SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Projekt WRX 300+

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    gubel
    Deltagare

Blev till slut en WRX 2003 som redan var trimmad. Hade inte råd med en STI i bra skick.

Den jag köpte skulle ha 300hk, 400nm men jag vill ha mer…

supersprint uppipe
      3″ supersprint downpipe
      3″ buddyclub spec III catback
      större tubo (IHI vf35:a)
      sard bänsletrycksregulator
      injen front ic
      hks ssqv dump
      dawes device laddtryck ventil
      AEM cold air intake
      diverse blå samco slangar
      walbro 255l soppa pump
      NKG stift
      3″ racecat

Om det nu stämmer borde jag ha 235hk på hjulen.. Läste dock i ett annat fomut att det var en som fick ut 340hk på en V22 turbo fast med STI spridare och andra pullyes..

Vad säger ni, vad borde jag satsa på?
      Och vad kostar det att bänka bilen någnstans i stockholm?

Adam K
      Deltagare

Du borde ha/kunna ha 330-340 hk på veven.

Slå en pling till JRM o fråga om bänkning.

gubel
        Deltagare

Du borde ha/kunna ha 330-340 hk på veven.Slå en pling till JRM o fråga om bänkning.

Sager du att jag skall bestalla en bankning eller bade en mappning och bankning.

Bilen skall vara mappas och bankad med 300hk men han hade inte dokument.

Om jag vill fa ut det extra ur min bil, vad bor jag lagga till innan jag mappar om ?

Kvarnis
          Deltagare

Byt spridare och mappa om med E85 så får du utt mer effekt.
            Byta till ett 4-1 grenrör ger även en del topp effekt.

gubel
            Deltagare

Byt spridare och mappa om med E85 så får du utt mer effekt.Byta till ett 4-1 grenrör ger även en del topp effekt.

Tack för snabbt svar Kvarnis,

Så E85 säger du, kör ni med det alltid? Vem kan mappa om WRX (inte STI) för E85?

550cc STI spridare som du tänker på ?
              Fungerar en grenrör ifrån ebay med min turbo`?

Kvarnis
              Deltagare

Nyare ecutek kan ha dubbla mappar
                I Jrm fixar det i Södertälje omdu inte vill åka söderöver…

Du lär nog kliva upp till minst 650cc,helst +700 om du ska mappa för E85 då det går åt 30% mer bränsle med det.

Grenrörfrån ebay… nej tack.
                OM det inte är 3 bultat dvs.
                Enklast är att handla det från UK räkna med 10k förspridare och grenrör från uk.
                Så jrm en signal lr maila dom.

gubel
                Deltagare

Nyare ecutek kan ha dubbla mapparI Jrm fixar det i Södertälje omdu inte vill åka söderöver…Du lär nog kliva upp till minst 650cc,helst +700 om du ska mappa för E85 då det går åt 30% mer bränsle med det.Grenrörfrån ebay… nej tack.OM det inte är 3 bultat dvs.Enklast är att handla det från UK räkna med 10k förspridare och grenrör från uk.Så jrm en signal lr maila dom.

2 mappar, kör jag med en på vintern och en på sommar?

3 bultat grenrör. är det här ok? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/04-05-06-WRX-STi-2-5L-EJ25-Turbo-Exhaust-Header-Up-Pipe_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem45ed8aed00QQitemZ300338048256QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2468wt_1266

Ligger på en tight budget så 10K blir svårt….

Kvarnis
                  Deltagare

Nja, en förvarje typ av soppa 🙂

Det där är ren skit.
                    Det ska vara 3 bultar mellan up-pipe och resten av grenröret.

Spara pengar och gör allt när du har råd, annars ingen mening.

Sen spendera en stund och sök på forumetm finns mycket bra info här 😉

gubel
                    Deltagare

Nja, en förvarje typ av soppa :)Det där är ren skit.Det ska vara 3 bultar mellan up-pipe och resten av grenröret.Spara pengar och gör allt när du har råd, annars ingen mening.Sen spendera en stund och sök på forumetm finns mycket bra info här 😉

Tack Kvarnis, absolut bra sökfunktion men lättare att fråga direkt 😉

Blir hem (på semester) och se efter ifall min up-pipe har 3 bultar.

Har du några tips på ”billiga” grenrör som passar. Verkar finnas en uppsjö med 4-2-1 grenrör med 3 bultar men inga med 4-1 ..

Är det någon större skillnad ?

Kvarnis
                      Deltagare

Det som finns och funkar är GT-spec 3 bultade 4-1 grenrör.
                        Köps från UK eller Usa.

Enklast UK, lite billgare mer krångel från Usa.

Räkna med £350+frakt från UK dvs det blir drygt 5K
                        Billigt skit från Ebay(allt är inte skräp dock)kan man vara utan.

gubel
                        Deltagare

Det som finns och funkar är GT-spec 3 bultade 4-1 grenrör.Köps från UK eller Usa.Enklast UK, lite billgare mer krångel från Usa.Räkna med £350+frakt från UK dvs det blir drygt 5KBilligt skit från Ebay(allt är inte skräp dock)kan man vara utan.

Ok får hitta ett grenrör, men frågan är ifall en 650cc spridare räcker, vad tror ni?

Hur gör ni med mappningen 1. Vad kostar det 2. Hur växlar ni mellan de två olika mapparna?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.