- Detta ämne har 103 svar, 10,452 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2010 kl. 19:12 #194941STIredDeltagare
Klas, maila mark på ravspec direkt, enklast om du vill få tag i nåt specifikt. Han fixar det mesta. Han har grym service. Har handlat av han i tre fyra år nu, aldrig nåt strul.
Som Kvarnis säger, hemsidan är inget o hänga i granen 😀
Gått o se att du är igång med gammel zebran igen 🙂
/r
1 februari, 2010 kl. 19:34 #194923GrusdraparnDeltagareLysande!
Ska bara plocka isär da sh*t först, så får vi se vad som behövs denna vändan./K
2 februari, 2010 kl. 07:12 #194951Adam KDeltagareHalv OT:
Är det nån poäng med att slanta ut för en ‘cross-drilled’ vev för att få bättre oljeförsörjning till stakarna? Dvs skyddar det lagren vid höga varv/effekt jämfört med original? De är ju rätt mycket dyrare än oe, men det är ändå billigt jämfört med att riva motorn (igen)…2 februari, 2010 kl. 12:27 #194924GrusdraparnDeltagareHalv OT:Är det nån poäng med att slanta ut för en ‘cross-drilled’ vev för att få bättre oljeförsörjning till stakarna? Dvs skyddar det lagren vid höga varv/effekt jämfört med original? De är ju rätt mycket dyrare än oe, men det är ändå billigt jämfört med att riva motorn (igen)…
Tror inte att det ska behövas, kör på standard STi-vev.
2 februari, 2010 kl. 17:31 #194942STIredDeltagareHalv OT:Är det nån poäng med att slanta ut för en ‘cross-drilled’ vev för att få bättre oljeförsörjning till stakarna? Dvs skyddar det lagren vid höga varv/effekt jämfört med original? De är ju rätt mycket dyrare än oe, men det är ändå billigt jämfört med att riva motorn (igen)…
Det där med cross drilled kan en seriös verkstad göra om man lämnar bort en vev till dem. Gäller bara hitta nån som vet vad som ska göras. Då bör den nog ballanseras om också. Blir billigare än att köpa en ny färdigborrad tror jag.
Cross drilled kommer fixas på min motor som jag bygger nu.
Tyvär så ligger inte den där verkstaden som jag ska göra det på i sverige utan långt bort i utlandet. Annars hade jag kunnat tipsat om dem för deras pris för jobbet är riktigt bra. Ligger runt tusenlappen om jag inte minns fel. Men då är det som sagt jag som skickar veven till dem. Men de fixar även resterande bottendels jobb åt mig med så då är det värt. Men kanske inte värt bara skicka en vev dit för att få den uppborrad. Frakten fram och tillbaks kostar en slant med. De där vevarna är inte jättelätta./r
3 februari, 2010 kl. 17:57 #194933MatsDeltagareMats, kommer du “hem” då?/Klas
Om det bjuds på lite flatliners så kan jag kanske ta en funderare…
Skulle ju va gött med en likadan sekund fight som det var på SuperStage.Mats
Type R ’99_________________
“When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
– Homer J Simpson15 november, 2010 kl. 18:03 #194970TobbsterDeltagareKanske dags för ett litet trådlyft här 🙂
Bilen stod mer eller mindre färdig i somras och allt såg riktigt lovande ut. Meeen när vi provstartade hördes ett inte allt för trevligt knackande ljud. Vad faaan kan det va, alla lager m.m. är ju bytta…utom kolvbultarna…som uppenbarligen slunkit igenom besiktningen med en deffekt, vilken snarast gjorde sig tillkänna.
Så med både tids och motivationsbrist så har bilen fått vila vackert i garaget. Har idag vänt spärrskaftet igen och jobbar mig sakta tillbaka till en ny motorklyvning. Började idag med att konstatera att kolbulten vi misstänkte troligtvis är boven, med tändstiftet ur på 3:ans cylinder kunde man känna ett litet glapp. Så nu är det bara resten kvar.
Piggade upp mig med ett litet fotoexperiment dock. Lång slutartid, liten bländare och claes ohlsons LED-lampa i ett övrigt kolsvart garage, blev lite kul.
http://www.impreza.nu/expo/albums/album637/IMG_2534_red01.jpgDags att återvända till garaget igen.
/KlasLitet trådlyft. 🙂
Fin bil du har. Riktigt najs faktiskt.
Sen måste jag bara säga att bilden http://www.impreza.nu/expo/albums/album637/IMG_2534_red01.jpg var ju hur grym som helst. 🙂 Man kan inte få den i lite större upplösning kanske?
Mvh Tobbe
25 december, 2010 kl. 18:41 #194925GrusdraparnDeltagareLitet trådlyft. 🙂
Fin bil du har. Riktigt najs faktiskt.
Sen måste jag bara säga att bilden http://www.impreza.nu/expo/albums/album637/IMG_2534_red01.jpg var ju hur grym som helst. 🙂 Man kan inte få den i lite större upplösning kanske?
Mvh Tobbe
Här hade varit nån också…missat totalt…
Ska se när jag kommer hem igen om jag kan hitta bilden och fixa en i högre upplösning åt dig.Som sagt annars är ju detta ett projekt som går på lågväxel…men nu är iaf rovan nybyggd (igen) och hemlevererad…så vem vet, till våren kanske zebran är körbar (garderar dock med att inte nämna vilket år).
/K
2 maj, 2011 kl. 21:27 #194926GrusdraparnDeltagareMotor i, karosseripryttlar har hittat tebax, testkört, feels goooood 🙂
Besiktningstid om lite drygt två veckor./K
2 maj, 2011 kl. 21:42 #194960specializedDeltagareSå nu har dörrsidorna åkt dit med kanske ?
Hörs av när du kommer hem angående mellan-wööört :p2 maj, 2011 kl. 21:47 #194927GrusdraparnDeltagareSå nu har dörrsidorna åkt dit med kanske ?
Hörs av när du kommer hem angående mellan-wööört :pNix, de är det enda som är kvar. Fick bara sånt toksug ikväll så jag fick ge mig ut och köra in bromsarna lite. 🙂
Vi snakkes!2 maj, 2011 kl. 23:06 #194934FeADeltagareMotor i, karosseripryttlar har hittat tebax, testkört, feels goooood 🙂
Besiktningstid om lite drygt två veckor./K
Gött dräparn, kul! 🙂
3 maj, 2011 kl. 07:30 #194952Adam KDeltagare🙂
Själv är jag inte alls där än 🙁3 maj, 2011 kl. 09:55 #194882KvarnisDeltagareNICE 😀
Så ska slipsten dras 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.