Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 61 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #193325
    Mats
    Deltagare

      Gött.
      Du kommer o kunna sova gott fram tills du får tillbkaka bilen förstår jag?

      Mats GBG
      Regionsansvarig Göteborg

      #193339
      STIred
      Deltagare

        Blir fint, den som väntar på nåt gott vetu 😉 🙂

        #193330
        pannan
        Deltagare

          Kommer bli fina fisken det där 🙂 skall bli kul att se den i Finland lite senare. Som sagt en spool up snabb turbo är alltid trevligare om man kör bana.

          Mvh
          Johan

          #193340
          STIred
          Deltagare

            Fullt ladd kommer du få nånstans runt 3500rpm, och hälsa JoCCe att de håller 1.6 hela vägen 😉 Borde vara lugnt om de sätter dit steves knacksensor så ecut kan backa tändningen ifall det skulle behövas…
            Eller kanske peaka 1.7 t.o.m. och gå ner mot 1.55-1.6 när den närmar sig rödmarkeringen, beror lite på hur safe du vill ligga 😉
            Har även sett att folk har kört närmare 1.8 upp till runt 7000rpm på 2L motorn med en likadan turbo och aps fmic men då lever man farligt tror jag 😉 Nu snackar vi om man kör på vanlig 98oktan(eller 99).

            #193331
            pannan
            Deltagare

              Allt beror nog på konditionen på motorn. skulle inte våga ladda på 1.8 bar med standard bottendel och standard innanmäte.

              Byt stakar, kolvar m.m och ladda på sedan, det är mitt recept.

              Såg att du kommer att köra Tein Flex, bara så du vet är de rätt mjuka. Om du nu inte redan har köpt dessa. Skulle åtminstone försöka få tag på Type RA om jag köpte Tein. annars kika vidare på t ex HKS eller Cusco.

              Mvh
              Johan – som vill vara på den säkra sidan

              #193354
              Staffe
              Deltagare

                Fullt ladd kommer du få nånstans runt 3500rpm, och hälsa JoCCe att de håller 1.6 hela vägen 😉 Borde vara lugnt om de sätter dit steves knacksensor så ecut kan backa tändningen ifall det skulle behövas…Eller kanske peaka 1.7 t.o.m. och gå ner mot 1.55-1.6 när den närmar sig rödmarkeringen, beror lite på hur safe du vill ligga 😉 Har även sett att folk har kört närmare 1.8 upp till runt 7000rpm på 2L motorn med en likadan turbo och aps fmic men då lever man farligt tror jag 😉 Nu snackar vi om man kör på vanlig 98oktan(eller 99).

                Nja 1,8 är nog att ta i tror jag!! Jag ligger hällre på den säkra sidan nu för de e me orginal bottendel,kolvar o stakar…ännså länge 😉 Sen kan man ju ladda på lite till, men nu så tar jag de lite försiktigt! Man behöver ju inte frästa sakerna till bristnings gränsen, visst det går nog bra ett tag men sen så…

                Jag kör redan med Tein TypeFlex dämpare fasst jag har inte upplevt dom som mjuka,tycker dom är helt perfekta inte stenhårda o inte jätte mjuka heller 🙂
                Men så kör jag med EDFC också så där ställer jag ju hård heten på dämparna 16 olika lägen! Så där kan man labborera hur man vill o hur mycket som helst, det är ju bara till o känna sig för villka inställningar man tycker känns bra
                Men skillnaden mellan 1 och 16 är stor, sätter man fram o bak dämparna på det hårdaste då är dom hårda 😉 och ställer man dom på de mjukaste så är det riktigt bekvämt att åka på kullerstensgator 🙂
                —————————————
                Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
                BugEye STI-02

                #193355
                Staffe
                Deltagare

                  Idag hämtade jag ut detta på posten: 3st Defi olje temp/tryck och Laddtryck med Control Unit!
                  Sen ringde jag till Subaru och beställde en adapter till olje tempen, som dom skulle skicka på en gång.
                  Ska muttra dit detta när jag får hem bilen nästa helg 😛
                  http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Ombyggnad/DSC02735.jpg

                  Detta ligger mè å väntar på att skruvas dit skall göras när bilen e hemma!!
                  http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Ombyggnad/DSC02630.jpg

                  —————————————
                  Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
                  BugEye STI-02

                  #193332
                  pannan
                  Deltagare

                    Kan säga så här 😉 den adapter passade inte på min bil, trodde också den skulle passa istället för oljepluggen.

                    När jag sedan fick en partsritning så skall den adaptern sitta uppe på blocket. Vet inte ens om den gör någon nytta där. Så just nu väntar jag med att montera sensorn. Säg till om den passar på din bil. Kanske har fått en adapter med för liten gänga.

