- Detta ämne har 242 svar, 65,285 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 7 månader sedan av Descooby.
-
FörfattareInlägg
-
26 maj, 2013 kl. 21:38 #249188Janne248Deltagare
Aah, men djupet var inga problem iallafall? Bytte du diskanterna också? Var det meckigt isf? Dörrsidorna är ju simpla men uppe i instrumentpanelen känns bökigare…
Djupet var inge problem,det finns mycket plats till rutan tar i, även mycket plats utåt till dörrsidan tar i.
Det jag köpte var ett två-vägs kitt, men jag bytte inget i instrumentpanelen nu. Tycker det låter rätt ok där, samt skall man byta borde man köpa ett trevägs och byta rubbet samt dra nya kablar så man kan använda rätt delningsfilter…… och jag var lite lat… och snål då bra trevägs kit lär kosta runt 3500kr.
26 maj, 2013 kl. 21:43 #249359HempoDeltagareDjupet var inge problem,det finns mycket plats till rutan tar i, även mycket plats utåt till dörrsidan tar i.
Det jag köpte var ett två-vägs kitt, men jag bytte inget i instrumentpanelen nu. Tycker det låter rätt ok där, samt skall man byta borde man köpa ett trevägs och byta rubbet samt dra nya kablar så man kan använda rätt delningsfilter…… och jag var lite lat… och snål då bra trevägs kit lär kosta runt 3500kr.
Håller med om att diskanterna i instrumentpanelen låter helt ok, men saknar trycket.. Kul att höra hur du gjort och resonerar. Du har inga problem med vibrationer i dörrarna eller så efter bytet?
26 maj, 2013 kl. 21:48 #249187Janne248DeltagareHåller med om att diskanterna i instrumentpanelen låter helt ok, men saknar trycket.. Kul att höra hur du gjort och resonerar. Du har inga problem med vibrationer i dörrarna eller så efter bytet?
Inte vad jag känt än, men jag drog på lite dämp matreial i dörrarna där man kom åt genom högtalar hålet. Se längre upp i tråden där jag monterade in nya bakhögtalare, där finns det bild på “dämpmattan”.
16 juni, 2013 kl. 09:03 #249258Janne248DeltagareDrog på lite dekaler för ett tag sedan.
Vänstra sidan: Lite logos på eftermarknadsprylar man har på bilen.
Höger: SSC regionsdekal. Visar att man tillhör klubben + vart man hör hemma.
Under reg skylt: Visa igen klubb + URL17 juni, 2013 kl. 19:14 #249259Janne248DeltagarePå min WRX STI bytte jag alltid olja + filter vid halva service intervallet, dvs 7500km.
Tänkte göra samma på BRZ’an, dock nu skall jag iväg på lång semester och det kommer bli runt 5500 km körda så jag får helt enkelt byta lite tidigare.Idag bytte jag olja vid 3817 km. Blev inget filterbyte då jag trodde det skule vara samma lika som på WRX STi, men filttret som satt där hade mycket större diameter så jag lät det vara.
21 juni, 2013 kl. 09:21 #249412nilbriDeltagareOch nu den eviga oljefrågan. Är det Motul som gäller? Är det den som Subauverkstäder använder vid service? Eller ska jag begära den oljan när jag servar bilen?
3 juli, 2013 kl. 20:38 #249314BokiDeltagareSnygg bil Janne! Skall bli nice och följa projektet.
Funderar på en likadan, så jag undrar hur och vad du känner nu efter ett tag om bilen jämfört mot STIn?16 juli, 2013 kl. 20:04 #249260Janne248DeltagareOch nu den eviga oljefrågan. Är det Motul som gäller? Är det den som Subauverkstäder använder vid service? Eller ska jag begära den oljan när jag servar bilen?
Bra fråga, fråga 10 killar och du får…. 5 olika svar kanske…?
Jag har kört Motul på några bilar och tror på den olja.
Subaru verskstäder häller i annan olja (gjorde iaf för någar år sedan). Jag tar med egen olja till servicen och talar om det när jag bokar tid.16 juli, 2013 kl. 20:09 #249261Janne248DeltagareSnygg bil Janne! Skall bli nice och följa projektet.
Funderar på en likadan, så jag undrar hur och vad du känner nu efter ett tag om bilen jämfört mot STIn?Jag hade som du vet en STi MY04 och 265hk (eller tom 349 trimmad hästar) jämfört med 200hk (eller 212 med Milltek systemet) även om det skiljer en 300kg på bilarna märks. Inget snack om det. Men det visste jag när jag handlade och än så länge känns skillnaden så som jag trodde. Inte mer inte mindre.
