- Detta ämne har 33 svar, 3,601 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av klew.
-
FörfattareInlägg
-
30 augusti, 2009 kl. 07:26 #22503MariaimprezaGTDeltagare
Jag röstar för en ej22 🙂 closedeckad givetvis. Med den körbarheten vår har så är den trevlig på alla varvtal 🙂
Roger clark är de som har dem 🙂
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org30 augusti, 2009 kl. 09:32 #195300KvarnisDeltagareSer utt dom ni har ett ordentlig motorlyft i garaget 😀
30 augusti, 2009 kl. 14:58 #195311klewDeltagareEJ22 kan ju också vara trevligt, får se vad plånboken säger när det väl blir dags att beställa hem prylarna… en dryg vecka kvar dit, men väntar på garaget också…
Kvarnis : Jodå det borde ju duga för att lyfta en liten motor tycker jag 😛
—————————————–
Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
http://www.garaget.org/?car=108359
Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
—————————————–30 augusti, 2009 kl. 18:41 #195301KvarnisDeltagareVisst en EJ22T med smidda stakar och kolvar är fina grejer,men med standard prylar skulle jag inte satsa på.
Om du någon gång vill ha mer än 350-400Bhp dvs 😀
Och hyfsat bort kastat att sasta på cdb för den effekten.
Vid effekt över 600Bhp så bör man dock gå över på cdb.30 augusti, 2009 kl. 20:30 #195327GilarskiDeltagareDamn, rasar motorn bara sådaär eller körde du hårt länge 😮 ?
Skall följa tråden, blir kul & läsa detta. Har du satt nån budget ?
Är själv livrädd för motor ras, knäppte en turbo på min förra busbil, kostade 8500 ksek ;(
31 augusti, 2009 kl. 10:03 #195312klewDeltagareDamn, rasar motorn bara sådaär eller körde du hårt länge 😮 ?Skall följa tråden, blir kul & läsa detta. Har du satt nån budget ?Är själv livrädd för motor ras, knäppte en turbo på min förra busbil, kostade 8500 ksek ;(
Nja jag har ju pressat bana några gånger men alltid låtit den gå varmt först… däremot vet man ju aldrig hur tidigare ägare har hanterat bilen tyvärr, jag misstänker att någon av de tidigare ägarna har varit lite klåpare och att det var därför det gick som det gick, sen var den ju lite vässad också vilket såklart påverkar…
Budget är satt på ~120k, så ska försöka hålla mig till det tänkte jag… har inte råd med mkt mer ;(
31 augusti, 2009 kl. 14:20 #195328GilarskiDeltagare120 k 😮 det är ju nästan dubbelt mot vad jag fick betala för bilen, skall bli kul & följa denna tråden, lär ju bli ett monster!:9
31 augusti, 2009 kl. 19:46 #195309goldogDeltagaregott o se att de rör sig framåt rätt snabbt ändå!
Behöver ni ha in en till bil ?
Hojta till i så fall, håkan har min msn!8 september, 2009 kl. 08:59 #195313klewDeltagareLiten uppdatering har kommit nu iaf!
Idag har jag fått beviljat pengar för bygget, ska skriva papper ikväll så får jag pengarna när som typ…
Nästa steg nu blir att bestämma spec, och jag tror jag bestämt mig för Kvarnis linje, ej207 med 6pet, mappad på runt 400 kusar. Ska under dagen ringa garagekillen o be honom röja fram ett utrymme där jag kan hålla hus så jag kan sätta igång asap!
