› SSC › Allmänt snack › Projekt › Projekt pc i Silverpilen
- Detta ämne har 52 svar, 6,379 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
1 oktober, 2006 kl. 10:31 #193603
Manor
DeltagareKanon Jerry. Skärmen ser dock rejält stor ut. Hur tung är den, och hur ska du få den att sitta fast ordentligt?
1 oktober, 2006 kl. 10:39 #193581SecretAgentMan
DeltagareSkärmen sitter ordentligt redan…har en konsoll sitter istället för burkhållaren, denna har varit med läääänge och agerat fäste för handkontroll till link, bredbandslambda och senast laddtrycksstyrning från apexi. 😀
Jag håller med om storleken, får se ifall man vänjer sig, annars blir det förmodligen en 7″ widescreen istället.
/J
6 oktober, 2006 kl. 08:24 #193598simo
DeltagareJa ngn mästerfotograf kommer man då aldrig bli 😀
En bra film var det iaf 😛http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi147/IMG_0057.sized.jpg
Verkar som det blev konflikt med både link o gpspuck inkoppad på usb.
Så linken får åka serieport 🙂/U
6 oktober, 2006 kl. 08:27 #193582SecretAgentMan
DeltagareFränt KN! 😀
Var det tyskt filmmaterial?/J
6 oktober, 2006 kl. 08:33 #193599simo
DeltagareNja, de tyska rullarna körs endast efter mörkrets infall 😉
De var kokaråkning i SS
/U – får nog tanka lite av mannen med 1Tb disk o ingen flickvän 😀
6 oktober, 2006 kl. 18:40 #193611Lefty
DeltagareVilken grym film du verkar köra… undra vem som bjöd på den 😀 :+
24 oktober, 2006 kl. 17:01 #193583SecretAgentMan
DeltagareProjektet rullar vidare, och står lite stilla på en gång – jag pratade med cartft.com om ett ev. utbyte av skärmen mot en lite mindre 7″ widescreenhistoria, och det var inga problem alls. 🙂
…men, man skall alltid undersöka allt relevant innan man gör något…800×480 är native upplösning på ”alla” 7″ ws-burkar…och något VIA’s itx-kort inte grejar i Windows..
Sicken tur att jag precis skeppat skärmen till cartft redan då! :+Det blir till att rita på’t, för en lite mindre ruta passar mycket bättre. 😀
/J – allergisk mot skalning i skärmar..
24 oktober, 2006 kl. 17:08 #193584SecretAgentMan
DeltagareEtt stycke GPS-puck har inhandlats, och lite olika mjukvara har körts, men det som fungerar bäst (helt outstanding med) är Navigon NCK5 – samma-lika som jag kör sedan tidigare i PDA-gps-prytteln.
Jag har lyckats fippla in gps-programmet hyfsat smidigt inne i mitt frontend (flosklerna duggar tätt) – Roadrunner, men i det här gemet är det en enda lång kompromiss med saker som inte är helt 100% (vi tackar opensource-projekt för det).
Navigon i pc-miljö har inget inbyggt ”tangentbord” inne i programmet, mjukvarumiffona antar att man har ett tangentbord med sig i bilen, och/eller kör på en laptop – ”bilpc” är förmodligen inte ett koncept de är bekanta med. :+Men det finns mjukvaror till allt, naturligtvis mer ”opensource” och mer små mindre genomtänkta nya problem…bla.a det senaste ”virtuella” tangentbordsprogrammet som löser problemet inne i Navigon… 😀
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.