- Detta ämne har 242 svar, 65,285 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 7 månader sedan av Descooby.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2012 kl. 08:20 #249323KoffeKeymaster
Härligt Janne!
Tror det kommer bli riktigt bra det där!
+1.3% rullomkrets gör ju även att du fyller ut hjulhusen ytterligare (även om jag personligen hade haft svårt att hålla mig från 18″ =).
Tror de där fälgarna kommer göra sig riktigt bra på bilen.//Koffe
18 oktober, 2012 kl. 20:59 #249196Janne248DeltagareLurar lite på avgassystemet. Den där “over-pipen” som ingår, den sitter mellan grenrör och “kat-röret”. Kollar man på Millteks återförsäljares sida i USA så anges samma hästkraftökning med eller utan over-pipen. Är runt en 2000SEK att spara om man hoppar över den. Vad är nyttan?
Millteks over-pipe
Sedan lurar jag på Check Engine Lampan. Kommer man få problem om man byter hela rasket förutom grenrör då?
På WRX STi så hade jag “Downpipe back” system först, dvs katten efter downpipen togs bort och ersättes med ett rör. Då gick det fint. Men innan EcuTEK mappningen så byttes downpipe till en Invida med kat och då tog det 4~5 mil innan CEL lampan var igång.
Nu har det kommit ommappning av BRZ’an också, både Lichtfields i England erbjuder detta, dock tänkte jag inte ge mig på det direkt från start.Skall kolla med Pean och Milltek innan jag lägger slutgiltig order i december.
19 oktober, 2012 kl. 07:01 #249304KvarnisDeltagareBäst är att kontakta Milltek, ett väl avstämt grenrör vore ju kung tror jag men det tar väl ett tag innan nått kommer 🙂
BRZ går att mappa med Ecutek&racerom 🙂
E85 och mappnig av ex Paul om han tittar öve till våren vore inte fel gissar jag på 🙂 Lite flatshift, launch m.m 😀http://www.ecutek.com/Products/ProECU-Tuning-Suites/Subaru-Tuning-Suites/Subaru_BRZ-Toyota_FT86-Scion_FR-S/RaceROM/RaceROM-Overview.aspx
http://www.ecutek.com/Products/ProECU-Tuning-Suites/Subaru-Tuning-Suites/Subaru_BRZ-Toyota_FT86-Scion_FR-S/RaceROM/Flat-foot-Shifting.aspx19 oktober, 2012 kl. 18:41 #249342VinceKeymasterGrattis Janne :)….kul att du som ordis blir en av de första med en BRZ’a. Jättefin bil som visst är en riktig Subaru.
Som sagt boxern är ju största kännetecken för Subaru även om de, för mig, också står för 4krafsare (även om de inte alltid har varit det).
Kul tråd o följa iaf. Längtar efter att få åka en tur med dig 🙂21 oktober, 2012 kl. 19:01 #249197Janne248DeltagareMilltek bekräftar att det inte blir några problem med CEL när man monterar deras fullständiga system, så det blir att beställa ett sådant. Skönt.
Interiörer i BRZ’an är nice tycker jag med läder och alcantra stolar. Dock kan jag inte förstå design med två stora plastbitar i silver rätt fram i instrument panelen.
Subaru BRZ.
Där har Toyota lyckas bättre. Iofs är kolfiber ren fejk, men den är i alla fall mörkare än silver “ba-bam” som Subaru lyckats med. Tror jag skall kolla med Toyota handlarens tillbehör / reservdels folk vad man får pynta för de två plastbitarna så man kan byta på BRZ’an.
Totota GT86
21 oktober, 2012 kl. 20:54 #249387JoakimgabrielssonDeltagareeller så köper du ett starterkit härifrån och klär dem i riktig kolfiber….http://www.carbonmods.co.uk/Products/Carbon-Fibre-Skinning-Starter-Kit__CMCFSK300.aspx
22 oktober, 2012 kl. 21:28 #249327MarkusDeltagareVarför klä med kolfiber, då blir det ju dubbel vikt? 😉 Att ta från Toyota låter som en bra plan. Annars hade jag rullat in till Autostripe eller Wrapzone och satt dit något som inte adderar vikt och blänk. Billigare om man gör det själv men då ska man hitta bra material… Kolfiber med lack på är ju rätt värdelöst om man vill slippa reflektioner 😉
23 oktober, 2012 kl. 19:12 #249316challeDeltagareDet måste väl gå att få den flockad d—0.o—b :D:D
24 oktober, 2012 kl. 17:07 #249346t1heroDeltagareLurar lite på avgassystemet.
…
Sedan lurar jag på Check Engine Lampan. Kommer man få problem om man byter hela rasket förutom grenrör då?Rent luddigt och generellt så är sugmotorer väldigt svåra när det gäller avgas om man vill få ut bra effekt med rätt register, det sitter ingen fläkt ivägen. Dock är de inte alls så känsliga i motorstyrningen, hållbarhetsmässigt (men det kanske mer beror på att de inte är så lättrimmade).
DVS: Jag tror att du vill ha hela avgaskittet med alla delar, men behöver inte oroa dig för motorlampan oavsett hur du plockar ihop det.Interiörer i BRZ’an är nice tycker jag med läder och alcantra stolar. Dock kan jag inte förstå design med två stora plastbitar i silver rätt fram i instrument panelen.
Jag tror Subaru och Toyota körde sten sax påse om vem som skulle få välja interiörstil först, subaru förlorade och fick ta sitt andraval. Jag stördes inte av den när jag kollade på en BRZ men brukar störa mig på aluminiumlisten i BMW. Jag tror du skall känna på den ett par månader, det kan vara trevligt med en lite ljusare kupé, det sitter ju inte direkt så det stör vid nattkörning.
14 november, 2012 kl. 17:18 #249198Janne248DeltagareSTi prylarna anlände idag! Skall bli en spännande vår!
15 november, 2012 kl. 08:01 #249305KvarnisDeltagare🙂
7 december, 2012 kl. 23:41 #249199Janne248DeltagareRamlade in på Toyotas service/reservdels hak i Ludvika idag och frågade vad plasten runt stereon och framför passageraren kostar och leveranstid.
Dvs enligt bild, kolfiber/plast imitation:
Leveranstid: Normalt 2 dagar.
Pris: c:a 2500:- för båda prylarna.Kommer det inte några häftiga(re) eftermarknadsprylar till januari blir det nog en beställning då.
8 december, 2012 kl. 04:51 #249318TurbovinDeltagareLitchfield är nästan klara med sitt kompressorkitt 🙂
http://www.litchfieldblog.co.uk/?p=1933
Om det känns lite överkurs så ger deras mappning med avgas 25 hk också (bromsade såklart)
http://www.litchfieldimports.co.uk/gt86_brz_performance.asp8 december, 2012 kl. 22:13 #249362HempoDeltagareKonstigt att du inte fått din bil ännu.. Jobbar på en Subaru-ÅF i Stockholm och vi fick hit en Satin White BRZ förra veckan som beställdes av kund för en månad sen.. Du kanske beställde AT iofs?
(Har själv beställt en Sterling Silver MT med de svarta 19″ och diffusorn bak.. skall turbo- eller kompressorkonverteras ASAP 🙂 )
9 december, 2012 kl. 12:12 #249200Janne248DeltagareOm det känns lite överkurs så ger deras mappning med avgas 25 hk också (bromsade såklart)
http://www.litchfieldimports.co.uk/gt86_brz_performance.aspAvgassystemt jag skall köpa är ju precis Milltek.
Har emailat med JRM, de har tydligen samma lösning…. får se om det blir en sådan mappning i framtiden… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.