- Detta ämne har 242 svar, 65,285 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 7 månader sedan av Descooby.
-
FörfattareInlägg
-
3 januari, 2013 kl. 08:48 #249208Janne248Deltagare
Avgassystemet lämnar england!
11 januari, 2013 kl. 15:56 #249334Fricke.wDeltagareHar själv fått upp ögonen lite på brz, men är ju effekten som känns lite så där tycker jag, men efter en hel dels surfande, så börjar man bli mer och mer intresserad :).
Nu är de som så att brz med FA20 motorn, har ett grund komp på hela 12.5.1
De med för att de skulle kunna klämmas ut lite mer hk på e85, och visst har dom gjort de 🙂
Med ecutek race rom e85 mapp och eftermarknads avgas, lyckades man mappa fram 200whp, inte illa måste man vell säga, då de är en effekt ökning med nästan 38whp 😀
Och de syns när dom kör den bilen, att den är betydligt rappare än en orginalare.
Är för övrigt ecutek litchfield mappen byger på också, men då med vanlig soppa så klart, går även att få flat fot shifting, auto blip, launch, och afr värden på tripen.11 januari, 2013 kl. 16:18 #249321TurbovinDeltagareÄr man sugen så kan jag tipsa om att de ligger rätt lågt i pris i Tyskland. Såg att man fick en nästan ny eller helt ny BRZ för 220-230k. Inte så värst många bilar som lönar sig att importera längre men BRZ/GT86 är en av dem.
11 januari, 2013 kl. 16:54 #249335Fricke.wDeltagareÄr man sugen så kan jag tipsa om att de ligger rätt lågt i pris i Tyskland. Såg att man fick en nästan ny eller helt ny BRZ för 220-230k. Inte så värst många bilar som lönar sig att importera längre men BRZ/GT86 är en av dem.
ja de var just efter en titt på mobile.de, som man började intresera sig lite.
11 januari, 2013 kl. 21:27 #249209Janne248DeltagareLitchfield har två dynokörningskurvor på deras hemsida.
Rubriken är den samma, men jag tolkar den ena som körning efter avgasbyte till Milltek (som jag köpt) och den andra efter Millteksystem och mappning på vanlig bensin.Millteksystem + Ecutek race rom
http://www.litchfieldmotors.com/images/brz/performance/large/graph.png
202.8hpoch
Millteksystem
http://www.litchfieldmotors.com/images/brz/large/graph.jpg
188,6hpJag tolkar båda som hjulhästar.
11 januari, 2013 kl. 21:45 #249374TypeRDeltagareCertainly looks like it
12 januari, 2013 kl. 11:42 #249336Fricke.wDeltagareLitchfield har två dynokörningskurvor på deras hemsida.
Rubriken är den samma, men jag tolkar den ena som körning efter avgasbyte till Milltek (som jag köpt) och den andra efter Millteksystem och mappning på vanlig bensin.Millteksystem + Ecutek race rom
http://www.litchfieldmotors.com/images/brz/performance/large/graph.png
202.8hpoch
Millteksystem
http://www.litchfieldmotors.com/images/brz/large/graph.jpg
188,6hpJag tolkar båda som hjulhästar.
ja kan kannske stämma, England har ju för viso bättre kvalité på soppa än USA, och fortfarande kvar riktiga v-power, hur som helst så gör ju högre oktan ännu bättre i från sig på 12.5 komp 🙂
De är i vilket fall som helst jäkligt bra sifror på hjulen, som jämförelse kan ja nämna att Honda s2000 brukar bromsa strax under 200whp orginal 😀16 januari, 2013 kl. 22:12 #249210Janne248DeltagareMilltek avgassytemet har lämnat Pean Sweden och är på väg till handlaren.
Nu fattas bara en bil, men den borde vara på havet och guppa nu…..19 januari, 2013 kl. 20:51 #249306KvarnisDeltagareVad spar du i vikt millteck kontra orginal?
var sugen på BRZ men eftersom det inte finns i Turbo ännu, så får man vänta 🙁
Klart diu ska handla kokare igen, annars hur ska du kunna vara Subaumicke 😀
Å vem ska annars kunna ljuga i kapp med dig 😉 😀
19 januari, 2013 kl. 20:53 #249307KvarnisDeltagareja kan kannske stämma, England har ju för viso bättre kvalité på soppa än USA, och fortfarande kvar riktiga v-power, hur som helst så gör ju högre oktan ännu bättre i från sig på 12.5 komp 🙂
De är i vilket fall som helst jäkligt bra sifror på hjulen, som jämförelse kan ja nämna att Honda s2000 brukar bromsa strax under 200whp orginal 😀E85 gör nog susen om det ändå bara är en sommar bil 🙂
22 januari, 2013 kl. 09:54 #249211Janne248DeltagareMilltek systemet levereat till handlaren idag.
Nu väntar vi på bilen!22 januari, 2013 kl. 11:29 #249383ZlasherDeltagareMilltek systemet levereat till handlaren idag.
Nu väntar vi på bilen!Najs:) har du fått ett datum på bilen?
Du måste inte längta lite nu kan jag tänka mig:)23 januari, 2013 kl. 19:58 #249384ZlasherDeltagareLäste att JRM kommer sälja kompressor kitt till BRZ/GT86
Och även E85 konvertera.
Ecutech is the shit:D23 januari, 2013 kl. 21:52 #249212Janne248DeltagareHur kommer det sig att det tar sån tid? Såg till och med en gt86a här i lilla björlanda härom dagen.
Tar tid? Vad tar tid? Menar du till leverans?
Pssst…läs första posten i tråden, samt en post jag gjorde 2012-12-09 så ser du.Eller så repeterar jag:
Men min önskade leveranstid är slutet på mars / böjan på april då det ändå kommer att bli en sommarbil. Så det är inte alls konstigt att jag inte fått den än!
23 januari, 2013 kl. 22:17 #249213Janne248DeltagareYtterligare en order lagd idag till Pean Sweden.
Cusco Power Brace Front Lower Member 965 492 FM, undre stag beställt.
Cusco’s undre stag skall öka chassits styvhet, skall styva upp chassit och bidra till att minska flex i fordonskarossen.
Cusco Type OS Rear Strut Tower Bar 965 541 A, bakre fjäderbensstag.
Cusco’s bakre fjäderbensstag skall öka chassits styvhet.
Litet bagage blir mindre! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.