCS-Lange på studiebesök i samband med återlämning av klubbprylar till Herr Materialare :)/BlockenMin STi

Blåbärspaj kan tillverkas om ni vill ha! 🙂

Bugar & b(l)ockar!

Maddes blåbärspaj sitter alltid som en smäck 😉

/Blod

Min STi

SecretAgentMan
            Deltagare

Tacka Madde och grillkungen Max! 😀

Idag lämnades block och toppar till Engson Motor i Västerås (granne med mytomspunna VM-Performance) för lite allmän översyn (ventilsäten skall fräsas, allt skall planas, etc.).

Under tiden skall jag pilla isär doglådan, mest för att det ändå är lika bra att göra det medans allt är isär. 😀

/J

maxan
              Deltagare

Herre jösses vad det tackas på det här j*vla forumet numera 😀

Jag hoppas jag uttryckte min uppskattning på plats så jag hoppar det här 🙂

______________________________________________________________________

http://www.impreza.nu/ssi2/src/img/roles/ssi_vweb.gif [font color=grey]SSI[font color=red]Vice Webmaster
                [font color=grey]Subaru – AWD – All Well Driven

maxan
                Deltagare

Nu kommer badmax och säger..

Keep it to the topic eller skapa en ny tråd 😉

______________________________________________________________________

http://www.impreza.nu/ssi2/src/img/roles/ssi_vweb.gif [font color=grey]SSI[font color=red]Vice Webmaster
                  [font color=grey]Subaru – AWD – All Well Driven

SecretAgentMan
                  Deltagare

Engson Motor i Västerås fick ta hand om toppar och block, och har nu börjar fila lite här och var… 😀

Ventilsäten är nyfrästa och fina, och lite tillsnyggning av portar och ojämnheter är på G.
                    Nya ventiltätningar är införskaffade.
                    Schims ordnar Landrins fram en låda till justeringen av ventilspelet.
                    Ett par cylindrar var väl tajta, och skall honas en smula.
                    Crawford skall få ut tummen och leverera mina packningar och ARP-bultar.

….sedan vettefasiken om inte motorn är på väg ihop….

Att göra:

* Greja koppling och svänghjul.
                    * Parallellkonvertera soppamatningen.
                    * Montera ihop lådan igen (ett par lager vid framdiffen skall bytas).

* Råna en bank.

* Äta glass och bada så mycket jag orkar. 😀

/J

Yonaz
                    Deltagare

Fippla på!

6/8 ska det vara mappat å klart! (inkl socker-knapp) :+

/J

SecretAgentMan
                      Deltagare

…urrk…nu gick luften ut ur SGM totalt…Crawford skickade (efter 3 veckors försening) mina toppackningar, arp-bultar och diverse småskit till SCHWEIZ….efter att ha fått adressen 3 ggr, i Paypal, mailet med beställningen och verifieringen på att listan på prylar var ok.

Jänkare…är verkligen så dumma som de verkar vara.

/J – duktigt less

SecretAgentMan
                        Deltagare

…och för att verkligen ställa till det så vägrar naturligtvis den Schweiziska tullen skicka bitarna vidare till mig i Sverige, de måste gå i retur till avsändaren…

Crawford skall skaka fram bitarna jag behöver och skickar ett nytt paket, mao – minst en vecka till innan Engson motor kan slå ihop bitarna.

F*nsj*vlask*thelv*tebarbarastreisand..

/J

Mats
                          Deltagare

Vad var det dendär murphy brukade dilla om??x(
                            Nä men allavrligt så lider vi med dig.

Mats GBG
                            Svart e snyggast

Kvarnis
                            Deltagare

Jössses….

Känner dock igen vissa problem…mina bromsar for till Irland …oxå…hur f-n det gick till vet ingen….+ att dom försökte dela utt dom till nån där oxå 😮

Tja hoppas det löser sig…till slut lelle drygt när det blir så här…

SecretAgentMan
                              Deltagare

Såja…nu har Crawford trollat fram ett likadant paket till, och kastat det med UPS Express, jag har delarna i början av nästa vecka! 🙂

Blocket är honat och ihop igen, topparna lätt portade, nya ventilsäten frästa…jag får via Landrins tag i schimslådan till ventilspelet (supertack!) – det drar ihop sig som flecka’ sa’!

/J

dunk-
                                Deltagare

synd at crawford sendte feil. de er bra folk å handle med etter min erfaring, leverer når de sier de skal osv..
                                  har selv en Wrx Wagon med 2.5 l, motoren er ifra crawford..
                                  er ca 500 hk i den 🙂
                                  fikk den mappet av andy forrest for 2 uker siden.
                                  2.5l er helt ekstremt å kjøre i forhold til 2 liter..
                                  her er specs om bilen:
                                  http://imprezadriver.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1712

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.