- Detta ämne har 99 svar, 10,474 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 10 månader sedan av Adam K.
-
FörfattareInlägg
-
5 juni, 2007 kl. 16:12 #194564gt_00Deltagare
I think Adam might be selling this one actually, send him a PM! :)/J
Skickad pm. tack
5 juni, 2007 kl. 21:07 #194523Adam KDeltagareLustigt att det där dubbelröret som suttit och inte gjort nåt väsen för sig *host* ska bli så poppis plötsligt.
Får fortsätta med tråden snart…
Idag, för att hoppa lite i tiden, har jag gjort en platta under scoopet. Med en deflektor som sitter perfekt mot scoopet. En timme senare ringer UPS om mitt nya scoop. J-A timing x(Bilder uppe.
5 juni, 2007 kl. 21:07 #194501Adam KDeltagareLustigt att det där dubbelröret som suttit och inte gjort nåt väsen för sig *host* ska bli så poppis plötsligt.
Får fortsätta med tråden snart…
Idag, för att hoppa lite i tiden, har jag gjort en platta under scoopet. Med en deflektor som sitter perfekt mot scoopet. En timme senare ringer UPS om mitt nya scoop. J-A timing x(Bilder uppe.
6 juni, 2007 kl. 07:41 #194524Adam KDeltagareAnyway.
I somras köpte jag en 5-växlad RAA låda med dccd. Och i vintras köpte jag allt annat jag behövde för mer kräm.
En Andy Forrest Performance Td04 hybrid turbo
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/AFP_Tdo4_hybrid.jpg
En tjock TMIC och en soppatryckregulator
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/IC_soppatryck_DCCDkontakt.jpg
En Walbro soppapump
550 cc spridare, med adapter för att passa MY98an
kallare tändstift
Apexi power FC och commander och apexi AVC-R boostcontroller
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/F16.jpg
Och lite div, handskar, skor, pedalplattor heatwraps. Det mesta av detta har ännu inte kommit till användning…Sen körde jag pärlan till Doktorn för lite järn och hjärn-kirurgi 🙂
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/bil_uppallad_2.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/motorrum_motor1.jpgDock hann vi inte ens få lådan till Suuura innan jag kände att 6a var för låg så vi (SGM!) beställde en 6petare med dccd och R180 bakdiff med alla tillbehör (karda, bakaxlar, hubbar och bromsar) istället.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/V_BakHjulhus_inkl_STi_broms1.jpg6 juni, 2007 kl. 07:41 #194502Adam KDeltagareAnyway.
I somras köpte jag en 5-växlad RA låda med dccd. Och i vintras köpte jag allt annat jag behövde för mer kräm.
En Andy Forrest Performance Td04 hybrid turbo
En tjock TMIC och en soppatryckregulator
En Walbro soppapump
550 cc spridare, med adapter för att passa MY98an
kallare tändstift
Apexi power FC och commander och apexi AVC-R boostcontroller
Och lite div, handskar, skor, pedalplattor heatwraps. Det mesta av detta har ännu inte kommit till användning…Sen körde jag pärlan till Doktorn för lite järn och hjärn-kirurgi 🙂
Dock hann vi inte ens få lådan till Suuura innan jag kände att 5an var för låg så vi (SGM!) beställde en 6petare med dccd och R180 bakdiff med alla tillbehör (karda, bakaxlar, hubbar och bromsar) istället.
6 juni, 2007 kl. 07:57 #194525Adam KDeltagare3 månader senare, nyligen hemkommen från hopskramlande av pengar till alltihop så fick jag tillbaks min bil. Grundmappad, ‘bara’ att beställa mappnign hos Trollspeed, or so I thought. JRM då, nja, de var lite tveksamma till Apexi’n som de inte jobbat med. Rikard på SMR däremot ville gärna ha mina pengar!
Efter tre dagars smygkörande med bilen började den gå ojämnt, missa tändningar, ge avgassmällar och vara svårstartad.
