- Detta ämne har 13 svar, 3,149 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av rallymarkus.
-
FörfattareInlägg
-
25 juni, 2006 kl. 13:22 #22459rallymarkusDeltagare
Ja nu så har man börjat pilla litegrann på bilen.
Har monterat komplett turbo xs avgas från turbo.
ska byta up när jag monterar avgastempmätaren.soppa pump e också bytt..
kommer att montera 3 st apexi mätare på mittkonsollen.
avgastemp, oljetryck, oljetemp.
original turbotrycksmätaren får duga så länge..sen så är jag kluven när det gäller mappningen av bilen
funderar på ecutech eller om man ska satsa nån krona extra på autronic pnp..
när det gäller väghållningen så är jag sugen på nya krängare, prodrive fjädrar o så skulle man bytt alla bussningar till polyteran varianten 🙂
det borde räcka ganska långt ( den är ju redan potent )
26 juni, 2006 kl. 07:05 #193527DavveDeltagareKör hårt Markus!! 🙂
12 augusti, 2006 kl. 19:00 #193528rallymarkusDeltagarejapp nu så sitter konsollen och mätarna o elen bara givarna kvar att montera sen e det komplett…
Sen är det autronic som hägrar 🙂
13 augusti, 2006 kl. 09:26 #193526ManorDeltagareVarför blir det inte Ecutek? Är det för att det saknas en Ecutek-mappare i dina hemtrakter, eller har Pannan smittat dig ;)?
13 augusti, 2006 kl. 14:46 #193529rallymarkusDeltagarehar funderat på ecutech men övervägt att autronic e de enda rätta om man ska vässa så slipper man ju även lmm mätarn o sen kan man ju gå hur långt som helst med vässningen:)
bilen blir kvar fastän de e barn med i bilden 🙂 fast de blir inge byte till nå nyare iaf så man får bygga vidare..
kollade även in en husvagn 🙂
31 augusti, 2006 kl. 20:13 #193530rallymarkusDeltagareoljetryck monterat o klart o funkar perfekt.
2 september, 2006 kl. 16:03 #193537STIredDeltagarebilen blir kvar fastän de e barn med i bilden 🙂 fast de blir inge byte till nå nyare iaf så man får bygga vidare..
ett klokt beslut 😉 bara skaffa fina hörselkopor kan barnet hänga med på alla träffar, borde ju finnas “racing” barnstolar o få tag i med 😉 🙂
/r
———————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me9 september, 2006 kl. 17:36 #193531rallymarkusDeltagarejapp oljetemp monterat 🙂
var lite trixit o montera utan att ta bort ic:n men det gick ändå smidigt o jag har trippelkollat allt o det är helt tätt 🙂nu är det montering av up pipe och i samma veva monterar jag dit avgastempen, sen blir det mappning när lönen räcker till.
27 november, 2006 kl. 20:08 #193532rallymarkusDeltagarejaha pga ytterligare en bebis (blir tätt de här) så blir det byte till nå billigare (siktar in mig på en gt helst en kombi)
för att i framtiden börja åka outback eller legacykombi som förstabil, men en impreza måste man ju ha :+28 november, 2006 kl. 15:36 #193538IMPREZA FOREVERDeltagareJasså du har hunnit in från garaget en sväng 😉
____________________________
BROOOOOOOOOOMTCHH
GT-00
http://www.garaget.org/?car=364154 december, 2006 kl. 18:47 #193533rallymarkusDeltagarevart en gt 🙂
ja få se vad som händer nu då…29 december, 2009 kl. 07:03 #193534rallymarkusDeltagareJa de som hände var att gt:n bytes bort ganska snabbt..
sen hann de bli en forester turbo men den tog mest bränsle då man gasade, hände inte så mycket annat..Men nu äntligen så vart det en impreza igen..
En 09:an impreza diesel sport i färgen röd..jag är helnöjd faktiskt.. ska ju tydligen vara wrx komponenter i chassiet på den 🙂
så det får väl duga, känns gode bra ändå..
motormässigt så måste de väl dit en dieselbox , eller om man ska satsa på ecutech, man får se va det blir..
men så fort ja får chansen så ska den testas på isbana, konbana mm mm
Men det känns mycket bra nu faktiskt oj oj måste nog ut o köra igen snart, bara slänga i barnstolarna :+
7 februari, 2010 kl. 09:13 #193535rallymarkusDeltagareHar testat en dieselbox, men de kändes mer som nontrimning då man bara höjer railtrycket, så nu blir de o testa nåt lite mer avancerat..
motorn måste få sig lite massage känns ju dumt att inte alla hästar e vakna 😀sen blir det projekt dragkrok..
22 augusti, 2010 kl. 14:02 #193536rallymarkusDeltagareJa draget var inga problem att montera, samt så sitter det en high end styrenhet från dieseltech i den nu går riktigt bra..
nästa att göra är att bygga avgassystem och komma på ett sätt att offra partikelfiltret, faktiskt riktigt kul o trimma diesel, frågan är ju hur stadiga motorerna är?
hade vart kul o haft nån extra häst o leka med nu då vintern närmar sig..
hann ju ta nåt varv på isbanan med mina gamla rallydäck som jag hade till sti:n
och nu har jag snålkört (dock original) snittet vart då 0,48 liter milen o nu då det blivigt mkt kortkörningar så är den uppe på 0,56 liter milen det är riktigt kul faktiskt..
(men oj vad man vill ha nya sti:n 2011)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.