Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 136 totalt)
  • Författare
    Ubbe
    Deltagare

Härligt Pontus! Klar till Emmaboda i juni? 🙂

GT99
      Deltagare

Med tanke på hur lång tid det har tagit för att komma hit så är Emmaboda inte speciellt realistiskt tyvärr men försöka går alltid däremot har jag siktet inställt på gelleråsen i juli.

kamikaze
        Deltagare

Kul och se att du gör framsteg, hur gick det med lådan och blev det en omlack av bilen

Gilarski
          Deltagare

Kämpa på, skam den som ger sig, du ju nästan i mål nu!

GT99
            Deltagare

Tog en enkel väg och köpte mig en komplett låda med en ppg sats istället.
              Den gamla sliter jag nog upp någon dag när jag får tid och lust.

Nästan i mål, nja inte riktigt men det närmar sig, det jag är mest orolig för nu är att man slitit sönder nåt i kabelstammen, lär vara lagom kul o felsöka.
              Skruva ihop allt ska inte vara några konstigheter.

Under helgen ska underredet bli målat men har inte riktigt bestämt om jag ska lägga på en vanlig lack på grunden eller köra ett lager body istället. Vore skönt med lite skydd mot stenskott så inte allt blir sönder blästrat.

Ubbe
              Deltagare

Hur går det Pontus? Händer det mer i garaget än i projekttråden? 🙂

GT99
                Deltagare

Som vanligt mindre framsteg än önskat men lite blir gjort iaf.

Här är några före och efter bilder.

Om Subaru levererar lite prylar under veckan åker hjulupphängningen på nästa helg, kanske till och med motor och låda hittar tillbaka också.

Snofi
                  Deltagare

Ser kanon ut =) Hur fixade du den rostiga “lyftpunkten” ? Svets och lite skicklighet?

GT99
                    Deltagare

Kapade bort det dåliga och svetsade dit plattjärn.
                      Ska förhoppningsvis hålla lite bättre. Och skicklig blev jag på att använda slipmaskinen 😉

GT99
                      Deltagare

Det går framåt…
                        Hjulupphängning mm är på plats

Nya breddarna är provmonterade. Finns lite att önska av passformen men det får bli plåt/lack firmans huvudvärk.
                        Blir inga problem att använda breeeda däck iaf 😎

Man börjar kunna ana att det är en Impreza som har stått i garaget all denna tid nu 😀

GT99
                        Deltagare

Ser bra ut!

Skulle uppskatta enormt om du avslöjar var du hittade dom orangea bussningarna till bakvagnsbryggan! 😀

Dom handlades på E-bay. Men jag tycker dom kändes lite klena men jag skruvade dit ett subframe lockkit oxå så då få de duga. Det bästa är nog att svarva egna i alu.

GT99
                          Deltagare

Mot original vet jag ej då mina va i så dåligt skick.
                            Men om man jämför tex materialet powerflex använder så känns dom vekare.

Men om du använder whitelines skruvar oxå så kan jag inte tänka mig att bryggan skulle få för sig att släppa.
                            Men hör gärna av dig om du hittar nåt annat eller svarvar egna.

berne
                            Deltagare

satan vad fint…………..grymt jobbat

Gilarski
                              Deltagare

Mannen, Herrej@vlar va stora skärmkanter du fick på 😮 Ja de var lite för mastiga för mig skall erkännas 🙂

tendency
                                Deltagare

Mannen, Herrej@vlar va stora skärmkanter du fick på 😮 Ja de var lite för mastiga för mig skall erkännas 🙂

Lite för mastigt för min del med. Men fylls det ut med hjul, så blir det nog andra bullar. 🙂 Var beställde du skärmbreddarna ifrån? Och finns de i en mindre variant?

Ser riktigt bra ut allting, tummen upp!

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 136 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.