- Detta ämne har 9 svar, 2,310 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av FeA.
-
FörfattareInlägg
-
23 juni, 2011 kl. 19:57 #26171NickeHDeltagare
Lägger upp en liten projekttråd så kanske man får en spark i baken att göra klart det man tänkt 🙂
Efter några olika subaru bilar, en GT, en new age sti, en gammel legacy turbo, blev det förra helgen köp av en old age sti(1998). Körde hem den inte alltför motorvägs anpassade leksaken från england, bara ca 300 mil 🙂 måste säga att jag är positivt överaskad över den lite lägre drevade sti lådan, inte alls några problem att köra landsväg, dock onödigt att däcken är mindre än orginal.
Tanken med denna bil var en leksak som är såpass billig att man kan ha kvar den trots hus,fru,barn och en stor kombi.
Ska börja med att städa upp under huven och tvätta bilen ordentligt. Sitter en blitz laddtrycksstyrning och bilen ger 350hk(har bänkpapper) går sjukt bra. Hela avgassystemet är bytt inklusive grenrör, blir lite mindre boxer ljud men låter ändå fint.
Blir förmodlingen en konvertering till vintern så frugan kan köra bilen också 🙂
De första som ska göras är att ta bort de skitfula vindavvisarna samt byta till en snyggare vinge och tona bakrutan.
Spec förutom standard sti.
– Blitz laddtrycksstyrning
– Apexi turbo timer samt apexi laddtrycksmätare
– Pioneer dubbel din stereo med touch screen display, går att se film 🙂
– Fujitsibo(stavning)/hks avgas
– cusco coilovers
– rays/volk fälgar med toyo däck
– hks insug
– forge öppen dumpUtsidan
Insida
Ska ta bort laddtrycksmätaren då det redan sitter en blitz laddtrycksstyrningt med display som visar laddtryck, hastighet odyl.
Här blir det till att städa upp lite, först ska hks jordning kittet bort, ser ut som ett ormbo med alla sladdar. ska blästra och pulverlacka det som ser mest illa ut. sen ska orginal luftbox dit samt en återcirkulerande dump innan reg besikting. Sen funderar jag på vad man ska göra med catch tanken, hur fungerar vevhusventen orginal?
23 juni, 2011 kl. 20:04 #225569Jocke.TDeltagareGrattis till köpet! 🙂
Ser ut som en riktigt fräsch kärra.23 juni, 2011 kl. 20:18 #225565NickeHDeltagareTackar, den går otroligt bra så det blir mest kosmetiskt fix.
Tror det kan bli en perfekt dräpare på konbana. Verkar ha bra coilovers, trots att bilen är väldigt låg går den ändå rättså bekvämt.
23 juni, 2011 kl. 20:20 #225568TomKDeltagareSnygg!
Grattis till köpet! 🙂24 juni, 2011 kl. 20:06 #225567GilarskiDeltagareJamen se där, såg ut & va riktigt fin, grattis till bilen 🙂
25 juni, 2011 kl. 17:04 #225563KvarnisDeltagareKul att du köpte en kokare till Nicke:)
7 september, 2012 kl. 06:49 #225566NickeHDeltagarevärldens långsammaste projekt 🙂
Nu är iaf det lite snyggare under huven, även om det finns mycket som behöver rengöras och lackas.
Ny återcirkulernade forge dump, orginal luftfilter, nya svarta slangar.
https://plus.google.com/photos/116941480753840664514/albums/5785140645854660689?authkey=CK_CgI–8dWGLQ#photos/116941480753840664514/albums/5785140645854660689/5785322408158003938?authkey=CK_CgI–8dWGLQEDIT ska fixa bilder på ett bätre sätt
7 september, 2012 kl. 10:28 #225570GyverDeltagareKul med fler 4-dörrars gammel-Sti’er:) Den var snyggd—0.o—b
7 september, 2012 kl. 16:48 #225562ManorDeltagareLåt “jordningskittet” sitta kvar, men du kan väl kanske gömma sladdarna lite bättre.
11 september, 2012 kl. 10:16 #225564FeADeltagareHar du sålt vindavvisarna? Om du har dom kvar, hur mkt vill du ha för dom?
Snygg kärra för övrig! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.