- Detta ämne har 99 svar, 10,474 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 10 månader sedan av Adam K.
-
FörfattareInlägg
-
15 juni, 2007 kl. 15:33 #194537Adam KDeltagare
Vill varna lite för flatstiften, min ena kabel är lite grov plus att jag har plasten runt klämringen på stiften kvar, det är lite svårt att få in (böja in) kontakterna så att de inte slår emot myntfacket. Rekommenderar lite tunnare kabel och att ersätta dentjocka plasten som man klämmer runt med krympslang.
Å andra sidan märker jag så fort nån hoppat ur, abs-lampan lyser upp! Och sitter det kvar när myntfaket är stängt tror jag inte det lossnar förrän man öppnar det igen.15 juni, 2007 kl. 15:33 #194515Adam KDeltagareVill varna lite för flatstiften, min ena kabel är lite grov plus att jag har plasten runt klämringen på stiften kvar, det är lite svårt att få in (böja in) kontakterna så att de inte slår emot myntfacket. Rekommenderar lite tunnare kabel och att ersätta dentjocka plasten som man klämmer runt med krympslang.
Å andra sidan märker jag så fort nån hoppat ur, abs-lampan lyser upp! Och sitter det kvar när myntfaket är stängt tror jag inte det lossnar förrän man öppnar det igen.15 juni, 2007 kl. 23:54 #194490KvarnisDeltagareanvänd rätt skarv hylsor m.m grabbar så går allt lätt 🙂
Inge ful skaraving löd/ lr rätt hylsor så fuknkar allt 100 🙂15 juni, 2007 kl. 23:54 #194488KvarnisDeltagareanvänd rätt skarv hylsor m.m grabbar så går allt lätt 🙂
Inge ful skaraving löd/ lr rätt hylsor så fuknkar allt 100 🙂16 juni, 2007 kl. 18:44 #194516Adam KDeltagareKN frågade mig på storträffen om jag tyckte att DCCD-valet var värt pengarna.
Och efter idag, konbanekörning med få bilar som körde så att jag kunde få många rundor, och bra möjligheter att testa olika inställningar så, ja det tycker jag att det är 🙂
från överstyrd vildhäst till plogande oxe, bara att vrida på en ratt! *lol*16 juni, 2007 kl. 18:44 #194538Adam KDeltagareKN frågade mig på storträffen om jag tyckte att DCCD-valet var värt pengarna.
Och efter idag, konbanekörning med få bilar som körde så att jag kunde få många rundor, och bra möjligheter att testa olika inställningar så, ja det tycker jag att det är 🙂
från överstyrd vildhäst till plogande oxe, bara att vrida på en ratt! *lol*27 juni, 2007 kl. 21:02 #194481jrabergDeltagare27 juni, 2007 kl. 21:02 #194483jrabergDeltagare28 juni, 2007 kl. 11:01 #194517Adam KDeltagare🙂
tackar ödmjukast
28 juni, 2007 kl. 11:01 #194539Adam KDeltagare🙂
tackar ödmjukast
2 juli, 2007 kl. 21:46 #194540Adam KDeltagareJaha,
Nästa bruksbit som gav sig var dumpen.
Tror och hoppas jag! Igår på väg mot Nyköping började det låta som det gjorde när IC-slangen läckte, fast också lite som när jag släpper gasen.
Vid lite inspektion verkade Ic-slangen sitta på plats och allt jag kom åt erkade helt. Nästa misstänkt dumpen. Med mitt boostcreep-problem så har den fått stå ut med 1.6, tom 1.7 ibland, inte konstigt om den sagt upp sig….
På Streetside.se kunde jag få tag på en GFB hybrid som jag nu kör med pluggad ‘tratt’ för att få 100% retur på.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/GFBplumback_OE_2.jpgDet gick att montera utan att ta bort ICn… ‘normaltrångt’… 😀
Ingen på bilprovningen lär anmärka på den iallafall!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/GBFplumback_monterad.jpgNågonting trevligt som hänt idag är dock att jag jobbat lite med min Apexi AVC-R och har fått nån sorts kontroll över boostcreep’en, nu är det bara att ta en dag i höst och jobba igenom det ordentligt så ska jag nog ha boosten som jag vill ha den 🙂
2 juli, 2007 kl. 21:46 #194518Adam KDeltagareJaha,
Nästa bruksbit som gav sig var dumpen.
Tror och hoppas jag! Igår på väg mot Nyköping började det låta som det gjorde när IC-slangen läckte, fast också lite som när jag släpper gasen.
Vid lite inspektion verkade Ic-slangen sitta på plats och allt jag kom åt erkade helt. Nästa misstänkt dumpen. Med mitt boostcreep-problem så har den fått stå ut med 1.6, tom 1.7 ibland, inte konstigt om den sagt upp sig….
På Streetside.se kunde jag få tag på en GFB hybrid som jag nu kör med pluggad ‘tratt’ för att få 100% retur på.
Det gick att montera utan att ta bort ICn… ‘normaltrångt’… 😀
Ingen på bilprovningen lär anmärka på den iallafall!
Någonting trevligt som hänt idag är dock att jag jobbat lite med min Apexi AVC-R och har fått nån sorts kontroll över boostcreep’en, nu är det bara att ta en dag i höst och jobba igenom det ordentligt så ska jag nog ha boosten som jag vill ha den 🙂
24 december, 2007 kl. 23:46 #194541Adam KDeltagareLite uppdatering.
Tidigare i höstas monterade jag av blinkersglasen fram och satte upp lamporna i positionsljusen, på höger fram blev det istället ett stort fint hål för luften att rusa in i vingen för vidare befodran luftboxen.
Jag lät byta mina stela plastbussningar mot Powerflex och de besvärliga krängninshämmarna mot ‘standard’ justerbara W.L. Har även lagt på antiliftkit fram och justerbara bärarmar bak.
Jäklar vad man kan få camber nu 😀För att skydda dem har jag slängt på 3mm plast under.
Det kommer gå åt lite buntband i samband med hjulinställningarna i framtiden, det är det värt.Och så här inför (h)jul så tyckte jag det var värt att slå in nåt. turbo, downpipe och kat
Såja.
Jag hade sällskap i helgen 🙂
Lite dekaltrim hann jag med också, men det blir i nån Alientråd 😉
28 december, 2007 kl. 20:43 #194542Adam KDeltagareFick hem min julklapp till mig själv idag.
Det blir ingen montering innan besiktning, men sen ska jag väl kunna ha den ett år eller så. Måste nog skruva fast den bättre än vad som är förborrat, annars verkar den praktisk (lite väl praktisk, bågen är 3-delad, praktisk för transport med knappast för styrkan.Passade på att köpa ett par Cusco-stag också, och en STi-airtemp sensor ska montera den i plenumet och koppla till Apexisprutet.
When…1 januari, 2008 kl. 18:44 #194484jrabergDeltagaresådärja.. redigt fränt, har ju hänt en massa grejer ju!
Att linda grenrör ska jag be dig om hjälp med ser jag 🙂 du har ju vanan inne.. Snyggt!-johan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.