                    #193308
                    Strat
                    Deltagare

                      Kan säga så här 😉 den adapter passade inte på min bil, trodde också den skulle passa istället för oljepluggen.När jag sedan fick en partsritning så skall den adaptern sitta uppe på blocket. Vet inte ens om den gör någon nytta där. Så just nu väntar jag med att montera sensorn. Säg till om den passar på din bil. Kanske har fått en adapter med för liten gänga.

                      Den ska sitta ovanpå blocket, vid 3:an. Funkar utmärkt att ta oljetemp där. Där är den som varmast också. 🙂

                      #193333
                      pannan
                      Deltagare

                        Den ska sitta ovanpå blocket, vid 3:an. Funkar utmärkt att ta oljetemp där. Där är den som varmast också. 🙂

                        Tackar tackar 🙂 trodde jag fått fel plugg iom att den hette oljepluggs adapter.

                        Såg ut på ritningen att vara rätt ok att komma åt.

                        Staffe om du vill ha ritningen kan jag maila den till dig.

                        #193320
                        Yonaz
                        Deltagare

                          Jäklar va tuff du är Stoffe! 🙂

                          Jag förutsätter att du stannar på en bit mat på vägen hem från JRM.

                          Det är långt att åka, jag bjuder förutsatt att du bjuder på en åktur 😉

                          /J

                          #193356
                          Staffe
                          Deltagare

                            Ja som Strat säger ska den sitta ovanför 3:ans cylinder, här är en länk som visar men det är lite små bilder! http://homepage.mac.com/jsalicru/GaugesHowTo.html

                            Ja tack Pannan vore jätte snällt om du kan maila den till mig 😉
                            nilsson_3339@hotmail.com
                            —————————————
                            Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
                            BugEye STI-02

                            #193357
                            Staffe
                            Deltagare

                              Jäklar va tuff du är Stoffe! 🙂 Jag förutsätter att du stannar på en bit mat på vägen hem från JRM.Det är långt att åka, jag bjuder förutsatt att du bjuder på en åktur 😉 /J

                              Haha!! De är ju ett erbjudande jag inte kan motstå mat är aldrig fel 😉

                              —————————————
                              Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
                              BugEye STI-02

                              #193358
                              Staffe
                              Deltagare

                                Jaha får ta och uppdatera detta lite, det har hänt mycket nu både bra och dåliga saker! Den 22/4 lämnade jag upp bilen till JRM-RACING och efter ca 3 lååånga veckor hämtade jag den med ett stort smile på läpparna!
                                Jag har faktiskt inte hunnit köra så mycket som jag skulle villja ännu för jag har inte varit hemma. Men det blev ju en helt annan bil tycker jag, mycket mera lättkörd ;). Förutom på låga varv då den gärna vill hoppa o stuttsa fram lite, detta pga att tomgången är som den är(JRM tomgång) 🙂 Jag får återkomma med mer detaljer när jag har kört in mig lite på den!

                                Jag han köra till Emmaboda En Dag På Strippen när det va, men det var ingen höjdare.
                                http://gallery.voodoo-people.com/albums/album720/DSC_7958.jpg
                                Allt regnade bort, men det blev ett fint pris till mig! En av dom 20 finaste bilarna och de va ju inte fy skam då det var ca 900 bilar annmäld 🙂 så de var skoj!!

                                Men så en väldigt tråkig sak också, det var några som tydligen ville ha mina RAYEs hjulmuttrar så dom skruvade bort dom höger fram,bak. Så när jag sätter mig i bilen o kör ut på vägen känner jag att ratten börjar att vibrera. Så jag bromsar in och ska stanna men hinner inte förens bilen säckar ihop höger fram, o det börjar skrapa nåt så in i bomben!!
                                Jag går ut och kollar javisst, tappat fram fälgen så bromsskivan står i fälgen o har snurrat där i ;( Fälgen gick åt skogen,bromsskivan blev kass, sidokjolen sprack, fram skärmen tryckts ut och lacken sprack!!!
                                Vad fan gör man jävla idioter, det kunde gått riktigt illa de!!

                                Så nu är bilen på verkstad, allt går på försäkringen o de är tur de. Men jag skullat på banträff i Finland med Pannan o co och de hade man ju sett fram imot som bara den, så det fick man ställa in plus lite till, och stor träffen är i fara 🙁

                                Så efter att jag hämtade bilen på JRM så har jag inte hunnit köra så mycket o nu hoppas jag att bilen hinner bli klar innan stor träffen på Emmaboda så man får testa den lite, annars blir det inte kul!

                                Ska fixa upp mer bilder till er men kameran är me kaputt nu x(

                                —————————————
                                Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
                                BugEye STI-02

                                #193321
                                Yonaz
                                Deltagare

                                  Lider med dig ;(

                                  Hoppas allt löser sig smidig och försäkringsbolaget förstår att det är DBA-skivor och tuffefälgar som gäller och inget annat.

                                  /J

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 61 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.