Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Crippe
    Deltagare

nu när jag äntligen börjat köpa lite delar till min kokare så kan jag ju lägga upp en liten projekt tråd!

Bilen är en GT 99 som jag köpte 2009-06-12 av en handlare nere i eslöv.

bilen:
      555 New blue mica ner lackad och med en sti v6 vinge
      3″ avgas från turbon Dawes Device och laddtryck, olje temp och oljetryck i a stolpen,
      18″ guld fälgar och ett sti fjäderbensstag och en walbro 255l/h bränslepump.
      Exedy steg 1 koppling.

köpet blev en liten mardröm, kom hem med bilen och upptäkte att batteriet koka och kykaren läckte som ett såll!

morra och skällde lite för mig själv en stund och ringde sedan säljaren och pratade med han om det, fick som svar att han inte ville göra nåt för att jag hadde prutat 35000 på bilen och han skrivit med i köpepappret att inga garantier lämnats! f-n att jag inte läste dom ordentligt….. x(

köpte ett batteri och ny kylare, bytte och bilen gick bra igen, efter en vecka så gick avgas systemet av *suck* köpte en ny Dp och ett catback system. fick trixa lite för att få det att passa men det gick.
      efter Gälleråsen så la generatorn av ytterligare ett problem, morr morr, bara att bita ihop och köpa en ny generator.

men men det avklarat så gick bilen väldigt bra och den är inte så dålig som jag intalat mig, så jag började med att byta bort mina 18″ mot ett par 17″ Prodrive 7 fälgar, dessa passade lite bättre tyckte jag.

har även inhandlat lite whiteline prylar som t.ex nya dropp links och Front of rear diff support bussningar. och litet sött rosa grill emblem.

Nya ok och skivor bak (begagnade från stired) ett par dimmljus kåpor och snart en P1 läpp:P lite sjuster bultar till fjäderbenen och en fender plug,

och även köpt vinter däck på orginal GT fälg.

kommande uppdateringar:

#whiteline 24mm ställbara krängare
      #coilovers
      #DBA 4000 skivor runtom och carbotec xp8 belägg för bana och EBC Yellowstuff för gata.
      #nytt 3″ system (Moongoose helst)
      #newage Tmic
      #Powerflex bussningar för resterande chassiet
      #Mer whiteline prylar
      #Prosport mätare Laddtryck, Oljetryck, Oljetemp, Lamda och avgas temp-
      #Apexi power FC (förmodligen redan fixat)
      #Toyo Proxess R888
      #M.M M.M kommer nog mer men jag orkar inte skriva mer nu,

Lite bilder på kokarn.

Crippe
      Deltagare

Kolla igenom projekt kategorin och hitta att det finns en till tråd som heter lilla blå!

kan någon moderator tänka sig att ändra min rubrik till något annat?
        har lite brist på fantasi för till fället, men kanske någon har ett förslag?!

/christer

STIred
        Deltagare

Rubrik ändrad. Hade inte så nycket fantasi heller, men tog lite inspiration av grusbilderna 😉

/r

Crippe
          Deltagare

Rubrik ändrad. Hade inte så nycket fantasi heller, men tog lite inspiration av grusbilderna ;)/r

Hehe den passa bra ju! 😀 tack och bock!

hör av mig sen när jag har lite tid över att hämta p1 läppen! 😉
            Ha det gott!

STIred
            Deltagare

Hehe den passa bra ju! 😀 tack och bock!hör av mig sen när jag har lite tid över att hämta p1 läppen! 😉 Ha det gott!

Det är lugnt ta det när du hinner. Den ligger i tryggt förvar i garaget ;). Jag har funderat lite på avgassystemet med, men vi kan ta det sen, ingen panik 😉

/r

Crippe
              Deltagare

Låter bra det;-) ringer nog nån dag och snackar lite skit!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.