› SSC › Allmänt snack › Projekt › Projekt gt-00
- Detta ämne har 41 svar, 6,709 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av
fjar.
-
FörfattareInlägg
-
9 juni, 2011 kl. 20:55 #210101
Phillle
DeltagareJag vände dom upp å ner. Hällde bensin för att se så dom va täta. De verkade dom vara jag har inte sett nått annat konstigt där. Jag har inte lokaliserat vart ljudet kommer från men ska ta en titt till i helgen.
Är tacksam för alla tips jag kan få..
9 juni, 2011 kl. 21:02 #210102Phillle
DeltagareKan tilläga att min förra impreza jag hade fick ett konstigt knackljud. Jag bytte kammrem och sen åkte jag ett tag. Sen fick jag höra ett knackande ljud när man gasade upp och sedan släpte ner varven till typ 1800 varv. Det visade sig vara kammrems spännaren som ballat ur och tappade trycket och slog mot blocket 🙂
Det kan kanske vara lite intressant info…
10 juni, 2011 kl. 00:50 #210116immortaltechnique
DeltagareKika så att alla ventilspel är schyssta. på min bil så råkade jag knäcka ett schims när jag varvade lite för mkt å det knackade som fan, funderade först på staklager men det lät helt jämnt, det gör inte ett lagerhaveri 🙂 men om det är lite fel spel så kan den nog börja knacka lite.
14 juni, 2011 kl. 17:38 #210103Phillle
DeltagareTog en titt på bilen i helgen och. funderar stark på spridarna. Någon som vet om spridarna ska stå öppna så att man kan blåsa genom dom när man har plockat ur dom ? Känns lite skumt och när jag sen stoppade tillbaks dom så sprutade dom in så mycke soppa så motorn slog stopp. misstänker att det blev för mycket soppa i både 1 & 3ans cylinder. Kan man testa spridarna på nått sätt?
14 juni, 2011 kl. 17:47 #210114TomK
DeltagareSpridaren ska vara stängd.
Testa att koppla ström på kontakterna så ska det klicka.
Annars kan man skicka dom på test.14 juni, 2011 kl. 19:56 #210104Phillle
DeltagareTack! De va de jag tänkte också ska testa koppla ström på dom få se.. dom kanske kan ha kärvat ihop…
14 juni, 2011 kl. 20:18 #210115TomK
DeltagareOm dom kärvar så måste du skicka dom på test/tvätt.
Annars är det bara att köpa nya. Dom måste flöda som dom ska annars blir det magert.19 juni, 2011 kl. 19:39 #210105Phillle
DeltagareJag köpte 4 begagnade spridare och och monterade. ingen skilnad knackar och går dåligt.. testade att hålla bilen på 2500 varv och med jämna mellanrum så dör motorn ner till 1200 varv några sekunder för att sedan gå upp till 2500 igen. Någon som vet vad de kan betyda. Kan de kanske vara knack sensor eller vattentemp givaren som spökar?
19 juni, 2011 kl. 21:00 #210111Gilarski
DeltagareJag köpte 4 begagnade spridare och och monterade. ingen skilnad knackar och går dåligt.. testade att hålla bilen på 2500 varv och med jämna mellanrum så dör motorn ner till 1200 varv några sekunder för att sedan gå upp till 2500 igen. Någon som vet vad de kan betyda. Kan de kanske vara knack sensor eller vattentemp givaren som spökar?
Nån i krokarna borde kunna åka & lyssna på din rova, eller kan du inte rent av lägga upp några klipp så vi får höra ?
21 juni, 2011 kl. 16:19 #210106Phillle
DeltagareGår på semester nu till midsommar.. Så då ska den bli fixad annars blir det en billig impreza tillsalu.. 🙂
22 juni, 2011 kl. 12:55 #210078Kvarnis
DeltagareLåter nästan som du drar tjuvluft via fuel railsen/spridarna.
prova att spruta startgas där för att se om du märker någon skillnad.Annars kan du ha kastat vev och kamgivare kontakterna alt skadat någon kabel till dessa.
alt. så tänder det inte på alla pga dåligt kontakt i spolarna.
men du får ingen fel kod eller?
22 juni, 2011 kl. 18:04 #210113fjar
Deltagareva är det för koppling ???
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.