- Detta ämne har 763 svar, 54,675 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
15 juli, 2005 kl. 22:16 #192796modulatedDeltagare
Såja…nu har Crawford trollat fram ett likadant paket till, och kastat det med UPS Express, jag har delarna i början av nästa vecka! :)Blocket är honat och ihop igen, topparna lätt portade, nya ventilsäten frästa…jag får via Landrins tag i schimslådan till ventilspelet (supertack!) – det drar ihop sig som flecka’ sa’!/J
Bra broder! Snart är värschtersåsch-regionens snabbaste kokare
klar! \o/Men hur faen har du lyckats engarera landrins nu när de har semester? 😮
// Patrick P – ungefär inte alls nykter. :+
– Move It Vomit –
15 juli, 2005 kl. 22:53 #192309SecretAgentManDeltagareCrawford är punktliga, och svarar snabbt…alla kan vi göra fel, det var bara sjukt kass timing. 🙂 Intressant spec på kombin, Andy på besök i Norge, eller var du över med bilen?
Patrick – Kontakter… 😉
/J
16 juli, 2005 kl. 13:19 #192984dunk-Deltagarehehe, jeg forstår, er tråkigt å vente når du vil ha det klart.
jeg var hos andy en tur, for ingen i norge ville være med på gruppmappning.. jeg er glad jeg dro til andy, det var vært pengene og turen 🙂17 juli, 2005 kl. 11:31 #192310SecretAgentManDeltagareMera godis till projekt 400+…..
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album331/autronic.thumb.jpg]
Kvarngrens ex-autronic – tack till Adde för en go’ affär! 🙂
/J – skall trycka upp socker-dekaler med dymoapparaten. 😀
17 juli, 2005 kl. 18:16 #192937rallymarkusDeltagareKollade igenom lite kort o prylar på bygget ditt, men nog verkar det som att du har en hel del pyssel med projektet.
Så du kommer köra med autronic ecu.
Blir klart intressant o se hur bilen kommer gå sedan.Vad blir de för fjädring?
17 juli, 2005 kl. 21:01 #192311SecretAgentManDeltagareVad blir de för fjädring?
😀
…det får vi se när budgeten återhämtat sig. 😀 Men tillsvidare gäller isåka-specifikation (standard med whitelinekrängare).
/J
18 juli, 2005 kl. 13:57 #192980gotte51DeltagareKan tänka mig att det går att få is-åka feelingen utan is med din maskin efter bygget 😉
18 juli, 2005 kl. 15:42 #192866YonazDeltagareMera godis till projekt 400+…..Kvarngrens”>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album331/autronic.thumb.jpg]Kvarngrens ex-autronic – tack till Adde för en go’ affär! :)/J – skall trycka upp socker-dekaler med dymoapparaten. 😀
Jag vill också ha en sockerknapp i min bil 😀
Du har inte anmält dig till Acion meet Jerry? Vågar du inte:P
“Tommy Nilsson” ?? Han som schöng EEäään dag… :*18 juli, 2005 kl. 17:38 #192938rallymarkusDeltagareVad blir de för fjädring?
:D…det får vi se när budgeten återhämtat sig. 😀 Men tillsvidare gäller isåka-specifikation (standard med whitelinekrängare)./J
Klart den bästa specifikationen inte mycket som slår isåka 🙂
Har längtat hela sommaren :+
18 juli, 2005 kl. 18:26 #192312SecretAgentManDeltagareDu har inte anmält dig till Acion meet Jerry? Vågar du inte:P “Tommy Nilsson” ?? Han som schöng EEäään dag… :*
Stoffes farsa heter Tommy, och är en jäkel på att leverera allehanda smådelar ur subarusortimentet, han sjunger säkert (man vet aldrig med skåningar :D).
Hä – vågar inte! Har inte tid, etc, får inte ur tummen, osv. :+ …det blir väl tajt, allt är ett enda stort kaos just nu, inget är ihop, och kopplingen vet endast fan själv när den behagar dyka upp. 😀
…så skall Autronicen mappas med… 😮
/J
20 juli, 2005 kl. 16:49 #192313SecretAgentManDeltagareNu jäääädrar drar det ihop sig som flecka’ sa’ – Engson är klar med motorn, portade standardtoppar, matchportade förbränningsrum, nyfrästa ventilsäten (inte skägg :D), nya ventiltätningar, ett par ex-ovala cylinderlopp nyhonade (tvåhalvorna är sjukligt trånga) – allt är klappat och klart och i skick som nytt.
Vad är kvar att göra då..?
Landrins fixar en låda med shims till ventilspelsjustering innan helgen, justeringen ordnar jag, bladmått finnes. 😀
Lådan är på väg ihop ute i garaget efter lite allmän översyn (vad göra jag vid datorn?) – den skall tillbaka in i bilen ikväll, allt var i skick som nytt, PPG tillverkar fina saker..
Kopplingen byggs i USA, skall vara hos mig nästa vecka med lite flyt.
Practos bistår med svänghjul – stort tack!
Autronicen skall in i bilen…
Men kontentan är – med lite flyt och allmän frånvaro av mr Murphy så blir det finåka till Action Meet på Mantorp.
/J – sjukt sugen på att släppa loss Silverpilen igen
20 juli, 2005 kl. 19:32 #192583WiklundhDeltagareHoppas du hinner.
Så man får se skapelsen då.
Stenhårt. :920 juli, 2005 kl. 19:53 #192314SecretAgentManDeltagare…phew, låda ihop, men orken tröt innan man fick i den i bilen, lika bra var nog det, för piniongspelet skall dubbelkollas med fräscha ögon och fingertoppar. 😀
Micke – Lyckas jag bara få tag på alla delar i tid, och inga elaka gremlins krypit ned i bygget så skall den ned till Mantorp. 🙂
/J
22 juli, 2005 kl. 07:10 #192315SecretAgentManDeltagareTvåhalvan är hämtad – nu skall det “bara” shimsas ventilspel och monteras diverse attiraljer, sedan är den klar att lyftas in i Silverpilen.
Koppling var jag tvungen att snåla på – det blir en Spec “stage 2” kevlarkoppling…vridet pallar den – men frågan är vad kevlarlamellen tycker om lite misshandel..
Leverans i slutet av nästa vecka (Kvarngren – svänghjul!!! ;)).
Men antingen lirar det, eller inte – då blir det till att bränna lite mer på en dubbelskivig Exedy eller rent av en Tilton.
/J
22 juli, 2005 kl. 18:07 #192939rallymarkusDeltagareMisshandel menar du rattlåsrace då? 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.