- Detta ämne har 135 svar, 27,854 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av GT99.
-
FörfattareInlägg
-
3 januari, 2012 kl. 20:26 #195116GT99Deltagare
Har börjat skruva lite på bilen igen nu efter ett par månaders stiltje.
En front monterad ic har hittat dit igen, valde en lite mindre än de som ingår i de mer “vanliga” kiten. Kommer även plocka fram dremeln och kapa upp hål under framlyktorna för att få in ic rören mellan kylaren och rambenen för att minimera längden, trångt är bara förnamnet 😀
Fick med mig en bild hem.
3 januari, 2012 kl. 23:55 #195168TurbovinDeltagareFimpa allt vad AC heter och vänd insuget så blir det ännu bättre.
4 januari, 2012 kl. 00:20 #195117GT99DeltagareJag har tänkt precis likadant som dig ang att ha FMIC “uppåner” och dra rören under strålkastarna, jävlar vad bra att du är försökskanin då så jag får se hur det blir. 😉 ABS-skiten och kol-kanistern är lite ivägen kan jag tänka mig…
ABS pumpen blir inga problem kol-kanistern kommer flyttas eller mer troligt tas bort.
Fimpa allt vad AC heter och vänd insuget så blir det ännu bättre.
Vända insuget hade varit det bästa men de få begagnade som dyker upp kostar en del och nytt ska vi inte ens nämna 😉
Hade jag kunnat svetsa alu så hade hade jag utan tvekan köpt ett begagnat och provat bygga eget.4 januari, 2012 kl. 01:57 #195169TurbovinDeltagarehttp://bbs.scoobynet.com/wanted-18/908322-re-reverse-inlet-manifold-for-a-classic.html
Går ju att vända originalet, även om det kanske inte blir det snyggaste med vinkeln på spjällhuset.
4 januari, 2012 kl. 09:28 #195118GT99Deltagarehttp://bbs.scoobynet.com/wanted-18/908322-re-reverse-inlet-manifold-for-a-classic.html
Går ju att vända originalet, även om det kanske inte blir det snyggaste med vinkeln på spjällhuset.
Ofan trodde inte att det fungerade att bara vända på det, det måste jag undersöka.
6 januari, 2012 kl. 18:31 #195170TurbovinDeltagareProvade för skojs skull att vända på mitt insug idag, man lär behöva spacers under insuget för att få dit inloppsröret på ett vettigt sätt. Vet inte hur det blir med gasvajern med vänsterstyrt heller, det går bra på en högerstyrd bil att dra den på baksidan istället iaf.
Sen är vinkeln på spjällhuset lite dum, kommer ligga ganska nära mot huven eftersom den pekar uppåt. Går kanske att göra en adapterplatta eller svetsa om för att få det rakt men vet inte om det sabbar flödet genom insuget på nåt sätt då.
6 januari, 2012 kl. 18:48 #195188TomKDeltagareProvade för skojs skull att vända på mitt insug idag, man lär behöva spacers under insuget för att få dit inloppsröret på ett vettigt sätt. Vet inte hur det blir med gasvajern med vänsterstyrt heller, det går bra på en högerstyrd bil att dra den på baksidan istället iaf.
Sen är vinkeln på spjällhuset lite dum, kommer ligga ganska nära mot huven eftersom den pekar uppåt. Går kanske att göra en adapterplatta eller svetsa om för att få det rakt men vet inte om det sabbar flödet genom insuget på nåt sätt då.
Carl davey har grejer till det.
http://www.carldavey.co.uk/product.php?id=14Och till generatorn
http://www.carldavey.co.uk/product.php?id=25Skulle vilja vända mitt också.
6 januari, 2012 kl. 19:18 #195171TurbovinDeltagarePlattan till spjällhuset passar inte Phase2-motorn tyvärr.
6 januari, 2012 kl. 19:24 #195189TomKDeltagarePlattan till spjällhuset passar inte Phase2-motorn tyvärr.
Aha.. Det har du rätt i.
14 januari, 2012 kl. 19:18 #195146Adam KDeltagareVad jag vet så är det inte bara att vända insuget på phase 2 motorn, det går att göra på phase 1½.
26 mars, 2012 kl. 15:06 #195119GT99DeltagareSommaren närmar sig så tänkte det var dags att sätta fart med rör dragningen till IC:n.
Blev inte helt optimalt men utan rörbock blir det nog inte mycket bättre.
En framtida plan blir att be någon göra om detta med alurör men sålänge får det duga med avgasrör 🙂 Lite bilder…
Någon form av värmeskydd mellan turbon och röret ska fixas till, helsvetsa alla skarvar och slänga på lite färg sen är det bara att tuta och köra 😀
En annan fundering:
Är det risk att prestandan på intercoolern försämras mycket om man sprutar på ett lager färg på den eller finns det speciell färg som passar ändamålet?29 mars, 2012 kl. 16:50 #195120GT99DeltagarePassade på att handla lite Whiteline godis av Perra på APP.
Främre droplinks för alu armar.
Fram och bak justerbara krängare modell grova.
Monterings fäste för bakre kängare.
Undre H-stag.Har också bekräftat det jag misstänkte, spricka modell större i up-pipen.
Så ytterligare en sak att skriva upp på inköpslistan.30 mars, 2012 kl. 19:13 #195121GT99DeltagareSer bra ut med rördragningen till IC, var gjorde du av med kolkanistern? =)
Ligger på bildelshyllan 😉
Får se om jag hittar någon plats för den så småningom annars ligger den bra på hyllan.
31 mars, 2012 kl. 09:02 #195122GT99DeltagarePå så vis.. 😉 Nu är jag inte så insatt i hur det motoriska funkar :D, men den tar väl hand om bensinångor? Har du bara dragit ut slangarna så det ventilerar fritt eller har du något filter eller nåt? Om den inte behövs så behöver ju inte min heller sitta kvar… 😀
Jo den tar hand om ångorna från tanken.
Den sitter där för att möta miljökraven men går ju lika bra att ventilera direkt till luften om man inte är miljöpartist 😉1 maj, 2012 kl. 19:27 #195123GT99DeltagareEfter ett par timmar i garaget var det äntligen dags för årets premiär tur.
Ett litet hål i en gummiplugg till ett kylarrör och en bortglömd slangklämma till ic rören verkar vara det som behöver åtgärdas, men finns fortfarande en del att göra innan bilen är klar för bana så är tveksamt om jag hinner till Mantorp 🙁 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.