Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 136 totalt)
  • Författare
    GT99
    Deltagare

Självklart ska det på andra hjul som fyller ut.
      Breddarna köptes av ABW på scoobynet. Förtillfället har dom bara dessa, men frågade och får man ihop ca 10 beställlningar så gör dom en ny form i valfri bredd.

GT99
      Deltagare

Motor och låda på plats även kabelhärvan och div. smågrejer monterade.
        Medans motorn var ur monterades en ny kamremssats och en RCM oljepump, ett lättat svänghjul hittade också sin plats.
        Känns som man ligger hyffsat bra till med ihop monteringen inför sommaren denna gång 😎

Adam K
        Deltagare

Keep up the good work mate!

GT99
          Deltagare

Keep up the good work mate!

Tackar Adam.
            Hur går det med din kärra, är den ihop?

Ska du inte lacka bilen invändigt när du ändå är igång?

Till och börja med så kommer jag köra med full inredning men kommer antagligen att bygga bur senare och då åker troligtvis all onödig plast bort och då blir det lack.

challe
            Deltagare

Vart handlade du kamremms kittet?
              Fint projekt BTW 🙂

GT99
              Deltagare

Vart handlade du kamremms kittet?
                Fint projekt BTW 🙂

Köpte ett kitt från ImportCarParts

challe
                Deltagare

Tack för länken 🙂

Adam K
                  Deltagare

Den sitter ihop, men jag har haft, och har, problem med att få sprutet att ge bra tomgång, ffa efter en tids gång.
                    Har också blivit av med (har flyttat igen) den lilla skrubb jag hade bilen i så nu kan jag inte plocka av mer än jag får ihop samma dag igen :-/

Tackar Adam.
                    Hur går det med din kärra, är den ihop?

Till och börja med så kommer jag köra med full inredning men kommer antagligen att bygga bur senare och då åker troligtvis all onödig plast bort och då blir det lack.

GT99
                    Deltagare

En liten update så här på nyårsafton.
                      Har spenderat dagen med att passa in STi intercoolern, var inte helt lätt att få den att sitta som jag ville men till slut satt den där.

Blev en del kapning, svetsning och slipning. Lite färg så blire bra sen.

Ser inte framemot att försöka få dit slangarna till insug och turbo…men nu är det dags att ta nyår.

GT99
                      Deltagare

Idag har köket fått agera lackbås och en hel del små prylar har fått lite ny färg.

Morgondagens projekt blir att montera detta och dra nya bränsle ledningar sen är det bara lite småpill kvar till uppstart 🙂

iron m///
                        Deltagare

ser kanon ut :)..

får man fråga vad du köpt insugnings slangen till turbon?

mvh

GT99
                          Deltagare

ser kanon ut :)..

får man fråga vad du köpt insugnings slangen till turbon?

mvh

Tackar.
                            Slangen beställde jag på Ebay.

Adam K
                            Deltagare

Härligt!
                              Jäklar vad du monterat itu; toppen av vätsketanken 😮

GT99
                              Deltagare

Härligt!
                                Jäklar vad du monterat itu; toppen av vätsketanken 😮

Klart att vätsketanktoppen ska få lite ny färg, lika självklart som att styrservo slangarna får ett lager ny färg 😉

Nu börjar det bli ett härligt virrvarr med kablar och slangar…

GT99
                                Deltagare

Tack Oskar. Ja det är lite roligare att skruva ihop rena och fina delar 🙂
                                  När får vi se bilder på ett blank polerat insug då? 😉

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 136 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.