- Detta ämne har 103 svar, 10,452 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
16 juli, 2009 kl. 07:48 #194916GrusdraparnDeltagare
Finns det en blocknyckel där tro du? 😀
Oooh ja, herr MotorBlock anlände i förrgår 😀
/K
20 november, 2009 kl. 17:27 #194971GilarskiDeltagareRuskigt snyggt bygge! Gillade lackeringen av grenröret måste erkännas, funderar själv på mattsvart eller tokblå för att pimpa upp det hela lite. 🙂
31 januari, 2010 kl. 15:35 #194917GrusdraparnDeltagareKanske dags för ett litet trådlyft här 🙂
Bilen stod mer eller mindre färdig i somras och allt såg riktigt lovande ut. Meeen när vi provstartade hördes ett inte allt för trevligt knackande ljud. Vad faaan kan det va, alla lager m.m. är ju bytta…utom kolvbultarna…som uppenbarligen slunkit igenom besiktningen med en deffekt, vilken snarast gjorde sig tillkänna.
Så med både tids och motivationsbrist så har bilen fått vila vackert i garaget. Har idag vänt spärrskaftet igen och jobbar mig sakta tillbaka till en ny motorklyvning. Började idag med att konstatera att kolbulten vi misstänkte troligtvis är boven, med tändstiftet ur på 3:ans cylinder kunde man känna ett litet glapp. Så nu är det bara resten kvar.
Piggade upp mig med ett litet fotoexperiment dock. Lång slutartid, liten bländare och claes ohlsons LED-lampa i ett övrigt kolsvart garage, blev lite kul.
http://www.impreza.nu/expo/albums/album637/IMG_2534_red01.jpgDags att återvända till garaget igen.
/Klas31 januari, 2010 kl. 16:04 #194874SecretAgentManDeltagareVrångskruva, skeppa, köp geggmoped. Klart. 😀 Surt när det blir sådär, svårt att motivera sig att göra om ‘et.
31 januari, 2010 kl. 16:21 #194918GrusdraparnDeltagareVrångskruva, skeppa, köp geggmoped. Klart. 😀 Surt när det blir sådär, svårt att motivera sig att göra om ‘et.
Så får det bli 🙂 Fast utan geggmoppe 🙁
/K
31 januari, 2010 kl. 17:43 #194932MatsDeltagareBara o bryta ihop o komma igen.
Nu kan du ju se till o göra rätt från början. Smidda grejer, herrejösses turbo och hundlåda…
Det finns alltid en utväg. 😉Du kan ju snart öppna kokarverkstad, så många gånger som du lyft i och ur motorn på Zebran menar jag.
Mats
Type R ’99_________________
“When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
– Homer J Simpson31 januari, 2010 kl. 18:38 #194879KvarnisDeltagaresmidda prylar är ju i sammanhanget grattis.
Veva in det så håller motorn för gått 😉31 januari, 2010 kl. 21:35 #194919GrusdraparnDeltagareÄven fast det egentligen inte behövs för det effektuttaget jag har så lutar det väl åt lite nya smidda pryttlar.
Mats, tror inte nån skulle anlita denna kokarverkstan med tanke på hur länge kärran blir stående 😀
/K
1 februari, 2010 kl. 07:27 #194880KvarnisDeltagareÄven fast det egentligen inte behövs för det effektuttaget jag har så lutar det väl åt lite nya smidda pryttlar.Mats, tror inte nån skulle anlita denna kokarverkstan med tanke på hur länge kärran blir stående 😀 /K
Det gör du rätt i.
Du skulle iofs kunna byta vev när du har ner motorn i gen så kan du stroka till 2.1 😀
Nä men handla delarna från Mark på ravspec så kommer du undan billigt, om du inte gjort det förut dvs.
Lär beställa en pall med prylar snart så hojta om du vill ha nå särskilt 🙂
1 februari, 2010 kl. 08:08 #194950Adam KDeltagareÅh nej!
*Min* enda tröst i det eländet är att så länge zebran är i bitar så är den fortfarande din 😀
1 februari, 2010 kl. 08:23 #194920GrusdraparnDeltagareDet gör du rätt i.Du skulle iofs kunna byta vev när du har ner motorn i gen så kan du stroka till 2.1 :DNä men handla delarna från Mark på ravspec så kommer du undan billigt, om du inte gjort det förut dvs.Lär beställa en pall med prylar snart så hojta om du vill ha nå särskilt 🙂
Jag har varit inne och kikat på ravspec, men han nästan inga motorprylar upplagda på hemsidan. Verkar mest vara kolfajjberstajling för hela pengen. Är det förfrågan via mail som gäller för övriga pryttlar?
/K
1 februari, 2010 kl. 08:40 #194921GrusdraparnDeltagareÅh nej!*Min* enda tröst i det eländet är att så länge zebran är i bitar så är den fortfarande din 😀
Du har så rätt så 🙂
Nu är iaf siktet inställt på comeback vid 10-årsjubileumet, det var ju på 5-årsjubileumet som kokarn premiärkördes.http://www.impreza.nu/expo/albums/L%F6rdag/ssi5_1_041.jpg
Mats, kommer du “hem” då?
/Klas
1 februari, 2010 kl. 11:30 #194959specializedDeltagareBra du är igång igen 🙂
Du får hojta till om jag kan ge dig ett handtag med något …..eller om du skulle få tid över för några vodka-redbull 😉_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg1 februari, 2010 kl. 19:06 #194922GrusdraparnDeltagareBra du är igång igen :)Du får hojta till om jag kan ge dig ett handtag med något …..eller om du skulle få tid över för några vodka-redbull 😉
DVD, Det Vet Du! 🙂
1 februari, 2010 kl. 19:06 #194881KvarnisDeltagareDet gör du rätt i.Du skulle iofs kunna byta vev när du har ner motorn i gen så kan du stroka till 2.1 :DNä men handla delarna från Mark på ravspec så kommer du undan billigt, om du inte gjort det förut dvs.Lär beställa en pall med prylar snart så hojta om du vill ha nå särskilt 🙂
Jag har varit inne och kikat på ravspec, men han nästan inga motorprylar upplagda på hemsidan. Verkar mest vara kolfajjberstajling för hela pengen. Är det förfrågan via mail som gäller för övriga pryttlar?/K
Hemsidan kanske inte är den bästa men säg vad du vill ha så ska jag fixa fram ett fint pris från Mark.
Han fixar alla org.delar från subaru,cosworth m.m bla,ravspec är väl typ Marks hobby 😉Lr maila å hälsa från mig.
En vev kostar typ $350,tråkigt nog är ju $ lite högre…nu -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.