- Detta ämne har 135 svar, 27,854 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av GT99.
-
FörfattareInlägg
-
17 augusti, 2011 kl. 23:26 #195162TurbovinDeltagare
Ah, jag beställde hem själva plastpanelerna idag från Subaru-handlaren. Får se när de dyker upp. Artikelnumret jag hade till switcharna hittade de inget på så dem får jag väl handla från USA.
18 augusti, 2011 kl. 06:44 #195109GT99DeltagareAh, jag beställde hem själva plastpanelerna idag från Subaru-handlaren. Får se när de dyker upp. Artikelnumret jag hade till switcharna hittade de inget på så dem får jag väl handla från USA.
Vad kostade plastbiten till passagerar sidan?
18 augusti, 2011 kl. 10:36 #195163TurbovinDeltagareTror det var den som inte var prissatt så han skulle återkomma, den andra kostade 63 kr + moms tror jag. Är väl säkert nåt liknande.
19 augusti, 2011 kl. 13:09 #195110GT99DeltagareÄntligen är ett par svenska skyltar på väg…
Så skönt men det trilskades in i det sista, fick sitta o vänta i 3h pga datastrul och när avgas värdena skulle läsas av hade jag väldigt högt CO värde så åkte ut för att varm köra rejält stannade även till och tillsatte några liter E85 😉 sen gled den igenom kontrollen fint.
Men herrejösses vad träligt det va att köra en längre sträcka med den.
Den tjuter och gnisslar så det står härliga till och även fast jag har original ben på nu så är den riktigt stötig. Kroppen är helt mör efter 9mil till Strängnäs blir härligt att sitta 35mil ner till Emmaboda!19 augusti, 2011 kl. 18:45 #195111GT99DeltagareDet låter ju HELT underbart! Jag förväntar mig att du demonstrerar tjutandet mycket ingående på Emmaboda.. 😉
Haha ja korta sträckor är det trevligt i bagaget borde upplevelsen vara total, jag bokar in dig där 😎
22 augusti, 2011 kl. 09:02 #195145Adam KDeltagareVar det första resan med rakskuret? Och vad gäller stötigtheten, är du bara avvand? 🙂
22 augusti, 2011 kl. 11:38 #195112GT99DeltagareVar det första resan med rakskuret? Och vad gäller stötigtheten, är du bara avvand? 🙂
Upplevde inte alls GT:n så här stötig men som sagt kan ju vara att man förträngt det under åren den har stått, hade ju dock inte bytt bussningarna i bakvagnen på den eller växellåds gummit.
PPG satsen som sitter i är deras helical cut så trodde inte den skulle tjuta riktigt så här mycket. Men man vänjer sig nog 😉10 september, 2011 kl. 15:30 #195164TurbovinDeltagareVad kostade plastbiten till passagerar sidan?
156 kr gick de på för båda sidor.
Hur gjorde du med lock-funktionen som sitter i USA-bilarna? Den är ju bara mekanisk på Type R. Fick du koppla till extra el eller tog du kabelhärvan från GT:n och bytte ut?
10 september, 2011 kl. 15:54 #195113GT99Deltagare156 kr gick de på för båda sidor.
Hur gjorde du med lock-funktionen som sitter i USA-bilarna? Den är ju bara mekanisk på Type R. Fick du koppla till extra el eller tog du kabelhärvan från GT:n och bytte ut?
Har inte kopplat in lock funktionen får se om jag gör det senare men känns egentligen lite onödigt.
Har ju använt mig av härvan från GT:n och behövde flytta runt pinnarna i kontakten för att få hissarna att fungera.Du kan inte slänga upp art. nr på den högra biten?
10 september, 2011 kl. 16:14 #195165TurbovinDeltagare83082FA110OE ska det va.
Type R:ens passagerarknapp passar i den panelen men då har man ju ändå hålet för lock-knappen kvar.
Får se hur jag gör, är lite för petig för att ha knappar som inte funkar. Men som sagt är de ju rätt onödiga när det sitter mekaniska lås vid handtagen.
10 september, 2011 kl. 16:53 #195114GT99DeltagareTack för det.
Kommer antagligen plasta igen hålen och lacka plasten nån gång när lusten faller på.10 september, 2011 kl. 17:01 #195166TurbovinDeltagareHade den tanken också, fast kanske laminera med kolfiber istället. Men då får man ju plocka bort lock-knappen från switchen då den ser ut att sticka upp lite.
2 oktober, 2011 kl. 20:41 #195115GT99DeltagareEfter första riktiga testet i Superstage finns det lite att fixa och fundera över under vintern.
1. Kändes väldigt lätt och orolig bak i snabba partiet så en vinge ska införskaffas.
2. Fundera över om jag ska behålla top ic:n. Så länge bilen var i rörelse fanns inte samma lilla tveksamhet vid gas pådrag som jag hade med front ic:n däremot så va bilen helt orkeslös fram tills efter första porten efter att man stått i kön och väntat på sin tur. Frågan är om vattenspray kan vara en lösning eller om man ska gå tillbaka till front monterad och försöka hitta en bättre/kortare väg för rören.
3. Ny up-pipe och eventuellt grenrör då jag verkar ha fått en spricka i original up-pipen. Blir troligtvis isåfall ett GT Spec rör.
4. Sprit mapp till våren?Så finns lite att göra men det ska inte gå överstyr denna gång 😉
2 oktober, 2011 kl. 21:56 #195167TurbovinDeltagareSkulle aldrig nånsin köra på TMIC igen. Tycker man lag är ett så stort problem får man väl ta den dyra vägen och fixa twinscroll-turbo, AVCS-toppar och större cylindervolum. Då jäklar blir det nog respons 🙂
8 oktober, 2011 kl. 18:40 #195182GilarskiDeltagareÄntligen är ett par svenska skyltar på väg…
Så skönt men det trilskades in i det sista, fick sitta o vänta i 3h pga datastrul och när avgas värdena skulle läsas av hade jag väldigt högt CO värde så åkte ut för att varm köra rejält stannade även till och tillsatte några liter E85 😉 sen gled den igenom kontrollen fint
STORT GRATTIS Pontus ! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.