- Detta ämne har 763 svar, 54,675 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
23 juli, 2005 kl. 11:46 #192316SecretAgentManDeltagare
*host*
DVD!
Hujedamig, lådan monterades i bilen igår…sicket jäääädrarns’ strul det var hemma i garaget, med alldeles för liten domkraft…utan motorn i bilen var det ett rackarns balanserande och lyftande.
Tvåhalvan sitter i stativet, och ventilspelet skall justeras, har beväpnat mig med bladmått och mikrometer. 😀
/J – tidsbrist
23 juli, 2005 kl. 13:12 #192565StratDeltagareLåter gött! Men bilder då? 😉
25 juli, 2005 kl. 08:09 #192317SecretAgentManDeltagareBilder kommer. 😀
BBB valde att klippa ned min lina under uppgraderingen till lite mera snurr…i en vecka… (klåpare)
Ventilspelet är uppmätt, shimsat och klart – det var ett riktigt pysseljobb kan man lugnt säga, speciellt när man meckat låda kvällen innan tills tidigt på morgonen, och klockan tickar med utgång med fam. Frölander på söder planerat till kvällen. 😀
Svänghjul anlände idag – tackar Kvarngren (& Practos)!
2 shims, lite packningar och en koppling kvarstår – men allt är på väg..
/J
25 juli, 2005 kl. 08:19 #192647simoDeltagareHärligt Jerry!
Med tanke på att det är 2 månader kvar tills Emmaboda kommer du lätt att hinna färdigt 🙂
Ser fram emot en repris på förra årets drabbning 😛Koppling *host* har inte Freddan nån orginalkopplinig liggandes 😉 😀
/K&N
25 juli, 2005 kl. 09:28 #192986jenzaDeltagareproblem med BBB ?
posta hit dit kundnr jerry så skall jag kolla upp vad problemet är och varför det är hände så för dig !26 juli, 2005 kl. 18:35 #192318SecretAgentManDeltagareFör att göra Strat nöjd så har vi en bild på hårdvaran under kammarna – lelle pilljobbet att justera ventilspelet…hujedamig.
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album331/valve_clearance.thumb.jpg]
Ni ser en tom lyftare – där ligger shimsen (i storlek som en femkrona ungefär), olika tjocklek (finns i steg om hundradelar, så det är pillgöra med mikrometer och bladmått tills justerarn’ är nöjd).
/J – har tappat lite fart, men skall sparka igång med montering av smått och gott imorgon
27 juli, 2005 kl. 07:21 #192932YaskinDeltagareSer ju riktigt brutalt ut!! Lycka till!
Dum fråga, kör du med solida lyftare, eller måste man shimsa de hydraliska oxå?
/ Förväntansfull inför mantorp…!:o 😛
27 juli, 2005 kl. 07:24 #192566StratDeltagareHomer voice: Mmm… Pictures.
😀
27 juli, 2005 kl. 09:28 #192728KvarnisDeltagareSer ju riktigt brutalt ut!! Lycka till! Dum fråga, kör du med solida lyftare, eller måste man shimsa de hydraliska oxå?/ Förväntansfull inför mantorp…!:o 😛
Den nyaste STI’n kör med solida lyftare, utan shims, annars är det over lr under bucket som gäller.
GT har over bucket…som synnes 🙂
Fast allt går iofs att bygga om 😉 😀
27 juli, 2005 kl. 10:41 #192810jeppeDeltagareHomer voice: Mmm… Pictures. 😀
Who hoo ! ska det väll vara !
Homers alla härliga uttryck !
http://www.ebaumsworld.com/homer.html27 juli, 2005 kl. 11:40 #192319SecretAgentManDeltagareSolida lyftare är det allt, vad Kvarnis menar att det är shimslösa lyftare på den senare s10:an – då är det själva lyftaren man shimsar med (den finns i en miljard tjocklekar, istället för att man fipplar med lösa brickor – smart, men dyrt).
/J
27 juli, 2005 kl. 23:08 #192882RXY430DeltagareNu jädrar…http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album331/superzilla_53.sized.jpg Turbon har anlänt…och den bär det anonyma namnet Deadbolt “SuperZilla”…modell 53, hade turen att få en med den uppgraderade wastegaten, så förhoppningsvis slipper man fippla med extern wastegate. :D/J
Visserligen lite dålig bildkvalite men ändå =)
Är den FÖR stor ??;-)
http://hem.bredband.net/impreza_gt/a.jpg28 juli, 2005 kl. 08:19 #192299SecretAgentManDeltagare…tja, skall man få en relativt normal Imprezamotor att spoola innan varvstoppet kanske den är väl stor. 😉
Igår så trippelkollades ventilspelet, och jag hittade ett par jag inte var helt nöjd med, och bollade och trixade lite med vad jag hade – och nu är det kanon (men det tog ett par timmar…).
Sedan påbörjades montering av diverse attiraljer, oljepumpen först, lite fippligt med främre packboxen på veven (den vill man *inte* skada), men det gick bra – i med bultarna, ställer momentnyckeln på massiva 6.4 Nm…och börjar dra korsvis…tills jag kommer till en bult som bara snurrar.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ… 😮 “Någon” (kan vara en halvkänd norrlänning och/eller hans meckkumpan) har dragit gängpaj i blocket!!!
Det var den kvällen det…lite helicoil på det så löser det sig, men det sänkte humöret duktigt, och kostar mig mer tid.
Någon kommer få en momentnyckel i julklapp. 😀 :+
/J
28 juli, 2005 kl. 09:51 #192724KvarnisDeltagareNäääää men va f-n…..
gissar på att det var nån av mitten bultarna då i så fall…
Dom skulle dras nånting med standrad bult….men jag har inte för mig att det var nått synligt när det plockades lös……:(
Lr menar du bultaran för oljepumpen…?
28 juli, 2005 kl. 10:48 #192300SecretAgentManDeltagareDet är lugnt kvarngren – de små M6:orna som håller oljepumpen mot blocket, den mittersta till vänster (om man kikar på pumpen).
🙂
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.