Jag fick den till Surahammar igen och vi (SGM) diskuterade oss fram till att de var spridarna med sina adapters som läckte.
de gjorde de nog, tändstiften var helt slut. Original spridare och stift fick åka in igen och allt funkade som det skulle.
Jag var liiite orolig över om spridarna skulle räcka till så vi skruvade upp soppatrycket lite till och sen åkte jag till Åkersberga för mappningen.
Samma dag jag lämnade bilen hos SMR fick jag ett paket från Canada.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/Neetronic_v1_08.jpg
1,5 bar på turbon. de fick jobba en del med tändpunkterna sa Rikard.
Hämtade bilen på Tisdag kväll. Och upptäckte att den verkade spika och laddtrycket rusade på 5an på höga varv.
SSI storträffen Mantorp/Hälla var på Fredagen, torsdan ägnade jag åt att skruva in Dccd-kontrollern
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/6_pet_Neetronic.jpg6 juni, 2007 kl. 07:57 #194503Adam KDeltagare3 månader senare, nyligen hemkommen från hopskramlande av pengar till alltihop så fick jag tillbaks min bil. Grundmappad, ‘bara’ att beställa mappning hos Trollspeed, or so I thought. JRM då, nja, de var lite tveksamma till Apexi’n som de inte jobbat med. Rikard på SMR däremot ville gärna ha mina pengar!
Efter tre dagars smygkörande med bilen började den gå ojämnt, missa tändningar, ge avgassmällar och vara svårstartad.
Jag fick den till Surahammar igen och vi (SGM) diskuterade oss fram till att de var spridarna med sina adapters som läckte.
de gjorde de nog, tändstiften var helt slut. Original spridare och stift fick åka in igen och allt funkade som det skulle.
Jag var liiite orolig över om spridarna skulle räcka till så vi skruvade upp soppatrycket lite till och sen åkte jag till Åkersberga för mappningen.
Samma dag jag lämnade bilen hos SMR fick jag ett paket från Canada.
1,5 bar på turbon. de fick jobba en del med tändpunkterna sa Rikard.
Hämtade bilen på Tisdag kväll. Och upptäckte att den verkade spika och laddtrycket rusade på 5an på höga varv.
SSI storträffen Mantorp/Hälla var på Fredagen, torsdan ägnade jag åt att skruva in Dccd-kontrollern
6 juni, 2007 kl. 08:03 #194526Adam KDeltagarePå Mantorp hann jag köra ca 3 varv innan jag på långa rakan blåste hål i Y-slangen mellan turbo o IC.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/Y_slang1.jpgMorgonen efter utanför vandrarhemmet blev det en ‘Mcgyver-lagning med gaffa o buntband.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album542/2007_stortr_ff_026.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album542/2007_stortr_ff_021.jpgDet höll på Hälla -not!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album542/2007_stortr_ff_053.jpg
Tack Ubbe o Lotta för bilderna 🙂6 juni, 2007 kl. 08:03 #194504Adam KDeltagarePå Mantorp hann jag köra ca 3 varv innan jag på långa rakan blåste hål i Y-slangen mellan turbo o IC.
Morgonen efter utanför vandrarhemmet blev det en ‘Mcgyver-lagning med gaffa o buntband.
Det höll på Hälla -not!
Tack Ubbe o Lotta för bilderna 🙂6 juni, 2007 kl. 08:15 #194505Adam KDeltagareNär jag kom hem köpte jag en bit avgasböj och tog fram bågfilen.
Mcgyver!)
Igår genomfördes nästa steg. En ny platta under scoopet för att styra luften ner *genom* ICn.
ungefär när jag var klar med plattan ringde de från UPS och sa att mitt nya scoop och P1-läpp kommit x(
Stort paket!
Litet innehåll
Kvällens aktivitet blev att skruva in scoopet.