Väghållningen är mycket bättre än STi MY04 tycker jag. Ligger som en strykjärn. Kul bil!
Interiörmässigt är det mycket bättre, men jämförman med nyare STi’er (MY08->) så gissar jag det är ungefär samma lika. Dock är sittpositionen mycket lägre och det känns mycket mer sportbil än trimmad familjebil. Vilket jag gillar starkt.
Att ha något annat än säg 7-8åringar i baksätet är att glömma och då bara en person bakom passageraren, iaf om man är som jag 178cm lång. Så finns det 3 cm mellan förarstol och baksäte kvar.
Men efter 630 mil i europa är jag forfarande jättenöjd med bilen! Rolig bil.
16 juli, 2013 kl. 20:17 #249262Janne248DeltagareJa, efter 628 mil i Europa genom 10 länder (DE, A, FL, CH, IT, MC, FR, BE, NL och DK) och 25 nätter så är man hemma igen. Rolig bil! Aldrig ont i baken eller ryggen.
Perfekt bil att köra långt i. Milltek systemet låter trevligt vid fullgas, vid tomgång när bilen är kall och har rpm på ungenfär 1250. Vid motorväg 110-135km/h så störs man inte alls. Men jag har som sagt Milltek resonated full system så ljudvolymen är längre än de som är “öppna”.
Vid en 150km/h låter det mer, vid 155km/h så blev bilen i mitt tycke lite ostdag, men vid en 170km/h så blev den mycket stabilare igen. Varför? Vet ej.
Maxfart på Autobahn blev 184km/h enligt GPS. (Frun tyckte det räckte).Gjode av med 466 liter soppa på 628 mil. Medelförbrukning på 0,742liter per mil. Helt ok i mina ögon. Minsta förbrukning blev 0,61lier påer mil från Ludvika till Göteborg (mycket 80 väg och kameror). Bilen sa beräknat 6,2l/100km.
Högsta förbrukning var 0,807 liter per mil från Italien till Frankrike (massa små vägar och små städer där trafiken stod stilla). Bilen sa då 7,8l/100km.19 juli, 2013 kl. 08:00 #249309KvarnisDeltagareKul att det lilar bra Janne 🙂
25 juli, 2013 kl. 07:22 #249181LegacyLarsaKeymasterJa, efter 628 mil i Europa genom 10 länder (DE, A, FL, CH, IT, MC, FR, BE, NL och DK) och 25 nätter så är man hemma igen. Rolig bil! Aldrig ont i baken eller ryggen.
Perfekt bil att köra långt i. Milltek systemet låter trevligt vid fullgas, vid tomgång när bilen är kall och har rpm på ungenfär 1250. Vid motorväg 110-135km/h så störs man inte alls. Men jag har som sagt Milltek resonated full system så ljudvolymen är längre än de som är “öppna”.
Vid en 150km/h låter det mer, vid 155km/h så blev bilen i mitt tycke lite ostdag, men vid en 170km/h så blev den mycket stabilare igen. Varför? Vet ej.
Maxfart på Autobahn blev 184km/h enligt GPS. (Frun tyckte det räckte).Gjode av med 466 liter soppa på 628 mil. Medelförbrukning på 0,742liter per mil. Helt ok i mina ögon. Minsta förbrukning blev 0,61lier påer mil från Ludvika till Göteborg (mycket 80 väg och kameror). Bilen sa beräknat 6,2l/100km.
Högsta förbrukning var 0,807 liter per mil från Italien till Frankrike (massa små vägar och små städer där trafiken stod stilla). Bilen sa då 7,8l/100km.Dessa fina siffror får man ju för att du endast driver bak, fyrhjulsdriften stjäl en skvätt.
En annan har svårt att köra en hel tank lugnt och sansad..
så en sådan tur, lär jag lägga på 150liter soppa../Larsa
25 juli, 2013 kl. 10:01 #249263Janne248DeltagareDessa fina siffror får man ju för att du endast driver bak, fyrhjulsdriften stjäl en skvätt.
/LarsaHelt rätt! Om bilen drev på fyra hjul skulle man nog få lägga på en del i förbrukning.
8 augusti, 2013 kl. 15:42 #249413nilbriDeltagareKommer du att köra henne i vinter? Ska gå bra har gogglat fram.
8 augusti, 2013 kl. 20:42 #249264Janne248DeltagareKommer du att köra henne i vinter? Ska gå bra har gogglat fram.
Nix! Jag är nog tråkig och det blir nog avställning sista september.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.