Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 243 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #249323
    Koffe
    Keymaster

      Härligt Janne!
      Tror det kommer bli riktigt bra det där!
      +1.3% rullomkrets gör ju även att du fyller ut hjulhusen ytterligare (även om jag personligen hade haft svårt att hålla mig från 18″ =).
      Tror de där fälgarna kommer göra sig riktigt bra på bilen.

      //Koffe

      #249196
      Janne248
      Deltagare

        Lurar lite på avgassystemet. Den där “over-pipen” som ingår, den sitter mellan grenrör och “kat-röret”. Kollar man på Millteks återförsäljares sida i USA så anges samma hästkraftökning med eller utan over-pipen. Är runt en 2000SEK att spara om man hoppar över den. Vad är nyttan?

        Millteks over-pipe

        Sedan lurar jag på Check Engine Lampan. Kommer man få problem om man byter hela rasket förutom grenrör då?
        På WRX STi så hade jag “Downpipe back” system först, dvs katten efter downpipen togs bort och ersättes med ett rör. Då gick det fint. Men innan EcuTEK mappningen så byttes downpipe till en Invida med kat och då tog det 4~5 mil innan CEL lampan var igång.
        Nu har det kommit ommappning av BRZ’an också, både Lichtfields i England erbjuder detta, dock tänkte jag inte ge mig på det direkt från start.

        Skall kolla med Pean och Milltek innan jag lägger slutgiltig order i december.

        #249304
        Kvarnis
        Deltagare

          Bäst är att kontakta Milltek, ett väl avstämt grenrör vore ju kung tror jag men det tar väl ett tag innan nått kommer 🙂

          BRZ går att mappa med Ecutek&racerom 🙂
          E85 och mappnig av ex Paul om han tittar öve till våren vore inte fel gissar jag på 🙂 Lite flatshift, launch m.m 😀

          http://www.ecutek.com/Products/ProECU-Tuning-Suites/Subaru-Tuning-Suites/Subaru_BRZ-Toyota_FT86-Scion_FR-S/RaceROM/RaceROM-Overview.aspx
          http://www.ecutek.com/Products/ProECU-Tuning-Suites/Subaru-Tuning-Suites/Subaru_BRZ-Toyota_FT86-Scion_FR-S/RaceROM/Flat-foot-Shifting.aspx

          #249342
          Vince
          Keymaster

            Grattis Janne :)….kul att du som ordis blir en av de första med en BRZ’a. Jättefin bil som visst är en riktig Subaru.
            Som sagt boxern är ju största kännetecken för Subaru även om de, för mig, också står för 4krafsare (även om de inte alltid har varit det).
            Kul tråd o följa iaf. Längtar efter att få åka en tur med dig 🙂

            #249197
            Janne248
            Deltagare

              Milltek bekräftar att det inte blir några problem med CEL när man monterar deras fullständiga system, så det blir att beställa ett sådant. Skönt.

              Interiörer i BRZ’an är nice tycker jag med läder och alcantra stolar. Dock kan jag inte förstå design med två stora plastbitar i silver rätt fram i instrument panelen.

              Subaru BRZ.

              Där har Toyota lyckas bättre. Iofs är kolfiber ren fejk, men den är i alla fall mörkare än silver “ba-bam” som Subaru lyckats med. Tror jag skall kolla med Toyota handlarens tillbehör / reservdels folk vad man får pynta för de två plastbitarna så man kan byta på BRZ’an.

              Totota GT86

              #249387
              Joakimgabrielsson
              Deltagare

                eller så köper du ett starterkit härifrån och klär dem i riktig kolfiber….http://www.carbonmods.co.uk/Products/Carbon-Fibre-Skinning-Starter-Kit__CMCFSK300.aspx

                #249327
                Markus
                Deltagare

                  Varför klä med kolfiber, då blir det ju dubbel vikt? 😉 Att ta från Toyota låter som en bra plan. Annars hade jag rullat in till Autostripe eller Wrapzone och satt dit något som inte adderar vikt och blänk. Billigare om man gör det själv men då ska man hitta bra material… Kolfiber med lack på är ju rätt värdelöst om man vill slippa reflektioner 😉

                  #249316
                  challe
                  Deltagare

                    Det måste väl gå att få den flockad d—0.o—b :D:D

                    #249346
                    t1hero
                    Deltagare

                      Lurar lite på avgassystemet.

                      Sedan lurar jag på Check Engine Lampan. Kommer man få problem om man byter hela rasket förutom grenrör då?

                      Rent luddigt och generellt så är sugmotorer väldigt svåra när det gäller avgas om man vill få ut bra effekt med rätt register, det sitter ingen fläkt ivägen. Dock är de inte alls så känsliga i motorstyrningen, hållbarhetsmässigt (men det kanske mer beror på att de inte är så lättrimmade).
                      DVS: Jag tror att du vill ha hela avgaskittet med alla delar, men behöver inte oroa dig för motorlampan oavsett hur du plockar ihop det.

                      Interiörer i BRZ’an är nice tycker jag med läder och alcantra stolar. Dock kan jag inte förstå design med två stora plastbitar i silver rätt fram i instrument panelen.

                      Jag tror Subaru och Toyota körde sten sax påse om vem som skulle få välja interiörstil först, subaru förlorade och fick ta sitt andraval. Jag stördes inte av den när jag kollade på en BRZ men brukar störa mig på aluminiumlisten i BMW. Jag tror du skall känna på den ett par månader, det kan vara trevligt med en lite ljusare kupé, det sitter ju inte direkt så det stör vid nattkörning.

                      #249198
                      Janne248
                      Deltagare

                        STi prylarna anlände idag! Skall bli en spännande vår!

                        #249305
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          🙂

                          #249199
                          Janne248
                          Deltagare

                            Ramlade in på Toyotas service/reservdels hak i Ludvika idag och frågade vad plasten runt stereon och framför passageraren kostar och leveranstid.

                            Dvs enligt bild, kolfiber/plast imitation:

                            Leveranstid: Normalt 2 dagar.
                            Pris: c:a 2500:- för båda prylarna.

                            Kommer det inte några häftiga(re) eftermarknadsprylar till januari blir det nog en beställning då.

                            #249318
                            Turbovin
                            Deltagare

                              Litchfield är nästan klara med sitt kompressorkitt 🙂

                              http://www.litchfieldblog.co.uk/?p=1933

                              Om det känns lite överkurs så ger deras mappning med avgas 25 hk också (bromsade såklart)
                              http://www.litchfieldimports.co.uk/gt86_brz_performance.asp

                              #249362
                              Hempo
                              Deltagare

                                Konstigt att du inte fått din bil ännu.. Jobbar på en Subaru-ÅF i Stockholm och vi fick hit en Satin White BRZ förra veckan som beställdes av kund för en månad sen.. Du kanske beställde AT iofs?

                                (Har själv beställt en Sterling Silver MT med de svarta 19″ och diffusorn bak.. skall turbo- eller kompressorkonverteras ASAP 🙂 )

                                #249200
                                Janne248
                                Deltagare

                                  Om det känns lite överkurs så ger deras mappning med avgas 25 hk också (bromsade såklart)
                                  http://www.litchfieldimports.co.uk/gt86_brz_performance.asp

                                  Avgassystemt jag skall köpa är ju precis Milltek.
                                  Har emailat med JRM, de har tydligen samma lösning…. får se om det blir en sådan mappning i framtiden…

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 243 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.