Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 243 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #249208
    Janne248
    Deltagare

      Avgassystemet lämnar england!

      #249334
      Fricke.w
      Deltagare

        Har själv fått upp ögonen lite på brz, men är ju effekten som känns lite så där tycker jag, men efter en hel dels surfande, så börjar man bli mer och mer intresserad :).
        Nu är de som så att brz med FA20 motorn, har ett grund komp på hela 12.5.1
        De med för att de skulle kunna klämmas ut lite mer hk på e85, och visst har dom gjort de 🙂
        Med ecutek race rom e85 mapp och eftermarknads avgas, lyckades man mappa fram 200whp, inte illa måste man vell säga, då de är en effekt ökning med nästan 38whp 😀
        Och de syns när dom kör den bilen, att den är betydligt rappare än en orginalare.
        Är för övrigt ecutek litchfield mappen byger på också, men då med vanlig soppa så klart, går även att få flat fot shifting, auto blip, launch, och afr värden på tripen.

        #249321
        Turbovin
        Deltagare

          Är man sugen så kan jag tipsa om att de ligger rätt lågt i pris i Tyskland. Såg att man fick en nästan ny eller helt ny BRZ för 220-230k. Inte så värst många bilar som lönar sig att importera längre men BRZ/GT86 är en av dem.

          #249335
          Fricke.w
          Deltagare

            Är man sugen så kan jag tipsa om att de ligger rätt lågt i pris i Tyskland. Såg att man fick en nästan ny eller helt ny BRZ för 220-230k. Inte så värst många bilar som lönar sig att importera längre men BRZ/GT86 är en av dem.

            ja de var just efter en titt på mobile.de, som man började intresera sig lite.

            #249209
            Janne248
            Deltagare

              Litchfield har två dynokörningskurvor på deras hemsida.
              Rubriken är den samma, men jag tolkar den ena som körning efter avgasbyte till Milltek (som jag köpt) och den andra efter Millteksystem och mappning på vanlig bensin.

              Millteksystem + Ecutek race rom
              http://www.litchfieldmotors.com/images/brz/performance/large/graph.png
              202.8hp

              och

              Millteksystem
              http://www.litchfieldmotors.com/images/brz/large/graph.jpg
              188,6hp

              Jag tolkar båda som hjulhästar.

              #249374
              TypeR
              Deltagare

                Certainly looks like it

                #249336
                Fricke.w
                Deltagare

                  Litchfield har två dynokörningskurvor på deras hemsida.
                  Rubriken är den samma, men jag tolkar den ena som körning efter avgasbyte till Milltek (som jag köpt) och den andra efter Millteksystem och mappning på vanlig bensin.

                  Millteksystem + Ecutek race rom
                  http://www.litchfieldmotors.com/images/brz/performance/large/graph.png
                  202.8hp

                  och

                  Millteksystem
                  http://www.litchfieldmotors.com/images/brz/large/graph.jpg
                  188,6hp

                  Jag tolkar båda som hjulhästar.

                  ja kan kannske stämma, England har ju för viso bättre kvalité på soppa än USA, och fortfarande kvar riktiga v-power, hur som helst så gör ju högre oktan ännu bättre i från sig på 12.5 komp 🙂
                  De är i vilket fall som helst jäkligt bra sifror på hjulen, som jämförelse kan ja nämna att Honda s2000 brukar bromsa strax under 200whp orginal 😀

                  #249210
                  Janne248
                  Deltagare

                    Milltek avgassytemet har lämnat Pean Sweden och är på väg till handlaren.
                    Nu fattas bara en bil, men den borde vara på havet och guppa nu…..

                    #249306
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Vad spar du i vikt millteck kontra orginal?

                      var sugen på BRZ men eftersom det inte finns i Turbo ännu, så får man vänta 🙁

                      Klart diu ska handla kokare igen, annars hur ska du kunna vara Subaumicke 😀

                      Å vem ska annars kunna ljuga i kapp med dig 😉 😀

                      #249307
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        ja kan kannske stämma, England har ju för viso bättre kvalité på soppa än USA, och fortfarande kvar riktiga v-power, hur som helst så gör ju högre oktan ännu bättre i från sig på 12.5 komp 🙂
                        De är i vilket fall som helst jäkligt bra sifror på hjulen, som jämförelse kan ja nämna att Honda s2000 brukar bromsa strax under 200whp orginal 😀

                        E85 gör nog susen om det ändå bara är en sommar bil 🙂

                        #249211
                        Janne248
                        Deltagare

                          Milltek systemet levereat till handlaren idag.
                          Nu väntar vi på bilen!

                          #249383
                          Zlasher
                          Deltagare

                            Milltek systemet levereat till handlaren idag.
                            Nu väntar vi på bilen!

                            Najs:) har du fått ett datum på bilen?
                            Du måste inte längta lite nu kan jag tänka mig:)

                            #249384
                            Zlasher
                            Deltagare

                              Läste att JRM kommer sälja kompressor kitt till BRZ/GT86
                              Och även E85 konvertera.
                              Ecutech is the shit:D

                              #249212
                              Janne248
                              Deltagare

                                Hur kommer det sig att det tar sån tid? Såg till och med en gt86a här i lilla björlanda härom dagen.

                                Tar tid? Vad tar tid? Menar du till leverans?
                                Pssst…läs första posten i tråden, samt en post jag gjorde 2012-12-09 så ser du.

                                Eller så repeterar jag:

                                Men min önskade leveranstid är slutet på mars / böjan på april då det ändå kommer att bli en sommarbil. Så det är inte alls konstigt att jag inte fått den än!

                                #249213
                                Janne248
                                Deltagare

                                  Ytterligare en order lagd idag till Pean Sweden.



                                  Cusco Power Brace Front Lower Member 965 492 FM, undre stag beställt.
                                  Cusco’s undre stag skall öka chassits styvhet, skall styva upp chassit och bidra till att minska flex i fordonskarossen.



                                  Cusco Type OS Rear Strut Tower Bar 965 541 A, bakre fjäderbensstag.
                                  Cusco’s bakre fjäderbensstag skall öka chassits styvhet.
                                  Litet bagage blir mindre!

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 243 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.