Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 764 totalt)
  • Författare
    modulated
    Deltagare

Såja…nu har Crawford trollat fram ett likadant paket till, och kastat det med UPS Express, jag har delarna i början av nästa vecka! :)Blocket är honat och ihop igen, topparna lätt portade, nya ventilsäten frästa…jag får via Landrins tag i schimslådan till ventilspelet (supertack!) – det drar ihop sig som flecka’ sa’!/J

Bra broder! Snart är värschtersåsch-regionens snabbaste kokare
      klar! \o/

Men hur faen har du lyckats engarera landrins nu när de har semester? 😮

// Patrick P – ungefär inte alls nykter. :+

– Move It Vomit –

SecretAgentMan
      Deltagare

Crawford är punktliga, och svarar snabbt…alla kan vi göra fel, det var bara sjukt kass timing. 🙂 Intressant spec på kombin, Andy på besök i Norge, eller var du över med bilen?

Patrick – Kontakter… 😉

/J

dunk-
        Deltagare

hehe, jeg forstår, er tråkigt å vente når du vil ha det klart.
          jeg var hos andy en tur, for ingen i norge ville være med på gruppmappning.. jeg er glad jeg dro til andy, det var vært pengene og turen 🙂

SecretAgentMan
          Deltagare

Mera godis till projekt 400+…..

“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album331/autronic.thumb.jpg]

Kvarngrens ex-autronic – tack till Adde för en go’ affär! 🙂

/J – skall trycka upp socker-dekaler med dymoapparaten. 😀

rallymarkus
            Deltagare

Kollade igenom lite kort o prylar på bygget ditt, men nog verkar det som att du har en hel del pyssel med projektet.

Så du kommer köra med autronic ecu.
              Blir klart intressant o se hur bilen kommer gå sedan.

Vad blir de för fjädring?

SecretAgentMan
              Deltagare

😀

…det får vi se när budgeten återhämtat sig. 😀 Men tillsvidare gäller isåka-specifikation (standard med whitelinekrängare).

/J

gotte51
                Deltagare

Kan tänka mig att det går att få is-åka feelingen utan is med din maskin efter bygget 😉

Yonaz
                  Deltagare

Mera godis till projekt 400+…..Kvarngrens”>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album331/autronic.thumb.jpg]Kvarngrens ex-autronic – tack till Adde för en go’ affär! :)/J – skall trycka upp socker-dekaler med dymoapparaten. 😀

Jag vill också ha en sockerknapp i min bil 😀

Du har inte anmält dig till Acion meet Jerry? Vågar du inte:P
                    “Tommy Nilsson” ?? Han som schöng EEäään dag… :*

rallymarkus
                    Deltagare

:D…det får vi se när budgeten återhämtat sig. 😀 Men tillsvidare gäller isåka-specifikation (standard med whitelinekrängare)./J

Klart den bästa specifikationen inte mycket som slår isåka 🙂

Har längtat hela sommaren :+

SecretAgentMan
                      Deltagare

Du har inte anmält dig till Acion meet Jerry? Vågar du inte:P “Tommy Nilsson” ?? Han som schöng EEäään dag… :*

Stoffes farsa heter Tommy, och är en jäkel på att leverera allehanda smådelar ur subarusortimentet, han sjunger säkert (man vet aldrig med skåningar :D).

Hä – vågar inte! Har inte tid, etc, får inte ur tummen, osv. :+ …det blir väl tajt, allt är ett enda stort kaos just nu, inget är ihop, och kopplingen vet endast fan själv när den behagar dyka upp. 😀

…så skall Autronicen mappas med… 😮

/J

SecretAgentMan
                        Deltagare

Nu jäääädrar drar det ihop sig som flecka’ sa’ – Engson är klar med motorn, portade standardtoppar, matchportade förbränningsrum, nyfrästa ventilsäten (inte skägg :D), nya ventiltätningar, ett par ex-ovala cylinderlopp nyhonade (tvåhalvorna är sjukligt trånga) – allt är klappat och klart och i skick som nytt.

Vad är kvar att göra då..?

Landrins fixar en låda med shims till ventilspelsjustering innan helgen, justeringen ordnar jag, bladmått finnes. 😀

Lådan är på väg ihop ute i garaget efter lite allmän översyn (vad göra jag vid datorn?) – den skall tillbaka in i bilen ikväll, allt var i skick som nytt, PPG tillverkar fina saker..

Kopplingen byggs i USA, skall vara hos mig nästa vecka med lite flyt.

Practos bistår med svänghjul – stort tack!

Autronicen skall in i bilen…

Men kontentan är – med lite flyt och allmän frånvaro av mr Murphy så blir det finåka till Action Meet på Mantorp.

/J – sjukt sugen på att släppa loss Silverpilen igen

Wiklundh
                          Deltagare

Hoppas du hinner.
                            Så man får se skapelsen då.
                            Stenhårt. :9

SecretAgentMan
                            Deltagare

…phew, låda ihop, men orken tröt innan man fick i den i bilen, lika bra var nog det, för piniongspelet skall dubbelkollas med fräscha ögon och fingertoppar. 😀

Micke – Lyckas jag bara få tag på alla delar i tid, och inga elaka gremlins krypit ned i bygget så skall den ned till Mantorp. 🙂

/J

SecretAgentMan
                              Deltagare

Tvåhalvan är hämtad – nu skall det “bara” shimsas ventilspel och monteras diverse attiraljer, sedan är den klar att lyftas in i Silverpilen.

Koppling var jag tvungen att snåla på – det blir en Spec “stage 2” kevlarkoppling…vridet pallar den – men frågan är vad kevlarlamellen tycker om lite misshandel..

Leverans i slutet av nästa vecka (Kvarngren – svänghjul!!! ;)).

Men antingen lirar det, eller inte – då blir det till att bränna lite mer på en dubbelskivig Exedy eller rent av en Tilton.

/J

rallymarkus
                                Deltagare

Misshandel menar du rattlåsrace då? 😀

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.