Tar gärna emot tips på varifrån jag ska beställa hem motorn och lådan, har hittat ett par ställen men vet inte vilka man kan lita på osv…
—————————————–
Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
http://www.garaget.org/?car=108359
Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
—————————————–15 september, 2009 kl. 16:18 #195331Peder_NilssonDeltagareGött klew! jag hoppas jag får bytt min 306a så kommer jag ringa dig varje kväll 😉
Som sagt, anledningen till att jag är sugen på en impreza är pga din gröna jävel som jag provkörde i våras 😛 haha
15 september, 2009 kl. 18:39 #195314klewDeltagareGött klew! jag hoppas jag får bytt min 306a så kommer jag ringa dig varje kväll ;)Som sagt, anledningen till att jag är sugen på en impreza är pga din gröna jävel som jag provkörde i våras 😛 haha
grön? *förvirrad*
men det är klart du ska ta klivet ur peugeotträsket o in i värmen i imprezaträsket 😉
du kommer få kämpa för att inte bli ifrånåkt dock… det börjar bli ganska hårigt här nu 😛
—————————————–
Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
http://www.garaget.org/?car=108359
Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
—————————————–15 september, 2009 kl. 18:43 #195332Peder_NilssonDeltagareHaha, silvriga djävul menar jag givetvis 😛
Sett för många gröna kombisar på blocket, sen så sätter ju åldern in i färgseendet (20 bast) 😉
Haha
29 september, 2009 kl. 17:08 #195315klewDeltagareFick tydligen inte editera mina reserverade inlägg pga nån edit-timer så nån admin kanske kan ta bort dem?
Anyway, lite uppdateringar:
Hittat motor med hjälp av Kvarnis (copy+pastear här):
ej257 sti2.5ltr short block brand new
custom lateral wiseco piston kit
custom lateral crower rod set
acl race bearings
roger clark oil pump
water pump
arp head studs
new tensioner
brand new sump
and all gaskets needed to build engine
also new cambeltall the other parts such as heads, and bits and peices are from the original car (2000 p1)
as regards to the engine, it was built by http://www.autosportif.co.uk/Köpte HKS FMIC av STiRed för lagom peng i helgen också.
Även hittat en 6vxl STi-låda komplett med kardan, drivaxlar samt R180 bakdiff med hjälp av Kvarnis, uppskattar verkligen tiden du lägger ner på att hjälpa mig 🙂
Får tillgång till garage på fredag, sthlm i helgen dock så nästa vecka börjar jag riva ur gamla grejorna och förmodligen tvätta ur motorrummet lite i väntan på att få hem mina nya prylar.
Turbo, mappning, grenrör, koppling och lite annat smått och gott är kvar att lösa men har lite olika saker på g.
—————————————–
Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
http://www.garaget.org/?car=108359
Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
—————————————–29 september, 2009 kl. 18:35 #195302KvarnisDeltagareEn 6-petad DCCD låda är det för den delen 😀
29 september, 2009 kl. 19:27 #195310klewDeltagareDags att dra igång en projekttråd då jag 1) inte har så mkt bättre för mig för tillfället 2) faktiskt börjar se en ljusning
Bakgrund till projektet:
Bilen köptes Augusti -08 och kördes som bruksbil + banbil fram till motorraset på Gelleråsen 9/8 -09.Bilder på pärlan före motorraset:
Mantorp:
Nya fälgar:
Efter motorraset:
Nu har jag äntligen fått tag på garageplats modell större som ska delas ihop med bl.a Zetterlund i SSi och ev. Crippe. Tyvärr viss väntetid på det pga måste byggas om och rensas ur.
Bilder på garage:
Planen är att sätta igång med renovering / uppgradering så fort garaget finns tillgängligt, största bekymret jag har just nu är att jag måste bestämma mig för vad jag vill göra.
Alternativen har skrivits tidigare i min tråd Beslutsångest, men nu börjar jag kunna bestämma mig iaf.
Alt1) Newage STi 2.0 med 6vxl STi-låda. 255l-pump, uppgraderad koppling, FMIC och ev. autronics-box. Tänkte nöja mig med 350-400hk ungefär.
Alt2) Byggd 2.5l-botten med STi eller GT-toppar, samt det som står ovanför.
Kommer inte bli en org. GT-motor igen då jag vill kunna vidareutveckla skiten vid senare tillfälle om jag får lust.
Ser fram mot att få sätta igång då det kliar i fingrarna och bilen jag lånat av föräldrarna under tiden är bland de hemskaste bilar jag kört… V40 2.0T.
—————————————–
Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
http://www.garaget.org/?car=108359
Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
—————————————– -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.