SSC Allmänt snack Projekt Projekt Svartahålet

• Detta ämne har 135 svar, 27,854 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av GT99.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 136 totalt)
  • Författare
    GT99
    Deltagare

Här händer det grejer 😉
      Tänkte att det började gå för smidigt och kände att jag behövde lite mer jobb så vad gör man då?

Enkelt! man köper ett sånt här…

…lånar Rogers Legacy och kör drygt 200mil till England och tillbaka och hämtar en sån här… 😀

Men kände att det behövdes mer jobb, är ju trots allt en hel månad kvar till Maj och bilsäsongens start… så att flytta ratten till rätt sida kändes nödvändigt

Här är pedalerna prov monterade, sitter gaspedalen så där lågt normalt? Ser lite fel ut men kändes bra när jag satt i stolen och torr gasade och drömde mig bort för en stund.

Har inte varit några större konstigheter att byta sida utom att svets helvetet tog semester när det var dags att slutföra jobbet 😡 Kvar att göra är att svetsa igen alla hål samt att flytta ett fäste till vindrutetorkaren och sen snygga till alla svetsskarvar mm.

Har haft detta i åtanke enda sedan man började skruva med bilen och har varit och huggit på flera type r karosser men det dröjde tills nu innan det klaffade med allt + att pundet har ju sjunkit en hel del så var egentligen inget att fundera på när denna dök upp. Så nu är det bara att lägga i en till växel o se till att den blir körklar denna sommar och glömma alla timmar man lagt ner på att skrapa underredsmassa från gamla karossen 😎

challe
      Deltagare

Är tanken att flytta över motor och drivlina från GTn då eller?

Ballt projekt hur som helst 😀

GT99
        Deltagare

Är tanken att flytta över motor och drivlina från GTn då eller?

Ballt projekt hur som helst 😀

Ja tanken är att flytta över allt från GT:n

Åhhh, underbart! Hoppas verkligen inte du tröttnar nu pga allt merjobb, men det tror jag inte du gör! 🙂 Kommer bli hur grymt som helst, får man hoppas på WRC skärmar, ordentligt förstorade inre hjulhus och helbur med kryss till fjädertornen etc? 😀

Men vad ska du göra med den gamla karossen nu?

Tröttnat har jag hunnit göra ett par gånger redan, men så ser eller hör man nåt så sugen kommer tillbaka igen.
          Om det ligger en fet sponsorcheck i brevlådan en dag så är allt möjligt 😉
          Kommer försöka sälja så mycket det bara går av allt som blir över.

kamikaze
          Deltagare

Fan va fränt Pontus :):)

Kör hårt kommer nog bli tufft

En liten fundering bara går det att regga in karossen med en annan drivlina ?

Adam K
            Deltagare

😮

Ja nu har du klivit i i djupa änden utan flytväst, lycka till med reggningen.

Ska breddarna på nya karossen också?

Kvarnis
              Deltagare

Du kan ju flytta över chassi och regg nr m.m.

lagligt nej, men om det fälls in snyggt så attt det inte synns så funkar det nog…

Är väl bara grått i min ögon men…

GT99
                Deltagare

Flytväst vad är det?:D

Registreringen är jag inte så orolig för.
                  Dels har jag hört mig för angående sido förflytten och det finns inte på nåt papper om en bil är höger eller vänsterstyrd sen att dom skulle lägga märke till att drivlinan är från en GT är mindre troligt, möjligen skulle dom kunna få syn på att numret på lådan inte är samma som på id brickan men det är väl som vanligt ett litet lotteri. Och skulle det bli problem så går det alltid att lösa.

Adam K
                  Deltagare

Om du kan flytta över din nuvarande motor, drivlina etc och med framgång låtsas som att de satt på bilen vid importen kanske det går lättare, men jag vet inte vad det står på några papper…
                    Ett tips är ju att fråga sfro, inga är bättre på omreggning än dem…

Edit: Pontus svarade under tiden… Att lådan har fel nummer är väl inget problem, den var trasig och behövde bytas?

Kvarnis
                    Deltagare

Dom lär inte se låd nummret kan jag lova 😉 😀

GT99
                      Deltagare

Idag har jag gjort klart det sista med konverteringen, tänkte försöka hinna med att slänga på lite färg under veckan efter jobbet så jag kan börja flytta över en del prylar nästa helg sen blir det fullfart under påskledigheten.

GT99
                        Deltagare

Jaha idag hade jag hoppats på att äntligen få höra boxermullret men så blev det inte 🙁 ingen gnista och motorn tänder inte, får upp dessa tre felkoder.
                          -21 Coolant temp sensor
                          -24 Air control valve
                          -31 Throttle position sensor

Är det någon som vet om något av dessa fel innebär att den inte ger gnista eller finns det risk för fler problem?

Finns det nån vänlig själ som har en eller flera av dessa liggandes (v5-6) som man skulle kunna få låna för att testa?

Blir att rota runt lite imorgon så man inte missat något simpelt.

GT99
                          Deltagare

Var så enkelt som en kontakt som inte var ordentligt ihop så nu mullrar det i garaget.
                            En mindre vatten läcka verkar vara allt som behöver åtgärdas.
                            Sen ska inredningen och lite annat småpill fixas innan det är dags att åka till reg. besiktningen.

Ska bara hitta en blå vinge så är designen klar :rolleyes:

Gilarski
                            Deltagare

Grymt bra jobbat 🙂

Adam K
                              Deltagare

+1!!

Grymt bra jobbat 🙂

Turbovin
                                Deltagare

Skiljer det nåt på kabelhärvor till ECU, airbagar mm mellan vänsterstyrt och högerstyrt? Hur är det med bromsrör?

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 136 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.