Så nu passar inte min fina luftdeflektor lika bra längre.Läppen får bli nästa tillgängliga dag, den ska gå att plocka bort på vintern så ingen tejp…
6 juni, 2007 kl. 08:15 #194527Adam KDeltagareNär jag kom hem köpte jag en bit avgasböj och tog fram bågfilen.
Mcgyver!)
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/Catchtank_turbo_IC_Y_slang.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/Y_slang_ag_r.jpgIgår genomfördes nästa steg. En ny platta under scoopet för att styra luften ner *genom* ICn.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/scoopSheet5.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/scoopSheet6.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/originalscoop2.jpgungefär när jag var klar med plattan ringde de från UPS och sa att mitt nya scoop och P1-läpp kommit x(
Stort paket!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/DRmotorsport.jpg
Litet innehåll
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/DRmotorsport02.jpgKvällens aktivitet blev att skruva in scoopet.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/Storscoop02.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/storscoop04.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/storscoop06.jpg
Så nu passar inte min fina luftdeflektor lika bra längre.Läppen får bli nästa tillgängliga dag, den ska gå att plocka bort på vintern så ingen tejp…
6 juni, 2007 kl. 08:57 #194487KvarnisDeltagareOM du vill leka mer Macgyver, så skulle du se till att få en tätning mellan huven och IC’n så luften inte kan ta sig nån annastans(om det inte redan är tätt dvs). Sen så kunde även en splitter tillverkas för att fördela luften mellan främre och bakre delen av Ic’n :),
det är inte dumt ur kyl synpunkt heller :), och utnyttja så stor öppnng från scoopet som möjligt.Att y-röret gick sönder är inte konstigt, det håller inte bra över 1.25Bar 😉
Du borrde sätt upp upp avcr’n till säg 1.45bar i mitten och ta ner trycket till ca 1.0 efter 6k rpm, det är så Andy brukar sätta upp sina. Det gav 330/330 med okatnbostter i tanken.
6 juni, 2007 kl. 08:57 #194489KvarnisDeltagareOM du vill leka mer Macgyver, så skulle du se till att få en tätning mellan huven och IC’n så luften inte kan ta sig nån annastans(om det inte redan är tätt dvs). Sen så kunde även en splitter tillverkas för att fördela luften mellan främre och bakre delen av Ic’n :),
det är inte dumt ur kyl synpunkt heller :), och utnyttja så stor öppnng från scoopet som möjligt.Att y-röret gick sönder är inte konstigt, det håller inte bra över 1.25Bar 😉
Du borrde sätt upp upp avcr’n till säg 1.45bar i mitten och ta ner trycket till ca 1.0 efter 6k rpm, det är så Andy brukar sätta upp sina. Det gav 330/330 med okatnbostter i tanken.
6 juni, 2007 kl. 16:59 #194528Adam KDeltagareTack för tipsen kvarnis 🙂
Jo jag har tänkt fösöka sätta en list som sluter tätt, f.n. är det ca 1cm mellan. Och jag har tänkt på en splitter, a la newage. 🙂
Turbotrycket. Försöker hålla ner det uppåt varven, går bra på 1an till 4an, på 5an vill det upp över 1.5 🙁 Twin downpipen gissar jag (Jerry)Men borde ta en titt till på mappningen, försökte acca ifrån en Civic type-R i em, men han låg som ett klistermärke i backspegeln.
6 juni, 2007 kl. 16:59 #194506Adam KDeltagareTack för tipsen kvarnis 🙂
Jo jag har tänkt fösöka sätta en list som sluter tätt, f.n. är det ca 1cm mellan. Och jag har tänkt på en splitter, a la newage. 🙂
Turbotrycket. Försöker hålla ner det uppåt varven, går bra på 1an till 4an, på 5an vill det upp över 1.5 🙁 Twin downpipen gissar jag (Jerry)Men borde ta en titt till på mappningen, försökte acca ifrån en Civic type-R i em, men han låg som ett klistermärke i backspegeln.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.