Hej,
Det är flera år nu att jag och JRM Racing jobbar på projektet, nu kommer vi mot slutet med DogBox och Sekventiel Shifting. Bilen börjar bli komplet, ska visst fortsätta med projektet men inte så stor ändringar som jag har gjort tills nu…
Då tänkte jag visa ändringar jag har gjort, och skriva om det blir nya ändringar i framtiden…
RödaFaran :
HK: 500 + NM: 600+
Motor:
Helrenoverade Sti 2,0 l. Boxer 4 motor med nya:
* JE Kolvar
* Carillo Vevstakar
* Ferrera Rostfria Ventiler
* Ventilfjäder
* Portade Toppar
* Cosworth Packningar och Lager
* Mm…
– KOYO Vattenkylare
– MoTec M800 med Advanced Tuning ( 3 olika Program ), LaunchControl, Respons
– Knockcircuit till MoTec
– HKS Oljekylare
– HKS SSQV dump
– HKS GD PRO Clutch
– HKS Iridium Tändstift S40i
– HKS mätare
– HKS Uppipe
– Walbro 255 l/h soppapump
– APS FMIC DR 725
– APS CAI Luftfilterkit
– APS Fuelrail
– APS SR56BB Turboagregat
– PE 800cc spridare
– Gruppe-s Grenrör
– 3″ avgassystem efter Turbo med Buddy Club Spec III Cat Back
Väghållning:
– Tein MonoFLex Coilover
– Sparko Fjäderbenstag
– Powerflex Bussningar
Interiör:
– Mätarpod med HKS RS mätare ( Boost, Olja Temp, Avgas Temp )
Exteriör:
– Chargespeed body kit runt om
– Graphicline Blixt dekor
– Tonade rutor bak
– Kolfiber värme shield vid avgas bak
– Kolfiber backspeglar
Fälgar:
– Original 17″ ( Race )
– Bm Potenza 18″ ( Show )
Däck:
– Toyo R888 235 / 45 RZ 17 ( Race )
– Kumho 225 / 40 / 18 ( Show )
Bromsar:
– Brembo för 17″ fälg
– EBC Brakes Sport Disc Kit fram och bak
– EBC Yellow Stuff
– Goodridge Metal Broms Slang
Kommande:
– Racing Dog Box ( Maj 2008 )
– Synchro växling ( Maj 2008 )