Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 104 totalt)
  • Författare
    Grusdraparn
    Deltagare

Men va fän…hoppades på orange eller något annat annorlunda. ;( :+

Hehe 😀 Jag passar inget vidare i orange 😉

/K – går på stilrent istället…

Storm
      Deltagare

Erkänn Klas det är detta du siktar på :+ 😀

http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/images/banner/front_3-4.jpg

Adam K
        Deltagare

Hä, då är det ju redan kört, OE 99/00 fronten är ju redan lackad, samma-lika med vingen.
          Men nästan går en bit på vägen!
          Så Klas, på med reverse vent o ring Äljen för dekaler, blir stenhårt 🙂 😛 :7

Grusdraparn
          Deltagare

Det är inte utan att man sneglat lite grann på den där :7
            Men stylingmässigt så har jag bestämt mig för att behålla standardlooken, den är ju snart unik 😉

Var borta och tittade till karossen igår, tyvärr låg han efter så det blir ingen leverans denna veckan. Får väl koncentrera mig på motorn så länge istället.

/K

Grusdraparn
            Deltagare

Nu är den hemma igen 🙂

Inte lätt att få nån helhetsbild i ett litet garage men håll till godo.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album637/Nylackad_kaross_03.jpg

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album637/Nylackad_kaross_02.jpg

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album637/Nylackad_kaross_01.jpg

Färgkoden är Subaru orginal 51E, men färgen är av en blankare typ än orginal. Är riktigt nöjd med resultatet :7 nu ska den bara ihop igen…

/K

MariaimprezaGT
              Deltagare

Nu är den hemma igen :)Inte lätt att få nån helhetsbild i ett litet garage men håll till är Subaru orginal 51E, men färgen är av en blankare typ än orginal. Är riktigt nöjd med resultatet :7 nu ska den bara ihop igen…/K

jättefin bil å färg, men jag kan inte tänka på nåt annat än jobb när jag ser de dära bilderna.. två bilar har sett ut så när jag flyttade hit, bägge har motorerna i. Den ena har jag precis kört 😛 (roslagexpressen) Så jag vet hur attans satans j’vla mycket jobb de är innan de rör på sig igen! MEN de är de värt!!! :7 :7

Maria

Skylifting is teh #### 😉

b20mannen
                Deltagare

Underbart att se!

Tyvvär så får det mig med att börja tänka på jobb. Massor av jobb. Puh! 😮

Men när man ser hur fint detta blir så förtränger man arbetsmängden lite, och att man framöver också kommer att också bli tvungen att plocka ner allt i molekyler och välja kulööör. :9

Vad är det för kulör? Benvitt? Zinkvitt? Denivit-vitt? Zebrarandsvitt kanske? 😉

Mats
                  Deltagare

H*lvete Klas, va snyggt det blev. Gôtt att du fått upp ångan igen med kokarn!
                    Har du den klar så du kan komma över o köra på isen en sväng i år eller? Ja kan låna ut fulldubben åt dig när du var så dum o gick o sålde dina. 😉

Eller så använder vi dessa.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album243/07112007588_G.sized.jpg

Riktigt skoj o se att du orkat fixa till en projekttråd också. Nu kanske man kan få lite inspiration till o skruva på den egna kokarn också.

Edit: Du får se till o flocka instrumentpanelen nu när du ändå har allt isärskruvat. De e såå mysigt med luddig instrumentpanel.

Mats/med klädvårdsrulle i handskfacket…
                    Type R ’99

Adam K
                    Deltagare

Vackert!
                      Själv spräcker jag budget med en begad lmm och misslyckas med att lacka fjäderbensstaget….

När du far österut får du ta en fika/övernattning i närheten av Arlanda på vägen till kapellskär 🙂

Grusdraparn
                      Deltagare

Jo det är väl en liten bit kvar tills den är körbar igen…antagligen såpass mycket att isen hinner att smälta 😉

Men jag har ju en månad på mig innan kotten kommer…och då får man ju 10 dagar ledigt dessutom :+ (tur inte Katharina surfar på bbs’n).

Nyckeln är väl att man inte vet från början vad det är man ger sig in på för då hade det aldrig blivit av, eller vad säger Skärgårdsdoktorerna?

/K

MariaimprezaGT
                        Deltagare

Jo det är väl en liten bit kvar tills den är körbar igen…antagligen såpass mycket att isen hinner att smälta ;)Men jag har ju en månad på mig innan kotten kommer…och då får man ju 10 dagar ledigt dessutom :+ (tur inte Katharina surfar på bbs’n).Nyckeln är väl att man inte vet från början vad det är man ger sig in på för då hade det aldrig blivit av, eller vad säger Skärgårdsdoktorerna?/K

hahaha! *ignore mode*

jag tycker de är kul faktiskt 🙂 Men om man frågar Johan så är han snart i de läget att han hellre köper hela strokade motorer än att gör om de igen.. å då har vi ju gjort det på bägge hans bilar 🙂 Det tråkiga är i de hela att Imprezan börjar bli sliten.. Den behöver en riktig rallylack.. så inom ett år är de samma sak igen.. fast lite värre 😛

Maria

Skylifting is teh #### 😉

b20mannen
                          Deltagare

Nyckeln är väl att man inte vet från början vad det är man ger sig in på för då hade det aldrig blivit av, eller vad säger Skärgårdsdoktorerna?/K

Vill du veta en hemsk hemlighet?

Även om man vet vad man ger sig in på, så vet man ändå inte vad man ger sig in på. Varje gång! 🙂

Grusdraparn
                            Deltagare

Idag kikade Späschälajjst förbi och sjöng lite goa hejjaramsor och hjälpte till att snygga till kabelhärvan innan den ska monteras tillbaka. Tack för stödet, nästa vecka tar vi säkringsboxen 😉

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album637/Sp_sch_lajjs_drar_el.jpg

/K – ett steg i taget…

STIred
                              Deltagare

Fan ser nice ut det där Klas. Kör hårt bara!

/r

specialized
                                Deltagare

Idag kikade Späschälajjst förbi och sjöng lite goa hejjaramsor och hjälpte till att snygga till kabelhärvan innan den ska monteras tillbaka. Tack för stödet, nästa vecka tar vi säkringsboxen ;)jpg/K – ett steg i taget…

Hehe, sångrösten var ju inget vidare denna kväll, tur vi hade P3 med härliga,vulgära låttexter som stöd 😀
                                  Tur iaf man är lite bättre på att hjälpa till att fixa en kabelhärva…än vad man är på att se snygg ut på kort 😉

Vilken kväll kör vi ? 😉

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                                  ———————————-
                                  Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 104 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.