Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 243 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #249415
    nilbri
    Deltagare

      Är det allvar med bodykit? Snyggt. Måste du inte ta bort originalvingen? Men som sagt läckert

      #249280
      Janne248
      Deltagare

        Är det allvar med bodykit? Snyggt. Måste du inte ta bort originalvingen? Men som sagt läckert

        Allvar och allvar. På min WRX STI hade jag frontspoiler, har alltid tyckt en liten frontspoler är läckert. STi har en fin till BRZ, men ett helt paket är trevligare för att få rätt look på hela bilen. Det ovan i tråden tycker jag ser riktigt bra ut. Vingen kanske är för stor. Men visst skall man ha den vingen behöver man nog köpa en ny baklucka kanske en i kolfiber. Man kan inte ta bort orginalvingen, då får du hål det regnar in genom. Om man inte svetsar igen dessa, lackar om luckan. Men då är det nog bättre att ha original kvar orörd. Tyvärr måste man själv importera de flesta spoilerkit. Från Japan eller USA, vilket gör det extra dyrt med 25% moms. Det är nog största anledningen till jag tvekar.

        Tror nog att jag kommer att köpa detta under vintern istället:

        • Stag för huvudbromscylinder
        • Stålomspunnabromsslagnar
        • Motul RBF600 bromsvätska
        • Alcantra kåpa över instrumentpanel
        • STi växelspaksknopp
        • Whiteline krängningshämmare
        • Diverse Whiteline bussningar
        • Ny fyrhjulsinställning med lite elakare vinklar

        eventuellt

        • ECUTek Race Rom programmering så man får totalt +25hk
        #249281
        Janne248
        Deltagare

          +3 C ute och snön smälter! Snart vår!
          Dags att beställa lite bil prylar!

          Beställde igår två prylar:

          Grimmspeed Master Cylinder Brace från http://www.zerospec.com

          Alcantara Stitched OEM Gauge Cluster Hood Assembly från http://www.jpmcoachworks.com


          #249282
          Janne248
          Deltagare

            Forsätter shoppa inför våren.

            Motul motorolja samt RBF600 bromsvätska beställda på Streetperformance. 10% rabatt på Motul fram till och med imorgon.

            #249354
            kleinis
            Deltagare
              #249283
              Janne248
              Deltagare

                här har du något o köpa istället 🙂

                Jaja, vet det finns sådan att köpa… men nej… inte nu. Ville jag ha en miljard hk hade jag köpt annan bil till att börja med.

                #249355
                kleinis
                Deltagare

                  Jaja, vet det finns sådan att köpa… men nej… inte nu. Ville jag ha en miljard hk hade jag köpt annan bil till att börja med.

                  vet du om man kan hitta vad dessa kan leverera i hk ? skulle vara kul o se om detta är nästa sak att satsa på 🙂

                  #249284
                  Janne248
                  Deltagare

                    vet du om man kan hitta vad dessa kan leverera i hk ? skulle vara kul o se om detta är nästa sak att satsa på 🙂

                    Litchfield Imports i UK skriver 280hk med deras kit, se:

                    http://www.litchfieldimports.co.uk/Toyota/BRZ-GT86-SPEC-S

                    #249366
                    Hempo
                    Deltagare

                      vet du om man kan hitta vad dessa kan leverera i hk ? skulle vara kul o se om detta är nästa sak att satsa på 🙂

                      Jag har detta kitt på min bil, största remhjulet á 80mm ger ca 250hk, 75mm ger ca 280hk och det minsta 70mm ger en bit över 300hk. Lägger man därtill E85 så blir det en helt annan resa 🙂

                      #249324
                      Koffe
                      Keymaster

                        Jag har detta kitt på min bil, största remhjulet á 80mm ger ca 250hk, 75mm ger ca 280hk och det minsta 70mm ger en bit över 300hk. Lägger man därtill E85 så blir det en helt annan resa 🙂

                        Låter nästan som du måste ge mig en provtur nån dag… 😉

                        //Koffe

                        #249356
                        kleinis
                        Deltagare

                          Jag har detta kitt på min bil, största remhjulet á 80mm ger ca 250hk, 75mm ger ca 280hk och det minsta 70mm ger en bit över 300hk. Lägger man därtill E85 så blir det en helt annan resa 🙂

                          Nu börjar detta bli intressant 🙂 special tillverka ett mindre kuggremshjul och så en biffiig turbo som får trycka på lite också 😉

                          Tack för svaret 🙂

                          #249367
                          Hempo
                          Deltagare

                            Låter nästan som du måste ge mig en provtur nån dag… 😉

                            //Koffe

                            Kan vi säkert ordna Koffe 😉

                            #249368
                            Hempo
                            Deltagare

                              Nu börjar detta bli intressant 🙂 special tillverka ett mindre kuggremshjul och så en biffiig turbo som får trycka på lite också 😉

                              Tack för svaret 🙂

                              Uppgraderar man med Laminova-intercooler så får man med de mindre remhjulen 🙂 Finns 66mm remhjul också men då ligger kompressorn över sitt rekommenderade max rpm vid redline.. Plus de som testat verkar ha problem med att remmen slirar då också..

                              Hur som. en jäkligt rolig bil blir plötsligt förbannat mycket roligare 😀

                              Sorry för OT

                              #249285
                              Janne248
                              Deltagare

                                Våren forsätter sitt intågande så lite mer prylar har beställts.

                                Krims krams, från http://www.japanparts.com


                                1. Växelspaksknopp, manuell från STi


                                2. Svart runt växelspaken från Subaru


                                3. Svarta dörrhand tag från Subaru


                                4. Svart runt värmeknapparna från Subaru


                                5. Svarta ventilationsringar från Subaru

                                Performance parts från http://www.japanparts.com


                                6. HKS luftintag till original boxen. 10 gånger större area för intaget.

                                Väghållning från http://www.peansweden.se


                                7. Cusco 692492RM REAR MEMBER


                                8. Whiteline Rear Positive Traction Kit Inserts KDT922


                                9. Cusco Front Sway Bar 20 mm 965 311 A20

                                10. Cusco Rear Sway Bar 16mm 965 311 B16



                                11. Stålomspunna slangar runt om (StopTech)

                                #249369
                                Hempo
                                Deltagare

                                  Har du lust att mäta hur långa slangarna är?

                                Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 243 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.