Visar 8 inlägg - 46 till 53 (av 53 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Kanon Jerry. Skärmen ser dock rejält stor ut. Hur tung är den, och hur ska du få den att sitta fast ordentligt?

SecretAgentMan
      Deltagare

Skärmen sitter ordentligt redan…har en konsoll sitter istället för burkhållaren, denna har varit med läääänge och agerat fäste för handkontroll till link, bredbandslambda och senast laddtrycksstyrning från apexi. 😀

Jag håller med om storleken, får se ifall man vänjer sig, annars blir det förmodligen en 7″ widescreen istället.

/J

simo
        Deltagare

Ja ngn mästerfotograf kommer man då aldrig bli 😀
          En bra film var det iaf 😛

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi147/IMG_0057.sized.jpg

Verkar som det blev konflikt med både link o gpspuck inkoppad på usb.
          Så linken får åka serieport 🙂

/U

SecretAgentMan
          Deltagare

Fränt KN! 😀
            Var det tyskt filmmaterial?

/J

simo
            Deltagare

Nja, de tyska rullarna körs endast efter mörkrets infall 😉

De var kokaråkning i SS

/U – får nog tanka lite av mannen med 1Tb disk o ingen flickvän 😀

Lefty
              Deltagare

Vilken grym film du verkar köra… undra vem som bjöd på den 😀 :+

SecretAgentMan
                Deltagare

Projektet rullar vidare, och står lite stilla på en gång – jag pratade med cartft.com om ett ev. utbyte av skärmen mot en lite mindre 7″ widescreenhistoria, och det var inga problem alls. 🙂

…men, man skall alltid undersöka allt relevant innan man gör något…800×480 är native upplösning på “alla” 7″ ws-burkar…och något VIA’s itx-kort inte grejar i Windows..
                  Sicken tur att jag precis skeppat skärmen till cartft redan då! :+

Det blir till att rita på’t, för en lite mindre ruta passar mycket bättre. 😀

/J – allergisk mot skalning i skärmar..

SecretAgentMan
                  Deltagare

Ett stycke GPS-puck har inhandlats, och lite olika mjukvara har körts, men det som fungerar bäst (helt outstanding med) är Navigon NCK5 – samma-lika som jag kör sedan tidigare i PDA-gps-prytteln.

Jag har lyckats fippla in gps-programmet hyfsat smidigt inne i mitt frontend (flosklerna duggar tätt) – Roadrunner, men i det här gemet är det en enda lång kompromiss med saker som inte är helt 100% (vi tackar opensource-projekt för det).
                    Navigon i pc-miljö har inget inbyggt “tangentbord” inne i programmet, mjukvarumiffona antar att man har ett tangentbord med sig i bilen, och/eller kör på en laptop – “bilpc” är förmodligen inte ett koncept de är bekanta med. :+

Men det finns mjukvaror till allt, naturligtvis mer “opensource” och mer små mindre genomtänkta nya problem…bla.a det senaste “virtuella” tangentbordsprogrammet som löser problemet inne i Navigon… 😀

/J

Visar 8 inlägg - 46 till 53 (av 53 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.