Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 42 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1996
    vskogh
    Deltagare

      Hej.

      Tänkte höra med er vad ni har för erfarenheter av Porspeeds 300 resp. 400 hk kit till Impreza GT?
      Jag har försökt få tag på grabbarna utan resultat så jag frågar runt lite här istället.
      Btw, någon som har prisuppgifter på kiten?

      Mvh Viktor Skogh
      Söker: GT -00:a

      #48414
      Mange
      Deltagare

        300 hk kitet kostar ca 80k inkl arbete.

        /Mange

        #48390
        SecretAgentMan
        Deltagare

          300-kittet använder sig av (vad jag förstått) originalturbon, så några 300 blir det inte. 😉

          Det är bra bitar de använder till kitten – dock tar de BRA betalt för vad de levererar…det går att få ihop det bra mycket billigare.

          😉

          /J

          Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
          Banträffsansvarig SSI
          12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

          #48407
          Kvarnis
          Deltagare

            Har du pengar ..så är det inga problem att anväda sig av Prospeed. 😉
            Kan du skruva själv ..så överlåt då endast mappning till dom.

            För 300-350hk
            Behövs dess nya pytlar
            Turbo, IC, Avgas från turbo, Filter, Bränsle pump, Div mätare för att hålla koll på saker å ting, och hjärtat en ny ECU.
            Sedan kommer bromsar å väghålning att behöva ses över oxå

            Anväd BBS’er för att fundera på vad du vill gör med bilen.
            Vid ~350hk börjar smärtgränsen komma för vad motor och låda klarar av.
            För få en bil som funkar med 300hk så ränka med att bli av med 40-50.000:-

            Över det så kommer det att smaka i $ 😀
            Dock får du vara bredd på att det även kommer att kunna rasa vid 300-350hk.

            Det finns ett antal bilar i klubben som åker med orginal låda och motor och har runt 300hk..vissa har lite mer 😉

            Sedan finns det dom som lådan rasat för utan allt för mycket hästar…motor haverier är inte så vanliga…om mappning gjorts på rätt sätt.

            /Kvarnis

            #48408
            Kvarnis
            Deltagare

              LAST EDITED ON Jan-02-03 AT 03:46PM (GMT)
              Ahh.. SAM å jag har lite samma åsikteer när det gäller prospeed prids för sina …300hk…det är iofs ett bra kitt att bygga vidare på…

              Andy Tang nåde deta resultat http://dyno.scoobynet.co.uk/uk/andrew_tang2.htm för ~£4500 iofs i Uk..men som en bra värde mätare ;):D

              /Kvarnis

              #48406
              Kvarnis
              Deltagare

                >300 hk kitet kostar ca 80k inkl arbete.
                >
                >/Mange

                Öhh..urk jag trodde att det var 60′..för det..men det är nog bara för pytlaran

                /Kvarnis

                #48415
                vskogh
                Deltagare

                  Det är just drivlinan jag är lite nervös för.
                  Tyvärr är jag inte grym på att skruva men kan säkerligen fixa någon som gör det betydligt billigare än Prospeed.
                  Givet är 3″ avgassystem från turbon och bakåt samt, öppet filter och dump
                  Nästa steg är FMIC från ex Apexi, HKS eller GReddy. Allt sådant kan man beställa hyffsat förmånligt från Takakaira i Japan. Juppz, jag känner till att moms och tull tillkommer. När man ändå är igång kan man ju köpa på sig mätare, bränslepump och koppling.
                  Eller så köper jag Plogens Impreza med detsamma =)

                  Söker: GT -00:a

                  #48416
                  vskogh
                  Deltagare

                    Sen är det då mappning.
                    Vad finns det för vettiga alternativ?

                    Söker: GT -00:a

                    #48405
                    Subbarist
                    Deltagare

                      SecretAgentMan kanske? han är välan en duktig kis när det gäller sånt och har vettiga priser också.

                      Subbarist javisst!

                      #48417
                      vskogh
                      Deltagare

                        Jo det verkar finnas en hel del duktigt folk här på forumet.
                        Iofs tycker jag det hade varit bra (för min del) att köpa en där det mesta i motorn redan är gjort.
                        Någon som känner till den Prospeed preppade GT som är till salu?
                        Den är mörkblå och har gått under 2000 mil, utrustad med 17″, wrc speglar och högre vinge.
                        Någon som vet nåt om denna. Verkar vara en intressant ombjekt, likaså Plogens. Dock försvinner lite av tjusningen om man köper en såpass komplett bil som Plogen har.

                        Söker: GT -00:a

                        #48409
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          Finns ju massor att göra i motor väg med plogen’s ;):D

                          /Kvarnis

                          #48418
                          vskogh
                          Deltagare

                            >Finns ju massor att göra i motor väg med plogen’s ;):D
                            >
                            >/Kvarnis

                            Jo det är klart, men mycket roligt är ju redan gjort.
                            Skall till att börja med ha en bil som går bättre än min nuvarande =)

                            Söker: GT -00:a

                            #48391
                            SecretAgentMan
                            Deltagare

                              Johans bil är ett KALASKÖP – och trots att den går bra så finns det massor kvar att göra.

                              😉

                              Risto – *rodnar* så du säger din gamle Est! 😀

                              /J

                              Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
                              Banträffsansvarig SSI
                              12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

                              #48419
                              vskogh
                              Deltagare

                                >
                                >>400 hk kit till Impreza GT?
                                >
                                >Priset jag fick var 200000kr mappat och klar,fast det var ju några
                                >månader sen.
                                >/Adde

                                Det är alldeles för mycket pengar för mig…
                                Men det är klart, växellåda och dylik uppgraderas väl också?

                                Söker: GT -00:a

                                #48399
                                omar
                                Deltagare

                                  Angående den mörkblå Prospeed så e den helt klart värd pengarna.
                                  Kontakta ägaren för prisuppgifter och vad som e gjort på bilen.
                                  Det e 300 paketet + lite till tror jag.
                                  HKS front IC etc…

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 42 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.